Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Show je gereedschappen IX "Dat zeg ik"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik meet de plug op en plak dan een beetje iso tape op de boor (als ik veel moet boren in zelfde materiaal), ga je nooit verder dan je wilt. Onze sds klopboor gaat ook overal doorheen als een warm mes in de boter

Ook in Lidl topic geplaatst maar hier vragen kan ook geen kwaad:

Iemand hier ervaring met de stofzuiger van de Lidl?

Dat grote ding dat op een Karcher stofzuiger lijkt met een stopcontact erin.

Qua kwaliteit (en dan vooral de zuigkracht) fatsoenlijk?
Heb hier nu zo'n kleinere Karcher en moet zeggen dat ik die vrij waardeloos vind.

Wij hebben hier in huis al enkele jaren zo'n apparaat in gebruik. Gekocht om op de benedenverdieping te gebruiken zodat de Miele stofzuiger op de bovenverdieping kon blijven. Maar ondertussen staat de Miele stof te verzamelen in de garage, en wordt alleen het Lidl apparaat nog gebruik.
Het ding zuigt echt prima, en er kan veel stof in de zak. Het is een handig ding, en ondaks zijn formaat niet te zwaar. Kan eventueel ook water zuigen.
Zuigkracht is meer dan voldoende, en in ieder geval meer dan de Miele die we hebben.

Er zijn ook wat nadelen:
De stofzakken moet je on line bestellen, en ze zijn niet goedkoop. Maar omdat er nogal wat stof in kan heb je niet vaak een nieuwe nodig.
Er zit geen vergrendeling op de buizen, dus soms komen ze spontaan los.

Het stopcontact in de stofzuiger is echt handig bij het klussen. Je kunt er je boormachine op aansluiten, en de stofzuiger start dan automatisch als de boormachine gestarte wordt.

Al met al zijn wij er zeker tevreden over.

Laatst bewerkt:
Ik meet de plug op en plak dan een beetje iso tape op de boor (als ik veel moet boren in zelfde materiaal), ga je nooit verder dan je wilt. Onze sds klopboor gaat ook overal doorheen als een warm mes in de boter

Ja, je leert al snel om de diepte-aanslag er af te gooien.

Dat is geen stofzuiger, dat is een prul. Dit is een stofzuiger:

80 liter stofopvang, 99,996% van al het stof wordt door de filters tegengehouden en 235m/2 lucht per uur aan zuigkracht. Eindeloos zakkensysteem, waardoor er bij het legen geen stof kan vrij komen. Kosten tja ietsje meer als die lidl tegen de 2300 pleuro.

Laatst bewerkt:
Rolletje lasdraad van 15 kg, 0.8 mm dik, €35 via Marktplaats.

Eindelijk eens een fatsoenlijke compressor gekocht, nu kan de oude Ferm 10Liter-100 L/min bij het oud ijzer.
Het is een Hydrovane schoepencompressor, met een 100 liter tank.
2.2 kw motor (400 volt), netto luchtopbrengst 210 liter bij 10 bar/270 liter bij 7 bar.
Gekocht (via Marktplaats weer) voor €255 van een man die een winkel had in professionele naaimachines, daar draaide de compressor in de werkplaats.
€255 is volgens mij een koopje, nieuwprijs is volgens mij iets van €1800 of €2000 als ik even kijk op het internet.
De machine ziet er uit als nieuw, zelfs het instructieboekje kreeg ik er bij.
De beste man gaat met pensioen en de zaak word verkocht, ik was bijna in de verleiding om ter plekke nog meer spul uit de werkplaats te kopen (oa mooi klein autogeen lassetje) maar ik kon mij zelf nog beheersen.

Laatst bewerkt:

de tering, dat ding is echt zgan

Ik moet nog een paar wieltjes onder de compressor maken.
Bij de naaimachinehandel stond de compressor vast opgesteld op het frame van een oude naaimachine , dan praat ik wel over naaimachines wat op krachtstroom werkt.
Dat frame kreeg ik er bij, eens kijken wat ik daar van kan fabriceren.

Ik heb al een paar zwenkwielen op de rommelzolder bij mijn ouders gevonden, maar daar moet ik nog 4x plaatjes voor fabriceren op het werk omdat de boutgaten onder de compressortank niet overeenkomen met die van de wieltjes.

Laatst bewerkt:

Vierkante meter capaciteit?

Any ways,
Van de week een DeWalt DW65 cirkelzaag gescoord bij moeders uit de schuur. Die lag daar stof te happen want onze pa zal 'm niet meer gebruiken (moge hij rusten in vrede)
En aangezien ik hier nog het nodige te vertimmeren heb (nieuwe schuur ) heb ik die maar eens geprivatiseerd.

Tis al een ouder model, maar zal me zeker niet teleurstellen.
Effe een plaatje Gegoogled;

Laatst bewerkt:
Ook weer wat nieuwe hebbedingetjes

[afbeelding]

Met alle respcet, maar dit soort setjes ben ik altijd bang dat je alleen altijd maar de boormachine gaat gebruiken....
Zo'n reciprozaag gebruik ik persoonlijk nooit. Ik heb al een goeie Bosch slijptol, en het cirkelzaagje is aan de kleine kant.

Maar goed, het ligt er natuurlijk aan wat JIJ er mee wil gaan doen. En ja, het is een heel mooi setje gereedschap. Absoluut! Heel veel plezier er mee!

Ik had overigens pech, was om 12u in de winkel, allemaal al uitverkocht.
Overigens geen lege plek op de grond oid dus ik vermoed dat ze al voor openingstijd verkocht waren aan het personeel oid.

ik heb zo'n ding gekocht en het zuigt stog (en water) maar vind het een beetje prutsspul.
best wat accesoires en het zuigt best maar op een vlakke vloer veeg je alles weg ipv dat je het opzuigt, als de borstel in het mondstuk 'uitstaat'.
zonder borstel schraapt het als een idioot.
maar vond het voor 80 euro wel best.maar een 5 jaar oude merkloze huisstofzuiger zuigt beter.
(iig op de betonnen vloer die ik heb)
kan je wel weer een ander mondstuk /slang etc gaan kopen maar ja

Status
Niet open voor verdere reacties.