Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Sowieso niet de 6000km olie wissel die Suzuki voorschrijft aanhouden. Beter elke 2.000/3.000 doen afhankelijk van het gebruik. :)
 
Hallo,

Het boutje van mijn dynamo is losgeschoten nadat ik een nieuwe dynamo heb gemonteerd en circa 500km had gereden. Nu is er deze schade ontstaan. Nou heb ik te horen gekregen dat ik hier mee verder kan rijden, maar ik ben toch benieuwd wat jullie zeggen.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-03-18 at 19.45.37.jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-18 at 19.45.37.jpeg
    100,6 KB · Weergaven: 15
Hallo,

Het boutje van mijn dynamo is losgeschoten nadat ik een nieuwe dynamo heb gemonteerd en circa 500km had gereden. Nu is er deze schade ontstaan. Nou heb ik te horen gekregen dat ik hier mee verder kan rijden, maar ik ben toch benieuwd wat jullie zeggen.

oei geen Loctite aan het boutje gedaan.

Als ik het zo bekijk kan je naar mijn mening wel door rijden, wat krassen en een beetje gestuikt maar verder lijkt het mee te vallen.
 
Ik heb hetzelfde ooit gehad. Bij mij is toen alleen de dynamo vervangen, de rest is blijven zitten. Inderdaad die bouten met loctite vast zetten. Anders lopen ze er geheid weer uit. Bij mij was het rond de 34.000km.
 
Dank jullie wel voor de reacties, hij zit inmiddels weer in elkaar en heb alweer een uurtje of 3 probleemloos kunnen rijden. Dynamo is gelukkig heel gebleven dus verse olie en gaan! :)
 
Hoi.

Ik heb nu een dr350s in nagenoeg perfecte staat (technisch dan) waarmee ik me heel erg amuseer.
Ik heb een drz400 op het oog, zou dat echt heel veel beter rijden?
 
Hoi.

Ik heb nu een dr350s in nagenoeg perfecte staat (technisch dan) waarmee ik me heel erg amuseer.
Ik heb een drz400 op het oog, zou dat echt heel veel beter rijden?
Geen idee hoe een dr350s rijd, maar ik heb een drz400 gehad en dat rijd echt super (spijt dat die weg is) je moet er geen 100e km snelweg mee willen rijden al kan dat wel.binnendoor is veel leuker en rijd super geen wereld vermogen maar soepel genoeg om er lekker mee weg te komen.
 
Ik heb nooit een 350 gehad (wel ooit overwogen) dus geen ervaring mee.
De 400 is compleet ander klok met waterkoeling. Blok is nagenoeg bullitproof. Kleppen om de 24.000 dacht ik. Olie elke 6k maar wordt geadviseert het elke 2/3k (afhankelijk van gebruik) te doen.
Is geen raceblok maar een straat gericht onderhoudsvrij 1 pittertje. Het blok zelf is een pareltje vind ik. Met wat simpele ingrepen prima lol mee te hebben. Ik rij origineel op 3x3 mod, dyno en yoshimura na. Wheelies vanuit derde versnelling als het moet. Pit zat en lekker gooi en smijt fietsie. Nadeel: ze zijn momenteel schaars en prijzig. Zadel is kut, achtervering te slap voor de gemiddelde NLer. Met wat extra demping enigzins te verhelpen.
Ik had de mijne (SM) ooit weggedaan met later grote spijt. Heb er nu weer eentje naast de rest staan. Is mijn funbrommer.
Alles kan er mee mits je de beperkingen voor lief neemt. Mee door Zwitserland gereden, kartcircuit Pottendijk, offroad (heb S velgen erbij) en lokaal prutsen op verlaten p plaats.
Verder genoeg online te vinden over de kleine aanpassingen die er doorgaans aan gedaan worden.
In mijn ogen de enige optie momenteel voor een lichte straat gerichte SM. De rest heeft allemaal te veel gewicht of heeft een enduroblok. Husky 701/ktm 690 zou een alternatief kunnen zijn maar is heel andere machine/prijsklasse...
 
Ah check. Als die 350 technisch nagenoeg perfect is zou ik er lekker op door rijden!
Zeker offroad. Daar is het materiaal niet snel de beperkende factor ;)
 
Wel.. de drz was ook in super staat, is de e versie en reed als een moderne motor in vergelijking met de 350. Prijs was meer dan correct, dus toch gewoon gekocht.

Kan nu beide vergelijken en zien welke ik hou.

Thx.
 
Hallo! Ik heb een hele leuke DRZ 400 SM gezien, nu zit ik een beetje in dubio wat handig ivm een vakantie naar de Pyreneeën. We zetten de motoren op de aanhanger dus wat dat betreft geen probleem, maar ik ben een beetje bang dat ik de rest tegenhou door met zo'n motor te gaan rijden ivm de kleine tank en niet veel (liefst helemaal niet) snelweg te gaan rijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag!
 
Hallo! Ik heb een hele leuke DRZ 400 SM gezien, nu zit ik een beetje in dubio wat handig ivm een vakantie naar de Pyreneeën. We zetten de motoren op de aanhanger dus wat dat betreft geen probleem, maar ik ben een beetje bang dat ik de rest tegenhou door met zo'n motor te gaan rijden ivm de kleine tank en niet veel (liefst helemaal niet) snelweg te gaan rijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag!

Weet niet hoe jullie rijden qua tempo maar een aantal jaar geleden met de drz ardenne,ijfel/moezel gedaan en haalde makkelijk 1:30 met een gewoon tot lekker doorrij tempo dus kan makkelijk mee komen en hoefde niet meer de tanken dan andere.
Je kunt altijd een extra can benzine van bv 2l mee nemen mocht je niet zeker zijn.
 
Qua tempo zullen je reisgenoten zich eerder zorgen moeten maken. Die DRiZZers zijn op bochtige stukken niet bij te houden weet ik uit ervaring.
Je grootste uitdaging gaat je beperkte tankinhoud worden en je schrale poepert... :X
Beide is op te lossen.
1: neem een vacuum heveltje mee. Dan kan je worst case scenario benzine bij je matties ruilen voor bier aan de bar ‘s avonds...
2: neem een (of 2) wielren broekje mee om een zere reet te voorkomen.
Ik heb ooit Zwitserland met de SuMo gedaan en dat waren mijn 2 grootste uitdagingen. Max km’s op 1 dag was 455km. Kortom: het kan er allemaal mee.
Ik had een waterdichte roltas achterop gemaakt waar normaal het gereedschap tasje zit. 2 bouten doorheen met een plastic snijplankje er in voor stabiliteit. Werkt prima en 20 liter bagage ruimte 💪
Ik heb met die SuMo de grootste lol ooit tijdens vakanties gehad. Helaas ooit verkocht tot mijn grote spijt maar inmiddels weer een andere in de schuur staan.
Absolute hufterproof top brommers!!!
 
O ja, en snelwegen heb je niet in de Pyreneeën!! En mocht je er toch een verdwaalde vinden: ook dat gaat prima op de DRiZZer 😉
Tot 120/130 prima te doen
 
Zoiets maar dan ooit een kleinere gevonden. Nam weinig plek in beslag maar geeft rust tussen de oortjes 😉
 
Drztjes rijden heerlijk heb vorigjaar mijn s verkocht en een e terug gekocht in het offroad seizoen staat ie op noppen en in de zomer op supermoto banden.
 
Bedankt voor de antwoorden en de tips, krijg er gelijk zin in!

In hoeverre moet ik mij druk maken om de kilometerstand, de DRZ die ik had gezien heeft er al 33k opzitten, nou lijkt mij dat voor een SM vrij veel.
 
Ik ben in Zwitserland toen iemand tegen gekomen die beweerde een ton met zijn DRZ gehaald te hebben. Kan ook een sterk verhaal zijn geweest uiteraard. Die blokjes zijn iig best hufterproof.
Wat nog wel eens gebeurd is dat de bouten van de starterkoppeling los komen en dan je lichtspoel slopen. Dat is op voorhand te verhelpen door ze preventief te loctiten. Ik heb dat bij de mijne nog niet gedaan maar de mijne staat nu op 9k. Ook het voorste tandwiel wordt regelmatig geadviseerd om vast zetten met loctite.
Die fixes zijn makkelijk te vinden onder drz loctite fixes.
Socal supermoto heeft ook een video online staan met wat advies.
Ik heb idd de rubber killers onder het stuur gezet. Werkt super. Motorisch doe ik er ook weinig aan. 3x3 mod, dyno setje en Yoshimura pot eronder. Doet voor mij prima de truc.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij de verkoper nagevraagd of de motor gereviseerd was, hij gaf aan bij 30k, maar had er geen bon van. Dus dat risico ga ik niet lopen :( Helaas dus nog geen DRZ :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan