Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

het voordeel vind ik wel met de suzuki dat ze qua waarde wel redelijk gelijk blijven.dus zoek zo n motor op en probeer hem een halfjaarbevalt het niet en ben je er zuinig op geweest krijg je wel aardig het zelfde geld terugm
 
Ja maar ik ben niet zo goed in motor verkopen. Ik koop er alleen maar bij :9
 
Hahaha.... DRZ is prima brommer voor “erbij”...

En idd waardevast omdat er geen vergelijkbaar alternatief op de markt is. Vult perfect het gat tussen allroad en hardcore enduro op :Y
 
Hoe hoog is jullie achterkant van de motor? Ik heb 2 drz400sm's gehad en heb er nu weer 1 gekocht. Ik had bij de koop al wel het idee dat de achterkant iets lager is dan normaal. Heb net ff gemeten en kom uit op een hoogte van 57cm...


Is dit normaal? Zo nee, hoe moet ik het verhogen? Heb al naar de 'dog bone' gekeken maar die is 124.5mm wat volgens het internet standaard is...
20180904_150543.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal morgen nog eens meten.. dacht dat ik standaard had. Maar als het een cm scheelt dan kan dat wel de oorzaak zijn.

Edit net ff nog een x gemeten.. 12.5cm
 
Laatst bewerkt:
Wellicht een aftermarket schokker gemonteerd? Of is je veervoorspanning achter helemaal omlaag gedraaid? Even de dubbele wartel bovenop je schokker checken. Dat zou dan nog de enige mogelijkheid zijn...

Edit: ook eens gemeten maar je meet al snel verschillende waarden. Zeker in je eentje is het lastig. Beetje meer links of rechts levert iid iets tussen de 57 of 62 op.
Als ik hem rechtop zet en vanaf de grond tot aan onderkant achterspatbord (tussen de knippers en het kenteken) dan kom ik op 95cm. Kan je daar iets mee?
Of laat anders weten welke 2 vaste punten jij pakt 😉
 
Laatst bewerkt:
Begin oktober 1600km Alpen gereden met de Drizzer. Geen klap verkeerd alleen wat astmatisch boven de 2200 meter......
 
Als je van dat fijne graffel hebt is het net ijs en rol je van de ene naar de andere weghelft. Het driften als een baas gaat dan wel erg vanzelf.:Y*D
 
Hier ook niet. Er zijn echter zat aftermarket koplampen met veel minder gewicht voor een paar tientjes online te vangen.
Probeer anders offroad Vaassen eens. Die heeft meestal wel een paar slopertjes staan. Succes!
 
Ja, maar ik heb net een led koplamp gekocht in de afmetingen van de originele koplamp, even vergeten dat mijn 2000 model een kleinere koplamp heeft dan de latere modellen. Dom.
 
Hallo, ik heb me een standaard drz 400e model 2002 aangeschaft.
Van de eerste eigenaar overgekocht.
Waar kan ik stickers kopen wat dicht bij het origineel komen.
Zijn er voor de rest nog dingen wat extra aandacht nodig hebben.

Groetjes
 
24mx heeft stickersets. Anders genoeg op het net te vinden in alle kleuren en smaken :)
 
Via google kun je maar uitzoeken en anders vast ook nog wel verkrijgbaar bij de lokale motorzaak. Waar je vooral op moet letten bij de E is zij genot tijdens offroad gebruik. En als je het blok voorzien wilt van nieuwe olie neem dan een wat betere soort en geen olie van de action. Zo kun je tzt vele malen langer genieten van je drz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan