Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden
gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!
Voorgaande Topics:
gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!
Voorgaande Topics:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Categorie 2 kankerverwekkend en dat mag daar nog gebruikt worden??
[afbeelding]
Tada! De nieuwste aanwinst. De boormachine had ik al, maar zwierf net als de slijpsteen los rond op de werkbank. Dus als ik iets wilde slijpen moest ik eerst de slijper in de bankschroef klemmen om aan de slag te kunnen. Kortom, geklungel.
Daarop heb ik vandaag in de werkplaats van de baas een onderstel gemaakt. Volledig gemaakt van restmaterialen. Onder andere een verkeerde (oude maat) buis, HEA100 profiel welke iets scheef was en meer zaagafval... Na twee maanden sparen aan materiaal en het maken van een ontwerp is het vandaag in elkaar gezet. En zo heb ik vandaag mijn eerste MIG kunsten vertoond. (Nu maar hopen dat het niet instort.)
De elektra draden lopen door 1/2" leidingen om beschadigingen te voorkomen. Deze zijn in lassokken geschroefd zodat ze door andere lengtes te vervangen zijn. En de draden lopen door de buis van de kolom om het netjes weg te werken. De aanvoer van elektra is door een 1/2" buis van boven om kabels op de vloer tegen te gaan. De elektra wordt verdeeld in een behuizing aan de zijkant die op een metalen plaat gebout zit. Er zijn meteen hoge moeren aan de zijkant gelast om bijvoorbeeld haken aan te monteren voor haspels of een perslucht slang. De afwerking moet nog gebeuren, maar dat laat even op zich wachten. Om ophopingen van spanen tegen te gaan worden de zeskant bouten van de boormachine vervangen door slotbouten met een bolle en gladde kop. En als het beter weer is wordt de menie voorzien van een nette laklaag.
Wie weet kan iemand hier nog inspiratie uit opdoen!
Ziet er goed uit
[afbeelding]
Tada! De nieuwste aanwinst. De boormachine had ik al, maar zwierf net als de slijpsteen los rond op de werkbank. Dus als ik iets wilde slijpen moest ik eerst de slijper in de bankschroef klemmen om aan de slag te kunnen. Kortom, geklungel.
Daarop heb ik vandaag in de werkplaats van de baas een onderstel gemaakt. Volledig gemaakt van restmaterialen. Onder andere een verkeerde (oude maat) buis, HEA100 profiel welke iets scheef was en meer zaagafval... Na twee maanden sparen aan materiaal en het maken van een ontwerp is het vandaag in elkaar gezet. En zo heb ik vandaag mijn eerste MIG kunsten vertoond. (Nu maar hopen dat het niet instort.)
De elektra draden lopen door 1/2" leidingen om beschadigingen te voorkomen. Deze zijn in lassokken geschroefd zodat ze door andere lengtes te vervangen zijn. En de draden lopen door de buis van de kolom om het netjes weg te werken. De aanvoer van elektra is door een 1/2" buis van boven om kabels op de vloer tegen te gaan. De elektra wordt verdeeld in een behuizing aan de zijkant die op een metalen plaat gebout zit. Er zijn meteen hoge moeren aan de zijkant gelast om bijvoorbeeld haken aan te monteren voor haspels of een perslucht slang. De afwerking moet nog gebeuren, maar dat laat even op zich wachten. Om ophopingen van spanen tegen te gaan worden de zeskant bouten van de boormachine vervangen door slotbouten met een bolle en gladde kop. En als het beter weer is wordt de menie voorzien van een nette laklaag.
Ik dacht meer aan zoiets:
http://www.emag-benelux.eu/html/proddetail.php?prod=1000280HC
[afbeelding]
Ik ga eens direct in Honkkong informeren, wat een badje daar mag kosten...
en?? Ben je al in Hongkong of heb je het eerst bij de lokale Chinees gehouden??
vandaag geen nieuw gereedaschap gekocht maar wel een hele leuke ruimte om het in te proppen
nja niet echt gekocht
de garage van m,n vader ff omgetovert
+- 25 a 30 m2 incl 2 open slaande deuren stromend koud en warm water verwarming licht
kabel tv en internet en een werkende wc met wastafel
onder vloer is gewapend beton met kleine dikke 15x15 tegel met ruuwe oppervlak
moet alleen nog een flinke lik verf en wat schuurpappier er tegen aan knallen
en dan kan ik beginnen met de inrichting er van
moet nog wel het een en ander aangekocht worden maar omdat ik dit samen met een goede maat van me doe kan ik de kosten laag houden en blijt het ook leuk
verheug me er nu al op zal spoedig foto's maken en plaatsen dit zal warschijnlijk pas na de jaarwisseling worden ben erg druk maar komt allemaal wel goed
[afbeelding]
knap gedaan en een pak meer geniet van omdat het niet kant en klaar gekocht is, maar zelf ontworpen en gemaakt is
Morgen mijn nieuwe gereedschapwagen ophalen, donderdag maar even rustig de tijd nemen om het gereedschap in te pakken en het foam op maat te snijden
Alvast een foto, foto van de ingepakte kar volgt nog
[afbeelding]
Dit is waar ik binnenkort een beetje kan sleutelen:
ArieCBR in "Racen op een oude CBR (PC25, 31 of 35), ..."
Is bij 2 maten van mij, brugje is van mij en mijn gereedschap komt daar ook aan de wand
Bij de foam-boer natuurlijk.Mooie kar!
En waar haal je dat foam vandaan om het gereedschap in op te bergen?