Steib TR500 namaken

Ik heb deze foto eens uitvergroot. Die profiellijn bovenin dit zijpaneel lijkt kaarsrecht. Maar leg ik er een lineaal langs dan is duidelijk dat het achterdeel een stuk naar beneden gaat. Daar zit dus ook nog een prachtige correctie mogelijkheid! Dat het vloertje dan een beetje een hobbel heeft is dan weer erg onbelangrijk
Seitenwagen Royal 006.JPG
 
Misschien heb ik te vroeg gejuicht. Ik moet hem nog op het frame zetten en kijken of die twee flappen nog wel netjes in het midden hangen. Dat op en neer duwen is vooral van links naar rechts wringen.
Maar dat komt pas maandag avond. Ik stap zo in de auto naar Belgie en kom zondagavond laat weer thuis.

Nou ja. Geen stress. Er is altijd een oplossing.
 
Voorlopig de laatste keer passen. En hij staat netjes op het frame zo. Die ene cm hoogteverschil tussen links en rechts ga je inderdaad echt niet zien en hij is heel behoorlijk parallel met het frame. Daar ga je een paar mm ook niet zien. Ik heb wel besloten hem daar achter links en rechts boven 6mm breder te maken, even gesimuleerd met die twee M6 boutjes er tussen geklemd. Dat ziet er veel beter uit, blijkbaar heb ik de platen zo gevormd dat dit veel mooier is. Ook prettig voor een eventuele passagier, heeft die net iets meer armruimte.

IMG_3257.JPG


Nu nog een paar dingetjes aflassen, de naden slijpen en schuren en iets bescherming tegen de roest. Vooral langs de randen van de hitte verkleuring zie je de roest al opbloeien. Daarna zet ik dit deel voorlopig aan de kant. Maar nu even niet want ik ben door mijn rug gegaan. Beetje jammer.
 
Dank jullie wel. Maar geen zorgen, gaat altijd weer over. Gewoon een oude mannen kwaaltje. Eigenlijk moet ik juist in beweging blijven, dus morgen maar lekker gaan schuren...
 
Dank jullie wel. Maar geen zorgen, gaat altijd weer over. Gewoon een oude mannen kwaaltje. Eigenlijk moet ik juist in beweging blijven, dus morgen maar lekker gaan schuren...

Dan ben ik vroeg oud geworden, ik had het op mijn 32ste voor de eerste keer.
En het is nooit écht weg geweest sindsdien. Nu bijna 6 jaar later schiet het er nog met enige regelmaat is, gelukkig nooit meer zo erg dan toen.
 
Even een vraag tussendoor: compressor. Ik heb iets wat belachelijk veel herrie maakt en waarschijnlijk ook te weinig lucht levert. Ik heb zo'n haakse stiftslijper gekocht, ideaal om lasnaden e.d. te slijpen, maar de compressor slaat heel snel weer aan en dat is niet leuk meer.

Ik zit me dus een beetje te orienteren op compressoren. Daarbij denk ik ook vooruit aan mogelijk spuitwerk. Dat is weer eens iets nieuws voor mij (nooit meer dan wat spuitbuswerk gedaan), dus ik weet er ook niks van af. Je hebt verschillende soorten spuitpistolen heb ik gezien. Wat heb je zoal nodig om een spannetje als de mijne een leuk kleurtje te geven? Hoeveel lucht vraagt een verfspuit? En welke sproeiermaat zou ik nodig hebben? Wanneer gebruik je LVHP, HVLP etc spuiten?
 
Even een vraag tussendoor: compressor. Ik heb iets wat belachelijk veel herrie maakt en waarschijnlijk ook te weinig lucht levert. Ik heb zo'n haakse stiftslijper gekocht, ideaal om lasnaden e.d. te slijpen, maar de compressor slaat heel snel weer aan en dat is niet leuk meer.

Ik zit me dus een beetje te orienteren op compressoren. Daarbij denk ik ook vooruit aan mogelijk spuitwerk. Dat is weer eens iets nieuws voor mij (nooit meer dan wat spuitbuswerk gedaan), dus ik weet er ook niks van af. Je hebt verschillende soorten spuitpistolen heb ik gezien. Wat heb je zoal nodig om een spannetje als de mijne een leuk kleurtje te geven? Hoeveel lucht vraagt een verfspuit? En welke sproeiermaat zou ik nodig hebben? Wanneer gebruik je LVHP, HVLP etc spuiten?
Dat ligt een beetje aan de verfsoort. Maar voor het werk wat jij wil doen, denk ik dat een opening van 1.3 prima is. En voor een 'gewone verfspuit moet je toch gauw aan 250ltr/m denken bij ca 1 tot 4 bar. Bij HVLP Heb je wat meer lucht nodig bij minder druk, bij LVHP wat meer druk. HVLP heeft als voordeel dat omdat je met lagere druk spuit je minder nevel krijgt

Je kent dit topic?
 
en natuurlijk geld zoveel te groter zoveel te beter qua compressor, en goede olie en vocht afscheider is wel noodzakelijk, dan hoeft het ook niet perse een olievrije compressor te zijn om te spuiten
 
in de tekst hebben ze het over 70dba, dat is in een afgesloten werkplaats volgens mij ook niet echt stil
Zou je zo’n ding zonder problemen in een suskast kunnen zetten?
Ik weet dat het buiten geen problemen geeft, maar weet niet hoe dat zit als hij binnen staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan