Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zijn alle oliefilters hetzelfde? zo ja, dan wil ik evt. een oliefilter dop aanschaffen. vind ik mooier dat zo iets!

Nee, er zijn vershcillende maten, en idd is niet elke filter geschikt.

Ik heb een setje doppen liggen, kun je het eens proberen.

Daarnaast kom je niet overal met de dop op het filter. Ja, de dop wel, maar dan krijg je de ratel er niet op, omdat bijvoorbeeld de uitlaat in de weg zit.

En soms gaat het prima.

Er zijn ook koffertjes met vele maten doppen te koop, heb je alles bij elkaar.

En ik gebruik vaker zo'n klemding, dan een dop. Ik heb een metalen, ééntje met een band, en één met een rubber band.

~[edit]

Oh, eerst verder lezen, dan pas reageren Martell....

Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben jullie dat nu ook als je in een gereedschapszaak komt dat je wel lijkt op een vrouw in een schoenenwinkel
Ik kon me vandaag weer niet beheersen
p991268256-5.jpg

Is een 1/4 doppendoos met een ratel met kantelbaar kopje
Aan de prijs tezien is dat spul van goud waar ze een laagje rvs over hebben gespoten
Was een aanbieding 179€ (afgeprijst van 249€) :+ :+
Oja is een Wera zyklop

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft v Beusichem die boedel aan het begin van het jaar geveilt
Ging per palet te gelijk ,ik denk dat je voor weinig een hoop schroeven draaiers hebt kunnen kopen

Volgens mij is er ook ergens iemand heel hard aan het omlabelen geslagen. Ik zie die Schijtkwaliteit Kinzo gereedschapstrolleys opeens te voorschijn komen onder de naam
"KRAFTWELLE" _O- _O- El-Cheapo galore

Google op krafwelle en de alu koffers vliegen je om de oren. De set wordt aangeboden, vanaf 80 euries tot over de 150.

Wel leuk als pech onderweg koffer, maar voor de rest koop ik wel ander spul.

Eigenlijk wil ik die inkoop prijs wel weten, dan weet ik ook meteen of ik niet teveel betaal.
Bijkomend probleem is, dat veel van de merkspullen tegenwoordig uit dezelfde fabriek of een gekloonde merkfabriek rollen. Je zal dus proefondervinderlijk moeten vaststellen wat wel en wat niet goed is. Hsd het Aldi imbussetje bijna gehaald, maar ben gezien berichten hiet blij, dat ik geen tijd had om het setje te halen.
Het gekke is, dat ik een tangenset en een schroevendraaier setje al flink heb mishandeld en die willen maar niet stukgaan :?

Jongens en meisjes.......
Hoelang duurt het voordat jullie eindelijk eens begrijpen dat al het geld wat jullie weggooien aan goedkoop gereedschap gewoon écht weggegooid geld is :?
En natuurlijk, jullie doppensetjes/momentsleutels/ander gereedschap zijn in jullie ogen natuurlijk bést goed, en dat is ook logisch, omdat je bijna nooit iets écht goeds vastgehad hebt.
en
Ach, ik maak het verhaal geeneens af, heeft hier toch geen zin. :N

Laatst bewerkt:
Hoelang duurt het voordat jullie eindelijk eens begrijpen dat al het geld wat jullie weggooien aan goedkoop gereedschap gewoon écht weggegooid geld is :?
En natuurlijk, jullie doppensetjes/momentsleutels/ander gereedschap zijn in jullie ogen natuurlijk bést goed, en dat is ook logisch, omdat je bijna nooit iets écht goeds vastgehad hebt.
en

Ik ben het met je eens dat boren en bitjes ed. vaak echt rommel is, maar.......
Omdat mijn hilti weer eens stuk ging en ik toch verder moest, heb ik deze gekocht

Ik heb hem nu al een jaar of 7 en heb er al 4 verbouwingen mee gedaan, waaronder vloeren uithakken en badkamers strippen.........en hij doet het nog steeds *O*
Mijn hilti daarentegen heeft al meer vet gespoten tijdens normaal boren :X dan deze met jekkeren _O-
full

Laatst bewerkt:
Hebben jullie dat nu ook als je in een gereedschapszaak komt dat je wel lijkt op een vrouw in een schoenenwinkel
Ik kon me vandaag weer niet beheersen
[afbeelding]

Is een 1/4 doppendoos met een ratel met kantelbaar kopje
Aan de prijs tezien is dat spul van goud waar ze een laagje rvs over hebben gespoten
Was een aanbieding 179€ (afgeprijst van 249€) :+ :+
Oja is een Wera zyklop

:9~ Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Grote voordeel is dat je het maar èèn keer in je leven hoeft aan te schaffen :}

en

Wat een onzin Paul..

Je koopt naar mate je het gebruikt, het heeft geen enkele zin om een dikke hilti te kopen omdat je 1 keer per jaar een gaatje in het plafond moet boren, en zo ook met een doppendoos.

Pasvorm kwaliteit en prijs liggen lang niet altijd op een lijn, ook niet bij de duurdere merken!

De meeste (semi)profs zullen zijn of haar weg toch wel weten, maar voor de leuke hobbyist is er zeker leuk spul te koop voor (relatief) weinig geld.

en

Het verhaal is eigenlijk heel simpel: Vraag je af, hoe vaak je iets gebruikt. Bedrijfsmatig gebruik ik over het algemeen heel duur spul, wat ik hier overigens niet eens neerzet, omdat het voor houtbewerking bedoeld is. (Ook al kan een festool schuurmachine heel goed dienst doen tijdens het voorbereidende werk, voordat een motor gespoten wordt. )

Maar als ik 2 of 3 maal per jaar een uurtje moet werken met een 230 haakse slijper koop ik geen dure. Ik doe gemiddeld een jaar of 8 met een goedkope. En kan het geld wat ik uitspaar aan wat andere spullen uitgeven.

En sinds heel veel Amerikaanse en Europese bedrijven hun spullen in China laten maken, vanwege de kostprijs, heb je een leuk bij verschijnsel. Bijna al die leuke kwaliteitsspullen worden ook als merkloze variant geleverd. Je kan het per container bestellen en je eigen naam er op laten zetten. De kunst voor ons hobbyisten is, om deze goede spullen tussen de enorme berg rotzooi te herkennen. Ik heb zo al heel leuke spullen kunnen kopen, die zich inmiddels in de praktijk ruimschoots hebben bewezen. (Lees: ze hebben misbruik/mishandeling zonder problemen overleefd en functioneren nog steeds prima) Soms heb je een miskoop. Nou ja jammer dan, het heeft niet veel gekost. :P Nog een keer zoeken en iets meer uitgeven en je bent weer gelukkig. Het probleem voor de hobby is, dat het budget bij de meeste hobbyisten bij lange na niet zo groot is als bij bedrijfsmatig gebruik. Het moet nl meestal gewoon uit de huishoudpot komen.
Eigenlijk zijn de meeste hobbyisten heel inventief, doordat ze met een laag budget vaak hele mooie dingen kunnen maken. en dat bepaalde stukken gereedschap niet zo lang meegaan ? Een hobbyist raakt ze misschien 1 x per week aan en jij sommige stukken misschien wel 10 x per dag. Uiteindelijk is de levensduur dan gelijk en is iedereen tevreden over zijn of haar stukje gereedschap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan