Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum

JR58

MF'er
Lid geworden
25 dec 2016
Waarderingsscore
55
Je kent het wel, mensen die zelf niets met motorfietsen hebben maar er toch iets over willen zeggen komen dan met de meest onzinnige en soms standaard opmerkingen.
Wat ik het meest hoor is:

Als ik op een motorfiets stap rij ik mijzelf dood

Als ik op een motorfiets stap rij ik mijzelf dood

Ja die komt vaak voorbij ja, of er komt een verhaal over de oom van een buurman en die had een vriend en daar de vader van die heeft zich ooit met 18 bier achter de kiezen om een boom gevouwen op de motor.

Ik hoor trouwens ook een hoop dom gelul en opmerkingen onder motorrijders zelf, o.a. op bepaalde forums

"Ik zou mezelf dood rijden" is wel de grootste dooddoener inderdaad....

Of:
"Ja ik zou ook wel willen, maar het is zo gevaarlijk hè."

"Soms zie je van die lui op de Motor in korte broek, dat doe jij toch niet hè."

"Hoe hard gaat ie" / "hoeveel pk" (die kreeg ik ook standaard toen ik nog op een Cruiser reed )

Of als het over het milieu gaat: "maar je rijdt wel motor" (of je nou auto of motor rijdt...)

Overigens erg vergelijkbaar met wat je krijgt als je tattoos hebt, of als je zegt dat je vega bent. Mensen lijken altijd het gevoel te hebben dat ze moeten verdedigen waarom zij dat niet doen/hebben...

Of deze: een keer op een motorfiets van een neef/buurman/oom gereden en ik reed op mijn achterwiel de hele straat door, daarna nooit meer opgestapt.

Sta je voor de buurtsuper, jezelf als een banaan uit je beschermvel te pellen naast je motor met 160 pk / 300kmh+, komt er zo'n veteraan naar je toe:

Zooohoo, ja mijn vader had zo'n AJS, HÁRD ging dat ding... en dan moet je zeggen "zoooooheej"

Sta je voor de buurtsuper, jezelf als een banaan uit je beschermvel te pellen naast je motor met 160 pk / 300kmh+, komt er zo'n veteraan naar je toe:

Zooohoo, ja mijn vader had zo'n AJS, HÁRD ging dat ding... en dan moet je zeggen "zoooooheej"
Haha ja of mensen die denken dat cc's alles zeggend is en 1200cc cruisers, choppers harder gaan dan je 1000cc supersport .

Ik ga de discussie niet meer aan..

Een steentje en je ligt, is er ook zo een.
Ik reageer er al niet meer op, weetje...
Maakte 'm wel eens af met: Ja inderdaad, op de 7 kilometer hierheen zag ik er al een stuk of 5 liggen.

Vaak is het de kift dat dat teringwijf van de "kiezen tussen een motor of mij" chantage ze nooit de ruimte heeft gegeven om op te stappen

Er schijnt bijna geen grens te zijn bij sommige mensen tussen iets hebben om over te praten versus hoe stom kan dit overkomen.

Wees gewoon blij als je er geen genen mee deelt en voedt eventuele kinderen op dat ze toch aardig tegen dat ' soort mensen ' blijft doen .

En nauw weer lief doen, Weekend

Elk jaar als ik zeg dat ik op vakantie ga naar Isle of Man dan mag ik weer uitleggen dat ik daar niet heenga om aan de race mee te doen.

Ach, het hangt maar af van welke persoon je treft.
Velen wil in zo'n geval gewoon indruk maken met gelul.
Een ander heeft er misschien niets mee, maar verlaagt zich gelukkig niet tot kleuter niveau.

Toen ik mn vorige motor nog maar net had (GSX250R) had ik bij een eethuisje vlakbij Soest geparkeerd in een kleine ruimte tussen een parkeervak en de paaltjes van het loop pad naar het huisje.
Sta ik nog geen seconde naast mn motor, stapt er uit de auto naast me een oudere vrouw die eerst mn motor goed bekeek en me toen vertelde dat zij er niet veel mee op had, maar haar zoon had een vergelijkbare zwarte had gereden.
gecombineerd met wat verhalen hoe het met zn motoravonturen afgelopen was (weet niet meer wat ze exact vertelde).
Nadien weliswaar de aanbeveling gekregen om goed op te letten in het verkeer, maar ook veel veilige kilometers toegewenst en zelfs een lach+duimpje omhoog toen ik later wegreed.

Als er mensen met argumenten bij me komen met lulkoek als ´ in de regen rijden doe je toch niet? een auto is dan stabiel met vier wielen, als jij schuin een bocht in gaat lig je geheid´
of eergisteren nog deze, uitgesproken alsof het een vaststaand feit was: ´met jouw motor kom jij niet op de snelweg, daar heb je de power niet voor...´
Dan ga ik niet eens meer met ze in discussie
Dergelijke lieden zijn vaak imo toch niet voor rede vatbaar....

Laatst bewerkt:
Vond de opmerking niet standaard, maar toen ik aan het lessen was zei een collega van mij (die ik overigens al 9 jaar ken, hij heeft mij aangenomen dus onze band gaat way back): ‘ik heb filmpjes gezien waarbij het hoofd voorbij rolt hè, hij kwam in de vangrail en alles lag op de weg.’ Waarbij hij dat filmpje dus later liet zien. Heeft ‘ie ongelijk? Nee, vangrails zijn killers. Ik vatte het maar op als bezorgdheid, wat ik overigens attent vond. Maar z’n manier van uiten, tja..

een fameuze quote is natuurlijk ook:
"1 van je koplampen is kapot"

Hoevaak ik die niet al gehoord heb...
Dit is in de winter helemaal erg omdat het dan vaker donker is....

Krijg ook regelemtig een 'flash' van auto's die tegenovergesteld komen op de provinciale weg.

Het ontwerp van de Fazer zal ook niet helpen.

Dit is in de winter helemaal erg omdat het dan vaker donker is....

Krijg ook regelemtig een 'flash' van auto's die tegenovergesteld komen op de provinciale weg.

Het ontwerp van de Fazer zal ook niet helpen.
ja de sv heeft bij de eerste generatie de dimlicht en het groot licht apart van elkaar dus waarschijnlijk is dat bij jou ook zo?

Niemand nog de "je bent een rijdende donor" genoemd?

ja de sv heeft bij de eerste generatie de dimlicht en het groot licht apart van elkaar dus waarschijnlijk is dat bij jou ook zo?
Fazer heeft idd groot en dimlicht gescheiden.
Er zijn er die dit eigenhandig aanpassen met ali setjes omdat dat er mooier uitziet, maar dat leid vaak weer tot verblinding.... schiet ook niet op.