Slijtage zwart binnenpoten voorvork

Graadje

MF veteraan
25 aug 2003
2.327
90
Ik kan een motor kopen en die heeft 10.000km gelopen. Het enige dat me opvalt is dat de binnenpoten slijtagesporen hebben. Hiermee bedoel ik: deze zijn zwart, maar dat heeft dus bovenaan slijtagesporen (zie foto). De vraag is nu: is dat normaal, kan het kwaad?
full
 
Volgens mij komt dat puur door het inveren.
Als ik het goed heb is dat zwarte opgedampt (chemisch proces) en dus erg slijtagegevoelig op kleurgebied maar dit is geen probleem qua maatvoering van de binnenpoten.
 
Is het geen tincoating,extreem hard,en wordt gebruikt omdat een zeer lage wrijvings weerstand heeft.
Vind het wel slordig dat het eraf begint te slijten :/
 
weet idd niet hoed oud de fiets is maar op ee nvoor vork zit ook gewoon gerantie (min 12 maand) of meschien meer dont know
maar meschien is het verstandig om ff een goede foto met gegevens naar de fabrikant van de voor vork te sturen weet je het zeker
 
Is het standaard voor dit model om zwarte binnenpoten te hebben?
Als het van fabriek uit is, dan zullen er vast meer ervaringen zijn. Zo niet, dan de boel laten staan.
Als het niet standaard is, dan is het mogelijk door een bedrijf niet juist uitgevoerd.

Ik vind het er wel slordig uitzien, na zo'n kilometerstand. :X
 
Ik heb dit al meer gezien. Die coating gaat er vrij snel af. Het kan verder geen kwaad, maar is natuurlijk niet zo mooi. Zou voor mij geen reden zijn om de motor niet te kopen.
Dat nitreren van de binnenpoten is overigens een vrij kostbare zaak, maar je kan het op meerdere plekken in Nederland laten doen.
 
Bij de MV voorvorken komt dit vaker voor, ik heb hier al 3 MV's gehad met dezelfde problemen. Het kan tot lekkage van de voorvorkkeerringen leiden. Het is in ieder geval niet goed en moet verholpen worden.

Als het een origineel nederlandse fiets is zou je kunnen kijken of je via een MV dealer nog wat onder coulance kunt regelen met de importeur.....
 
@Rody: je hebt helemaal gelijk. Ik heb met de importeur gebeld en schijnt idd. een bekend probleem te zijn en is niet goed voor de uiteindelijke werking e.d.
 
Ze gaan kijken of er nog iets qua garantie is te doen (deze komt uit Duitsland, dus dat ligt wat lastiger). De reactie was: "Nee heb je en ja kun je krijgen. Kortom proberen kan altijd.".
 
Bij de MV voorvorken komt dit vaker voor, ik heb hier al 3 MV's gehad met dezelfde problemen. Het kan tot lekkage van de voorvorkkeerringen leiden. Het is in ieder geval niet goed en moet verholpen worden.

Als het een origineel nederlandse fiets is zou je kunnen kijken of je via een MV dealer nog wat onder coulance kunt regelen met de importeur.....

:^
Bij hetr nitreren komt er ook een laagje op dus kan het inderdaad zorgen voor lekkages bij de keerringen.
Daarnaast slijt het 'normale' materiaal fiks sneller dan de genitreerde laag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan