Speciaal project: Honda CX 500 Electric Special

Ze staat nog steeds op de brug te wachten op mij...

Als het weer wat leuker wordt dan gaat ze naar haar geboorte plaats, voor demontage en afwerking...

Maar voor nu kijken we elke dag samen tv.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Het is mooi weer :P

Yep, daarom met de BMW aan het spelen geweest, ondertussen een aanhanger aan het bouwen en ook nog ff een deurpost en een deur.... Genoeg te doen.

De CX is inmiddels gedeeltelijk gedemonteerd.... binnenkort maar weer eens wat doen.
 
rijden met die e-fiets, dan hou je geld over om te klussen.

iig hulde voor je project!

heb ff vluchtig op rdw proberen te kijken waar een e-bike aan moet voldoen vindt het allemaal wazig, vol verwijzingen ed.
 
rijden met die e-fiets, dan hou je geld over om te klussen.

iig hulde voor je project!

heb ff vluchtig op rdw proberen te kijken waar een e-bike aan moet voldoen vindt het allemaal wazig, vol verwijzingen ed.

Er moet eerst ff geld in voordat ie wat doet, een dikke lader voor jell accu's.

RDW is idd vaag, gewoon een afspraak maken en gaan.

Grtzzz Simon.
 
eeuwige kip en/of ei verhaal idd........

conserveer je accu's wel anders heb je daar ook nog een post aan!!

iig succes!

Er moet eerst ff geld in voordat ie wat doet, een dikke lader voor jell accu's.

RDW is idd vaag, gewoon een afspraak maken en gaan.

Grtzzz Simon.
 
RDW gebeld... Kastje > muur > volgende muur > volgende muur.....

Ach toch alvast een frame gescoord:


Er moet eerst ff geld in voordat ie wat doet, een dikke lader voor jell accu's.

RDW is idd vaag, gewoon een afspraak maken en gaan.

Grtzzz Simon.
full
 
Goed bezig, gewoon maken, rdw klaar maken en een afspraak maken en gaan !

Start je ook een topic ?
 
tnx. jep kga gewoon beginnen.

ik ga mikken op range 50 km
en snelheid zie ik wel als hij maar op motor
kenteken komt!

tja eigen topic. ik zal die van jou niet vervuilen ;-)

plan is nog pril en niet veel te showen....

Goed bezig, gewoon maken, rdw klaar maken en een afspraak maken en gaan !

Start je ook een topic ?
 
Alles low budget....
Regelaar zelf maken.
en motor weet ik nog niet.. mogelijk iets in de vorm van:
maar dan niet van hout :+

maar dat filpmje,,, kan er niet genoeg van krijgen wat een geweld....
Toerental/geluid is heftig!!!


~[edit] vooralsnog ga ik geen kit kopen. hoewel ik zo'n hub achterwiel wel mooi vindt, en denkl dat we daar toch wel heen gaan
3000w-5000w Brushless Hub Motor For Electric Scooter | electricscooterchina | TradersCity


Weet je al het type motor wat je wil gaan gebruiken ?

Of koop je een kit ?
 
Laatst bewerkt:
Alles low budget....
Regelaar zelf maken.
en motor weet ik nog niet.. mogelijk iets in de vorm van:
maar dan niet van hout :+

maar dat filpmje,,, kan er niet genoeg van krijgen wat een geweld....
Toerental/geluid is heftig!!!


\[edit] vooralsnog ga ik geen kit kopen. hoewel ik zo'n hub achterwiel wel mooi vindt, en denkl dat we daar toch wel heen gaan
3000w-5000w Brushless Hub Motor For Electric Scooter | electricscooterchina | TradersCity

heb eventueel wel een regelaar voor je liggen.
mag je zo hebben voor nop.
 
Alles low budget....
Regelaar zelf maken.
en motor weet ik nog niet.. mogelijk iets in de vorm van:
maar dan niet van hout :+

maar dat filpmje,,, kan er niet genoeg van krijgen wat een geweld....
Toerental/geluid is heftig!!!


\[edit] vooralsnog ga ik geen kit kopen. hoewel ik zo'n hub achterwiel wel mooi vindt, en denkl dat we daar toch wel heen gaan
3000w-5000w Brushless Hub Motor For Electric Scooter | electricscooterchina | TradersCity

Wat een gek, ik zou bang zijn voor uitelkaar spattend hout...

Geluid is wel dik !
 
Wat een gek, ik zou bang zijn voor uitelkaar spattend hout...

Geluid is wel dik !


ze hebben meer filmpjes.
ook.een 11kW met propellor in 1of ander tuinhuisje.
lijkt wel of hij daar een eod pak aan heeft.
maar idd het geluid.........
 
Ik ben blij dat, dat niet mijn huis is....

Ik heb een deur en deurpost gemaakt van staal, anders past mijn dikke boxer niet in de schuur,

nu nog ff laten verzinken en dan plaatsen....

De aanhanger is een los project, moet ook nog verzinkt worden....

Humor plaatjes mag altijd 8-)

Grtzzz Simon.
 
afzinken gaat sneller dan verzinken.
hoe staat tie met het project?


Ik ben blij dat, dat niet mijn huis is....

Ik heb een deur en deurpost gemaakt van staal, anders past mijn dikke boxer niet in de schuur,

nu nog ff laten verzinken en dan plaatsen....

De aanhanger is een los project, moet ook nog verzinkt worden....

Humor plaatjes mag altijd 8-)

Grtzzz Simon.
 
afzinken gaat sneller dan verzinken.
hoe staat tie met het project?

Deur geplaatst, op vakantie, motor platgereden tegen de vangrail en 3 maanden thuis geweest... De BMW heeft nu wat aandacht nodig en ik ben ook nog niet 100%

gebroken ruggewervel en rechterknie flink verdraaid... auw.

Ik zag wel dat jij goed bezig was geweest !

Grtn Simon.
 
Misschien een heel eind offtopic, maar ik vraag me dit al een tijdje af :
Waarom gebruikt men bij e-voertuigen geen vario als overbrenging?
De electrische motor is ruim krachtig genoeg om een voertuig op snelheid te krijgen en te houden, maar deze eindsnelheid ligt nog altijd relatief laag. Men gebruikt meestal een klein voortandwiel samen met een enorm groot achtertandwiel om een vlotte acceleratie te krijgen, maar dan stopt de zaak aan 80 km/h.
Als je er een vario zou aanhangen als eindoverbrenging zou je ( desnoods manueel ) de top gevoelig kunnen verhogen. Uiteraard gaat de weerstand vh voertuig omhoog naarmate de snelheid stijgt en ook weer het verbruik.
Of is het gewoon de moeite niet om dit te maken? Aangezien Karma en Tesla ook zonder "versnellingsbak" werken.
 
Misschien een heel eind offtopic, maar ik vraag me dit al een tijdje af :
Waarom gebruikt men bij e-voertuigen geen vario als overbrenging?
De electrische motor is ruim krachtig genoeg om een voertuig op snelheid te krijgen en te houden, maar deze eindsnelheid ligt nog altijd relatief laag. Men gebruikt meestal een klein voortandwiel samen met een enorm groot achtertandwiel om een vlotte acceleratie te krijgen, maar dan stopt de zaak aan 80 km/h.
Als je er een vario zou aanhangen als eindoverbrenging zou je ( desnoods manueel ) de top gevoelig kunnen verhogen. Uiteraard gaat de weerstand vh voertuig omhoog naarmate de snelheid stijgt en ook weer het verbruik.
Of is het gewoon de moeite niet om dit te maken? Aangezien Karma en Tesla ook zonder "versnellingsbak" werken.

Als je een vario gebruikt heb je per definitie meer verlies dan een vaste overbrenging,

Bij ketting heb je gemiddeld 10% verlies in vermogen, met een automaat ben je al zo'n 20% kwijt.

Met een elektro motor heb je vanaf 0 rpm al een max koppel, als je slim bent gebruik je dat en je max snelheid zou dan ook je max rpm van je elektro motor moeten zijn, dan heb je dus ook geen vario of grote tandwielen nodig.... Men rekent de max snelheid uit en het max in toeren van de elektro motor uit, dan zul je dus soms toch apparte tandwiel verhoudingen moeten maken om een beetje normaal te kunnen rijden ;-)

In mijn geval had ik geen keuze, de aandrijving is bepaald door de constructie. ( cardan )

Mijn max toeren is ook mijn max snelheid, in theorie zonder weerstand iets boven de 100 km/h..... Maar, veel massa en rolweerstand en luchtweerstand hebben mij al verteld dat ik op een asfalt weg, met niet compleet volgeladen accu's, 60 km/h haal.....

Uiteindelijk als alles klaar is dan zal de praktijk mij leren wat de echte top en range is....

Grtn Simon.
 
Deur geplaatst, op vakantie, motor platgereden tegen de vangrail en 3 maanden thuis geweest... De BMW heeft nu wat aandacht nodig en ik ben ook nog niet 100%

gebroken ruggewervel en rechterknie flink verdraaid... auw.

Ik zag wel dat jij goed bezig was geweest !

Grtn Simon.


jeesus da zijn GEEN berichten!!!
potver
succes met herstel100% behoort nog wel tot de mogelijkheden?
tja hier oom prio stellen qua project enz....
budget schuiven... huis motor... woon werk auto... vakantie....
huis... nog meer huis... enz....
motor staat ergens achter in de rij.



succes iig gr maarten
 
Misschien een heel eind offtopic, maar ik vraag me dit al een tijdje af :
Waarom gebruikt men bij e-voertuigen geen vario als overbrenging?
De electrische motor is ruim krachtig genoeg om een voertuig op snelheid te krijgen en te houden, maar deze eindsnelheid ligt nog altijd relatief laag. Men gebruikt meestal een klein voortandwiel samen met een enorm groot achtertandwiel om een vlotte acceleratie te krijgen, maar dan stopt de zaak aan 80 km/h.
Als je er een vario zou aanhangen als eindoverbrenging zou je ( desnoods manueel ) de top gevoelig kunnen verhogen. Uiteraard gaat de weerstand vh voertuig omhoog naarmate de snelheid stijgt en ook weer het verbruik.
Of is het gewoon de moeite niet om dit te maken? Aangezien Karma en Tesla ook zonder "versnellingsbak" werken.


ligt er ook aan welke toerentallen je tot je beschikking hebt.
aansturingen tot 8.000 rpm zijn vrij normaal.
dus om verliezen te voorkomen probeer je vrijwel direct
de hele range te benutten.
dys klein > heel groot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan