Stomme vraag misschien, maar hoe doe je dat nu het slimst?
Misschien ben ik wel gigantisch lang bezig waar ik met een simpele truc zo klaar kan zijn.
Kogellagers, als ze niet versleten zijn maar ze gewoon schoon met nieuw vet wilt hebben. De buitenkant neem je af met een doek, binnen doe ik zelf met remmenreiniger.
Maar bij heel dik of oud vet krijg je soms net niet alles weg; Als voorbeeld een homokineet, je kan er net niet lekker bij en wat je ook doet er blijft prut uit komen.
Zou een ontvetterbak met een beetje pit (lees druk) op een nozzle uitkomst bieden?
Nu heb ik bijvoorbeeld een startmotor uit elkaar. Lagertje klinkt goed, geen speling maar het koolstof is zich gaan vermengen met het vet.
Ja ik gok dat het niet nodig is, 3x starten en je bent weer net zo ver als nu, maar soms is het lekker om te prutsen en in ieder geval te weten dat je je best hebt gedaan
Kan er in een startmotor trouwens licht vet? Heb hier een all purpose vet (dik), wiellagervet en een molykote medium 33 siliconen kogellagervet.
Het brons (sinter?)lagertje smeer ik met wat motorolie.
En nu het toch even over de startmotor gaat: koperen contacten op de krans wel of niet opschonen a la schuren met grid 600 ofzo?
Misschien ben ik wel gigantisch lang bezig waar ik met een simpele truc zo klaar kan zijn.
Kogellagers, als ze niet versleten zijn maar ze gewoon schoon met nieuw vet wilt hebben. De buitenkant neem je af met een doek, binnen doe ik zelf met remmenreiniger.
Maar bij heel dik of oud vet krijg je soms net niet alles weg; Als voorbeeld een homokineet, je kan er net niet lekker bij en wat je ook doet er blijft prut uit komen.
Zou een ontvetterbak met een beetje pit (lees druk) op een nozzle uitkomst bieden?
Nu heb ik bijvoorbeeld een startmotor uit elkaar. Lagertje klinkt goed, geen speling maar het koolstof is zich gaan vermengen met het vet.
Ja ik gok dat het niet nodig is, 3x starten en je bent weer net zo ver als nu, maar soms is het lekker om te prutsen en in ieder geval te weten dat je je best hebt gedaan
Kan er in een startmotor trouwens licht vet? Heb hier een all purpose vet (dik), wiellagervet en een molykote medium 33 siliconen kogellagervet.
Het brons (sinter?)lagertje smeer ik met wat motorolie.
En nu het toch even over de startmotor gaat: koperen contacten op de krans wel of niet opschonen a la schuren met grid 600 ofzo?
Laatst bewerkt: