Shark vizier stuk, garantie? Ervaringen met de Speed-R?

EasyCompany1982

Die hard MF'er
24 jan 2016
674
371
Kaulille (Be)
Hey rijders, ik heb net moeten vast stellen dat het vizier van Shark Skwal stuk is gegaan aan de aansluiting rechts. Ik hoorde eerder wel harde klappen recht op mijn helm bij snelheden boven de 90km/u. Ik ga morgen kijken en hoop dat dit onder garantie valt aangezien ik de helm nog maar een half jaar heb en ik er dit vizier nooit heb uitgehaald. Tevens ben ik ook aan het uitkijken naar een andere helm omdat deze best lawaaierig is en niet goed ventileert.
Ikzelf rij met een naked en hoorde dat de Speed-R speciaal ontwikkeld is voor nakeds. Wie heeft hem en hoe is de ventilatie en het geluid? Nog andere aanraders voor nakeds? Ohja, geen Schubert want die past niet lekker op mijn hoofd.
 
Ik rij rond met een Shark Speed R2 Carbon op een Duc Monster.
Zolang het vizier gesloten is, maakt deze helm weinig lawaai.
Met het vizier op een spleetje, krijg je ineens een bult windgeruis.

Ik heb deze helm gekozen voor volgende redenen;
- pasvorm (is erg persoonlijk)
- gewicht & draagcomfort
- uitgerust met pinloc viziertje (geweldig, ik wil niet meer zonder)
- de looks :P

Ondertussen mijn 3e shark, mijn volgende helm wordt waarschijnlijk weer een Shark...
 
Ik heb een vision-r het vizier is stuk gegaan bij het schoon maken. Het vizier is zonder probleem vervangen door shark. Ik had een jaar gerantie op het vizier en 5 jaar op de helm.
 
Maatje van mij heeft z'n helm volledig afgeschreven tegen de bumper van een auto.
Opgestuurd voor data naar Shark en een volledig nieuwe gekregen.

Volgens mij zijn ze best coulant daar ;)
 
Ik heb een nieuw vizier gekregen en moest zelf vragen achter de garantie. De uitleg was dat ze bij de Skwal wel een reeks hadden met een hard vizier en dat ik er waarschijnlijk een had. Tijdens het demonteren brak het ook aan de andere kant en de verkoper zei nog dat dit het slechtste systeem van Shark was. Persoonlijk twijfel ik tussen de speed r en de shoei gt air. Ik had vroeger ook Shark maar vind de doorstroming van lucht maar slecht op de skwal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan