MonstroMorini
MF veteraan
- 26 apr 2010
- 3.590
- 69
Bij mijn motor (corsaro 1200) is onderweg, na een koffiepauze, de startkoppeling gaan slippen.
Heb een nieuw vrijlooplager liggen (dat tussen vliegwiel en starterkrans z'n werk doet), dus ga dat sowieso vervangen.
Mijn vraag is:
kan ie slippen doordat het aanhaalmoment waarmee het vliegwiel op de as gedrukt wordt - en dus het vrijlooplager en starterkrans ook - niet gehaald is en daardoor slipt?
Heb 'm namelijk na revisie, een paar weken geleden met een (dure, van een vriend) slagmoersleutel vastgezet, aangezien ik niet het speciale tool heb om het vliegwiel tegen te houden. Hij moet wel lekker vast, 180nm en op de as gelijmd met loctite 648, hetgeen gebeurd is, voorzover ik de gebruikte sleutel mag vertrouwen.
Plaatje:
en groter: http://www.flickr.com/photos/monstromorini/9714153763/
Heb een nieuw vrijlooplager liggen (dat tussen vliegwiel en starterkrans z'n werk doet), dus ga dat sowieso vervangen.
Mijn vraag is:
kan ie slippen doordat het aanhaalmoment waarmee het vliegwiel op de as gedrukt wordt - en dus het vrijlooplager en starterkrans ook - niet gehaald is en daardoor slipt?
Heb 'm namelijk na revisie, een paar weken geleden met een (dure, van een vriend) slagmoersleutel vastgezet, aangezien ik niet het speciale tool heb om het vliegwiel tegen te houden. Hij moet wel lekker vast, 180nm en op de as gelijmd met loctite 648, hetgeen gebeurd is, voorzover ik de gebruikte sleutel mag vertrouwen.
Plaatje:
en groter: http://www.flickr.com/photos/monstromorini/9714153763/
Laatst bewerkt: