S1000RR Deel 7

Ik zat zelf te denken aan Uggs 👌🏻

Alle gekkigheid ten top, maar dat lijkt me meer iets voor de winter. ;)

Geen circuitplannen voor de motor / short Akra? :)

Hier 26 juli Zandvoort.
Moet een topdag worden. :]
Misschien volgend jaar ook naar Zandvoort voor wat circuit training. Ik heb enkel ervaring op de openbare weg.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210718-154056.png
    Screenshot_20210718-154056.png
    41,3 KB · Weergaven: 19
Even terugkomend op mijn ervaring met de metzeler td slicks, heb er dus maandag en dinsdag anderhalf circuitdag mee gereden en moet zeggen dat ze mij evenveel vertrouwen hebben gegeven als de Pirelli supercorsa's. Vers uit de bandenwarmers was het meteen gas erop en vol vertrouwen insturen en bocht uit. Heb de bandenspanning uiteindelijk op 1.9 achter en 2.1 voor gezet en hiermee goed kunnen rijden.

Dinsdagmiddag ook nog redelijk plezier gehad in de regen(was m'n vuurdoop op regenbanden) en ook dit ging wel redelijk goed. Zoals iedereen al zei verbaasde ook ik mij hoe hard je nog in de regen rond kan gaan met de juiste banden (Bridgestone full wets)

Al met al een mooie 2 dagen gehad maar helaas zonder timing. Het ontime.bike systeem lag blijkbaar 2 dagen plat.... Dus van de week zelf maar een GPS laptimer aanschaffen
 
Even terugkomend op mijn ervaring met de metzeler td slicks, heb er dus maandag en dinsdag anderhalf circuitdag mee gereden en moet zeggen dat ze mij evenveel vertrouwen hebben gegeven als de Pirelli supercorsa's. Vers uit de bandenwarmers was het meteen gas erop en vol vertrouwen insturen en bocht uit. Heb de bandenspanning uiteindelijk op 1.9 achter en 2.1 voor gezet en hiermee goed kunnen rijden.

Dinsdagmiddag ook nog redelijk plezier gehad in de regen(was m'n vuurdoop op regenbanden) en ook dit ging wel redelijk goed. Zoals iedereen al zei verbaasde ook ik mij hoe hard je nog in de regen rond kan gaan met de juiste banden (Bridgestone full wets)

Al met al een mooie 2 dagen gehad maar helaas zonder timing. Het ontime.bike systeem lag blijkbaar 2 dagen plat.... Dus van de week zelf maar een GPS laptimer aanschaffen
Lekker gereden dus. :}
En slijtage ook nog wat minder dan met Supercorsa's? O-)

Was je naar Spa? Hoewel het op meer plekken regende..

Ik heb al sinds 2012 een Qstarz LT-Q6000.
Perfect ding, vorig jaar ook nog nieuwe firmware kunnen downloaden.
Niet dat ik een software update nodig had, want het ding heeft nog nooit een ronde gemist.
Sindsdien kijk ik nooit meer naar de tijden bij de organisatie. Relaxt is dat. :Y

PSX_20200928_180552.jpg

PSX_20200928_180626.jpg


Trieste tijden vorig jaar 28 september met mist en een nieuwe helm die nog geen bocht zonder condens bleef. :+
De baan bleef daardoor ook de hele dag nat na regen in de ochtend.

PSX_20200928_110126.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ontluchter in andere gat steken?
Helaas is de buitendiameter van de ontluchtingsnippel slechts 7 mm en de bout van de banjo bijna 10 mm. :)

Ik wil er nog andere remleidingen opzetten, maar voorlopig zit het en valt het torderen mij mee. O-)

DSC_4357.jpg

Ik moet het nog afmonteren en de andere zijde vervangen (is nog te zien op de foto). ;)
 
Kijk je uit dat met het inveren van de vork de slangen niet 'los' torderen
Ja, dat heb ik inderdaad bekeken.
Ze worden in ieder geval niet door het wiel opengeslepen.
Zitten wel strak tegen de bovenpoten van de voorvork.

Vanmiddag de andere zijde doen, en morgen even de tankzijde open naar de ABS unit.
Dan even verder beoordelen. :Y

Misschien dat ik deze week nog bij Bike Design langsfiets.
 
Lekker gereden dus. :}
En slijtage ook nog wat minder dan met Supercorsa's? O-)

Was je naar Spa? Hoewel het op meer plekken regende..

Ik heb al sinds 2012 een Qstarz LT-Q6000.
Perfect ding, vorig jaar ook nog nieuwe firmware kunnen downloaden.
Niet dat ik een software update nodig had, want het ding heeft nog nooit een ronde gemist.
Sindsdien kijk ik nooit meer naar de tijden bij de organisatie. Relaxt is dat. :Y

Bekijk bijlage 1656340
Bekijk bijlage 1656339

Trieste tijden vorig jaar 28 september met mist en een nieuwe helm die nog geen bocht zonder condens bleef. :+
De baan bleef daardoor ook de hele dag nat na regen in de ochtend.

Bekijk bijlage 1656343
Heb op assen gereden, was dat vergeten te melden. De slijtage is ietwat minder dan de supercorsa's maar ik had de ietwat hardere compound sc, weet even niet welke precies.

Alleen werkte de quickshifter niet maar dat kwam dus achteraf door de microswitch die door de koppelingshendel geactiveerd dient te worden. Er zit een aftermarket hendel op en die maakte bij koppeling uit geen contact met de switch. Heb het nu opgelost door het plaatje onder de microswitch te verbuigen en de switch geactiveerd te houden.
 
Heb op assen gereden, was dat vergeten te melden. De slijtage is ietwat minder dan de supercorsa's maar ik had de ietwat hardere compound sc, weet even niet welke precies.

Alleen werkte de quickshifter niet maar dat kwam dus achteraf door de microswitch die door de koppelingshendel geactiveerd dient te worden. Er zit een aftermarket hendel op en die maakte bij koppeling uit geen contact met de switch. Heb het nu opgelost door het plaatje onder de microswitch te verbuigen en de switch geactiveerd te houden.
Vergelijkbaar met Pirelli SC3 dan waarschijnlijk. Heet het hier hetzelfde. :?

Ook bij een aftermarket zit er schroefdraad om het originele kunstof palletje over te zetten. :)
DSC_2078.jpg

Dan kan je het origineel houden.
Maar hopelijk heb je er nu definitief ook geen last meer van. ;)
 
Babystapje verder.. andere zijde.
Lastig om de bouten er in te krijgen zonder pasbussen. O-)

DSC_4359.jpg

Morgen verder kijken; telefoontje en niet doorpakken maar opruimen.
Moet naar het strand van mijn vriendin. :+
 
Goedemiddag, heeft iemand rechte remschijven voorzijde liggen voor s1000rr uit 2018. Het betreffen de remschijven zonder naaf dus alleen de buitenring.
 
Vergelijkbaar met Pirelli SC3 dan waarschijnlijk. Heet het hier hetzelfde. :?

Ook bij een aftermarket zit er schroefdraad om het originele kunstof palletje over te zetten. :)
Bekijk bijlage 1656383
Dan kan je het origineel houden.
Maar hopelijk heb je er nu definitief ook geen last meer van. ;)
Dat palletje heeft dus blijkbaar nooit op de nieuwe hendel gezeten. Heb de motor van een Belg gekocht(met inruil) en er nooit op gelet. Maar goed, de quickshifter werkt en nu maar weer wachten tot 30&31 augustus voor weer 2 daagjes assen, en eind oktober 4 dagen Almeria. Ben benieuwd naar die baan. Misschien nog een dagje Zandvoort tussendoor.

En oh ja, de galespeed VfR is een lekker pompje, geeft veel vertrouwen en ook in de regen goed doseerbaar. Ben er blij mee!
 
Dat palletje heeft dus blijkbaar nooit op de nieuwe hendel gezeten. Heb de motor van een Belg gekocht(met inruil) en er nooit op gelet. Maar goed, de quickshifter werkt en nu maar weer wachten tot 30&31 augustus voor weer 2 daagjes assen, en eind oktober 4 dagen Almeria. Ben benieuwd naar die baan. Misschien nog een dagje Zandvoort tussendoor.

En oh ja, de galespeed VfR is een lekker pompje, geeft veel vertrouwen en ook in de regen goed doseerbaar. Ben er blij mee!
Je bedoelt dat het niet op je originele handle zat. :?
Bij een aftermarket gaan ze er vaak vanuit dat je hem vanaf daar over zet.

Zandvoort is helaas gesloten vanaf 26 juli om 17.00.
In september is er pas weer gelegenheid. -O-
Met dank aan de F1.

Zo laat in het jaar is alles ook volgeboekt, maar je kan natuurlijk wel eens wat overnemen. :Y

Almeria lijkt mij ook wel gaaf, ik had bijna Cartagena geboekt voor oktober, maar twee weken geleden veranderde verhalen ineens 180° i.v.m. de pandemie.
Rempompje heb ik ook. :}
 
Nou.. hij staat weer klaar onder de zonwering. :P
De Motomaster remschijven en de klauwen glimmen lekker.

Nu even het luchtfilter er uit halen, ben benieuwd hoeveel Zand(voort) er in zit.
Soms rij je gewoon door de stofwolken.
DSC_4366.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd hoeveel vermogen er bij een 2014 hoort te staan volgens de typegoedkeuring.
Dus als iemand dat even bij hem of haar wil checken? :t
 
Op je frameplaatje staat hoeveel db ie maakt; voor een 2021 model is dat (uit mijn hoofd) 97 db.
 
Gisteren de remdruk in orde gebracht met de nieuwe Brembo Stylema klauwen.
Verder nog niet gereden.. maar op een Italiaanse site van een dealer zie ik vervolgens dit. :?
PSX_20210721_230440.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan