Afgelopen jaar heb ik de kop van mijn Honda ft500 laten reviseren. Nieuwe overmaat wiseco hoge compressie zuiger, nieuw geboord en gehoond etc.
Nu zag ik met de endoscoop sporen in de cilinder. De boel uit elkaar gehaald en kom dit tegen. Op alle vier de hoeken van de skirt duidelijke sporen.
Met inlopen geen lange stukken stukken of op topsnelheid gereden. Juiste olie met inloop toevoegingen er bij. Omdat het zo duidelijk op alle vier hoeken is ( als je daar bij een ronde cilinder van kan spreken) zou ik zeggen dat de cilinder iets te krap is gemaakt. Wat zeggen de kenners hier daarvan?
Nu zag ik met de endoscoop sporen in de cilinder. De boel uit elkaar gehaald en kom dit tegen. Op alle vier de hoeken van de skirt duidelijke sporen.
Met inlopen geen lange stukken stukken of op topsnelheid gereden. Juiste olie met inloop toevoegingen er bij. Omdat het zo duidelijk op alle vier hoeken is ( als je daar bij een ronde cilinder van kan spreken) zou ik zeggen dat de cilinder iets te krap is gemaakt. Wat zeggen de kenners hier daarvan?