Slimme oplossing voor motor achter het huis?

Ooze

Die hard MF'er
27 nov 2002
510
1
Dan nog maar een vraag in de categorie: manouvreren op de vierkante meter: ik kreeg altijd maar met moeite mijn motoren door het schuttinghek (spiegels en uitlaat tegen paal / deur).
Nu net vershuisd, en moet ik zelfs de spiegels inklappen... ergo: nieuwe tuinpoort maken.

Nou wilde ik maar eens een schuifdeur maken, om van dat eeuwige geklooi af te zijn van dichtvallen van de deur.

Probleem is alleen dat ik slechts hele omslachtige manieren kan bedenken om een schuifdeur te laten glijden.

Is er iemand hier die daar al eens een briljante oplossing voor heeft bedacht?
 
gewoon niet glijden. Je maakt aan de bovenkant een rail metwieltjes en zorgt dat je aan de onderkant net genoeg ruimte over hebt zodat ie vrij heen en weer kan bewegen.
 
Dat bedoelde ik ook met "glijden". Maar hoe zorg je ervoor dat de wieltjes niet van de lat aflopen, en dat er geen palen in de weg staan? En hoe zorg je ervoor dat meneer de dief de deur niet gewoon optilt?
 
Die rails (garage deur) zijn zo gemaakt dat het wieltje er niet uitrolt, aan de onderkant kun je eventueel zo'n garagedeur sluiting zetten die links en rechts in de staanders vastgrijpt, maar mischien heeft iemand anders een betere oplossing voor de onderkant :?
 
Hoor mij aan ;) :

Koop een U-profiel van minimaal 2maal de lengte van de poort.......op het einde monteer je een stopper........op de poort maak je een hoek-profiel....aan de onderkant van dat hoekprofiel, monteer je de wiletjes


Klaar ;)

Ondervoorbehoud, kan een U-profiel en een hoek-profiel geleverd worden ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoor mij aan ;) :

Koop een U-profiel van minimaal 2maal de lengte van de poort.......op het einde monteer je een stopper........op de poort maak je een hoek-profiel....aan de onderkant van dat hoekprofiel, monteer je de wiletjes


Klaar ;)

Ondervoorbehoud, kan een U-profiel en een hoek-profiel geleverd worden ;)

PeClaDan
Ofwel: Flens van hoekprofiel "glijdt" in omgekeerd u-profiel (n-profiel dus)...
 
Of gewoon een brede deur plaatsten...? Of heb je te weinig draai ruimte ?

Ja. te weinig ruimte. Bovendien wil ik hem electrisch maken, zodat ik niet van mijn fiets afhoef als ik de deur open moet maken (gaat heel slecht vanwege het smalle steegje waar ik dan in sta)
 
Op donderdag 11 september 2003 16:46 schreef Ooze het volgende:Ja. te weinig ruimte. Bovendien wil ik hem electrisch maken, zodat ik niet van mijn fiets afhoef als ik de deur open moet maken (gaat heel slecht vanwege het smalle steegje waar ik dan in sta)
hoe smal is dat steegje dan??
ik moet ook de steeg in met men motor, ken de draai naar achteren net maken omdat we een iets bredere schuifdeur hebben geplaatst, nu is t easy :)
 
Ik heb dan wel geen schuifdeur maar: als je net als ik zo'n 'moderne' schutting in segmenten hebt: kettingzaag langs de balk van 1 segment houden, scharnieren d'r op, aan de andere kant klink/slot inbouwen: voila: een enorme deur waar de motor eenvoudig door kan, zelf bij een smalle steeg. En van een afstandje lijkt het net of er geen deur in de schutting zit. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan