Speciaal project: Honda CX 500 Electric Special

SVN

MF veteraan
25 sep 2005
2.357
1
Flevoland
Voor een zelfbouw project heb ik iemand nodig die een Fenwick/Linde T20S
kan uitlezen......

De hele reut heb ik uit de truck gebouwd en zal tzt in een Honda CX 500 worden geplaatst.

Nu heb ik de volgende storing: op het display staat een poppetje op een treeplank...

die knippert..... en toen.... de motor kan ik dus niet aansturen...

WIE kan mij evt helpen deze storing uit te lezen en of uitleggen hoe ik hier vanaf kom ?

Mvg Simon. 8-)

EDIT; Dit is inmiddels opgelost !
 
Laatst bewerkt:
Voor een zelfbouw project heb ik iemand nodig die een Fenwick/Linde T20S
kan uitlezen......

De hele reut heb ik uit de truck gebouwd en zal tzt in een Honda CX 500 worden geplaatst.

Nu heb ik de volgende storing: op het display staat een poppetje op een treeplank...

die knippert..... en toen.... de motor kan ik dus niet aansturen...

WIE kan mij evt helpen deze storing uit te lezen en of uitleggen hoe ik hier vanaf om ?

Mvg Simon. 8-)


heb ik het goed dat je de motor van deze
transpalette-electrique-a-conducteur-porte-2-t-t20-sf-t20-s-103090.jpg

in je honda gaat bouwen ??

foutmelding is volgens mij geen foutmelding maar een veiligheid die ingeschakeld staat

op die truck zit ergens een sensor die detecteert of er iemand in de stoel zit of op de treeplank staat.

geen gewicht op de stoel of plank ?? >> motor doet het niet ...

mijn 5 cent van het goed opletten bij het halen van mijn heftruck rijbewijs en het werken met zon ding bij oa ASML in veldhoven.
 
heb ik het goed dat je de motor van deze
[afbeelding]
in je honda gaat bouwen ??

foutmelding is volgens mij geen foutmelding maar een veiligheid die ingeschakeld staat

op die truck zit ergens een sensor die detecteert of er iemand in de stoel zit of op de treeplank staat.

geen gewicht op de stoel of plank ?? >> motor doet het niet ...

mijn 5 cent van het goed opletten bij het halen van mijn heftruck rijbewijs en het werken met zon ding bij oa ASML in veldhoven.

Je hebt gelijk..... met dat verschil dat deze truck geen stoelschakelaar heeft en ook geen andere detectie....

Maar wel een voetschakelaar, die ik ook weer kan bedienen...

Ergens gaat er iets fout, wat ?

Toen ik de truck kocht zat er geen accu bij, dus testen was niet mogelijk.

De vraag die je dan krijgt, zat de fout er al in of doe ik iets fout ?

Met een laptop zijn ze uit te lezen, maar die software heeft alleen een Linde monteur, ik heb me al blauw gezocht op het WWW maar dit is echt niet te vinden, uiteraard wel als je dik betaald...

Nu ben ik dus op zoek naar een Linde monteur die mij zou willen helpen om het ding uit te lezen, dan weet ik tenminste WAAR het fout gaat en daar op kan inspelen.

Ik kan wel een monteur laten komen... voorrijkosten, uur tarief en geen garantie dat het lukt...

( PS, plaatje klopt ! )

Grtzzz Simon. 8-)

Nog een "gek" Philip Baus' 1979 Honda CX 500
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk..... met dat verschil dat deze truck geen stoelschakelaar heeft en ook geen andere detectie....

Maar wel een voetschakelaar, die ik ook weer kan bedienen...

Ergens gaat er iets fout, wat ?

Toen ik de truck kocht zat er geen accu bij, dus testen was niet mogelijk.

De vraag die je dan krijgt, zat de fout er al in of doe ik iets fout ?

Met een laptop zijn ze uit te lezen, maar die software heeft alleen en Linde monteur, ik heb me al blauw gezocht op het WWW maar dit is echt niet te vinden, uiteraard wel als je dik betaald...

Nu ben ik dus op zoek naar een Linde monteur die mij zou willen helpen om het ding uit te lezen, dan weet ik tenminste WAAR het fout gaat en daar op kan inspelen.

Ik kan wel een monteur laten komen... voorrijkosten, uur tarief en geen garantie dat het lukt...

( PS, plaatje klopt ! )

Grtzzz Simon. 8-)

Nog een "gek" Philip Baus' 1979 Honda CX 500

en als je nu eens de hele electronica van deze truck het raam uit mieterd en zelf een snelheids regelaar maakt ??

zo moeilijk is dat niet want het is gewoon duty cycle regelen.

of op zijn boeren fluitjes
de motor 1000 keer per seconde heel snel langer dan wel korter aan en uit zetten.
de mosfets van vandaag de dag kunnen dit makkelijk aan.

scheelt je nog eens een berg gewicht ook.

ik blijf er bij dat je ergens een draadje moet doorverbinden om een veiligheid van die truck te overbruggen.

en anders >> schrijf de fabrikant van die truck een brief en doe er foto's bij van wat je aan het doen bent... 10 tegen 1 dat ze het leuk vinden om je te helpen.

groet

Rob
 
en als je nu eens de hele electronica van deze truck het raam uit mieterd en zelf een snelheids regelaar maakt ??

zo moeilijk is dat niet want het is gewoon duty cycle regelen.

of op zijn boeren fluitjes
de motor 1000 keer per seconde heel snel langer dan wel korter aan en uit zetten.
de mosfets van vandaag de dag kunnen dit makkelijk aan.

scheelt je nog eens een berg gewicht ook.

ik blijf er bij dat je ergens een draadje moet doorverbinden om een veiligheid van die truck te overbruggen.

en anders >> schrijf de fabrikant van die truck een brief en doe er foto's bij van wat je aan het doen bent... 10 tegen 1 dat ze het leuk vinden om je te helpen.

groet

Rob

Helaas, de fabrikant reageert niet eens..... en zelf ff iets knutstelen..... nope, de aansturing is best complex, heeft te maken met de vermogens die er heen gestuurd worden en HOE het er heen gestuurd wordt.

Ga maar eens zoeken op het net wat er allemaal bij komt kijken en dan nog maar te zwijgen over de kosten van de componenten.

Ik zal er toch echt een flink stuk kennis bij moeten halen.....

Grtzzz Simon. 8-)
 
Is het een optie om het tijdelijk weer aan te sluiten aan de truck?
Lijkt me namelijk best lastig om alles te herleiden zonder schema's.
Met een werkend apparaat is het veel eenvoudiger om alles te herleiden en bijv. ook al overbruggingen te maken voor evt. veiligheids voorzieningen als een treeplank sensor.
 
Ik ga maar eens bellen met de nummers op de site.... ( service )

eens kijken wat me dat geintje gaat kosten...

terugbouwen is geen optie, al het staal werk zit alweer in de hoogovens.

Grtzzz Simon. 8-)



full
 
tja.... een shovel gebruiken als 24V bron :+

De "rare" waarde die in het display staat is al opgelost, motor aansluiten !

full
 
Gebeld....

ze wisten het ook zo even niet, intern overleg, wordt teruggebeld...

ff afwachten dus.

Grtzzz Simon. 8-)
 
schakelaar voor de treeplank indrukken en de storing is over.
op de stekker van de inverter de draadjes van die schakelaar verbinden en je kan 'm weg laten.
van Hooff in Tiel kan je vast ook wel helpen :)
 
schakelaar voor de treeplank indrukken en de storing is over.
op de stekker van de inverter de draadjes van die schakelaar verbinden en je kan 'm weg laten.
van Hooff in Tiel kan je vast ook wel helpen :)

Helaas, not,

Geen treeplank maar wel een voetschakelaar, die ik gewoon kan bedienen.

Ik heb het uitgelegt bij de service afdeling, die wisten het ook even niet, het wordt intern uitgezocht.

Grtzzz Simon.
 
Algemene update:

Nieuwe info gehad in de zin van: "een puntje van aandacht"

Ik ga vandaag eens dat "puntje" uitproberen, mits ik het onderdeel nog heb.....

Grtzzz Simon. 8-)
 
en als je nu eens de hele electronica van deze truck het raam uit mieterd en zelf een snelheids regelaar maakt ??

zo moeilijk is dat niet want het is gewoon duty cycle regelen.

of op zijn Jan Boeren Fluitjes
de motor 1000 keer per seconde heel snel langer dan wel korter aan en uit zetten.
de mosfets van vandaag de dag kunnen dit makkelijk aan.

scheelt je nog eens een berg gewicht ook.

ik blijf er bij dat je ergens een draadje moet doorverbinden om een veiligheid van die truck te overbruggen.

en anders >> schrijf de fabrikant van die truck een brief en doe er foto's bij van wat je aan het doen bent... 10 tegen 1 dat ze het leuk vinden om je te helpen.

groet

Rob

Nog net even het Ampèrage afgelezen van de motor...

104A aansturen op de J.B.F. methode zal met 104A echt niet werken !

Ik heb inmiddels ondervonden en begrepen dat dit elektrisch hart behoorlijk slim is,

componenten moeten allemaal gezien worden, anders geen rij functie !

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Euh, iemand die zo'n ding kan omproggen ?

Nope, maar...... Frankenstein LEEFT !!!

eeuwige dank aan Mister X. :} :} :}

De oplossing zat in de potmeters, de verwachte en aangetroffen waardes kwamen niet overeen, het project is nu verder gestript, nu nog even de LES faken en dan gaan we met de mechanica verder !

Grtzzz Simon. 8-)
 
Nope, maar...... Frankenstein LEEFT !!!

eeuwige dank aan Mister X. :} :} :}

De oplossing zat in de potmeters, de verwachte en aangetroffen waardes kwamen niet overeen, het project is nu verder gestript, nu nog even de LES faken en dan gaan we met de mechanica verder !

Grtzzz Simon. 8-)
Foto's! foto's!
Foto's! foto's!
 
inleveren op je capaciteit, dat kan gelukkig wel want zo'n intern transport karretje moet doorgangs 8 uur met een accu doen (zodat ze snachts kunnen laden) gewicht is daar geen bezwaar omdat ze toch al een contra gewicht nodig hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan