S1000RR Deel 7

je moet het gras maaien :+
Dat is voor mijn vriendin. O-)

Ik snoei wel langs de straat voor het hele blok hier.
We misten gewoon anderhalve meter van de stoep.
Krijg nu wel sinds vorig jaar een kerstpakket als bedankje van de buurt. Dat ik het vaker kan doen. :')
 
Motor weer rijklaar..
  • De nieuwe Titanium rembouten zijn ergens heen gevlogen, komt een andere keer wel.
  • Stickers voor binnenzijde wiel vond ik toch te groot.
  • En de '100mm steek' Stylema klauwen zijn voor een asopname van 10.6 mm. -O-
Dus die passen (nog) niet.

De BMW voorvork meet hier 12.6 mm.. O-)

PSX_20210708_152010.jpg


Wel de Motomaster schijven er op die ik al een jaar had liggen. :P
 
Laatst bewerkt:
Motor weer rijklaar..
  • De nieuwe Titanium rembouten zijn ergens heen gevlogen, komt een andere keer wel.
  • Stickers voor binnenzijde wiel vond ik toch te groot.
  • En de '100mm steek' Stylema klauwen zijn voor een asopname van 10.6 mm. -O-
Dus die passen (nog) niet.

De BMW voorvork meet hier 12.6 mm.. O-)

Bekijk bijlage 1652316

Wel de Motomaster schijven er op die ik al een jaar had liggen. :P
Lekker handig met die remklauwen -O-.

Mijn klauwen zitten er ook nog niet op. Je denkt: remklauwen van een M1000RR passen natuurlijk ook op een S1000RR (is in principe dezelfde motor), maar helaas. Er moeten pasbusjes in omdat de bevestiging op de voorvork toch net even anders zit. Ook de pennen om de remblokken te bevestigen zijn anders. Remleidingen etc. zitten dan weer wel goed. Wordt vervolgd …..
 
Laatst bewerkt:
Lekker handig met die remklauwen -O-.

Mijn klauwen zitten er ook nog niet op. Je denkt: remklauwen van een M1000RR passen natuurlijk ook op een S1000RR (is in principe dezelfde motor), maar helaas. Er moeten pasbusjes in omdat de bevestiging op de voorvork toch net even anders zit. Ook de pennen om de remblokken te bevestigen zijn anders. Remleidingen etc. zitten dan weer wel goed. Wordt vervolgd …..
Heb je uiteindelijk toch die blauw geanodiseerde Nissins te pakken gekregen? :9

Deze stonden geadverteerd als 100 mm Stylema voor een Panigale 1299.
Ooit wel eens verschil gehoord bij de onderpoten, maar stond er even niet bij stil nu / de laatste tijd.
Iedereen handelt in die monoblocks met alleen de steek als maatvoering.

De Nissins zijn zeker met 10 mm passing? ;)
Dan zit er ook een duurdere voorvork in de M1000RR neem ik aan. :?
 
Laatst bewerkt:
Lekker met die remklauwen weer
Heb je uiteindelijk toch die blauw geanodiseerde Nissins te pakken gekregen? :9

Deze stonden geadverteerd als 100 mm Stylema voor een Panigale 1299.
Ooit wel eens verschil gehoord bij de onderpoten, maar stond er even niet bij stil nu / de laatste tijd.
Iedereen handelt in die monoblocks met alleen de steek als maatvoering.

De Nissins zijn zeker met 10 mm passing? ;)
Dan zit er ook een duurdere voorvork in de M1000RR neem ik aan. :?
ik heb inderdaad de ‘echte’ Nissins van de M1000RR te pakken gekregen; de oorspronkelijk door mij bestelde blauwe remklauwen waren specifiek voor de S1000RR, maar die waren ineens niet te leveren :? (voor de dealer ook een raadsel).

Het grappige is dat het 2022 model met M-pakket wordt geleverd met …. blauwe Nissin remklauwen; schiet mij maar lek |(

Geen idee of er in de M een duurdere voorvork zit; aangezien de raceteams het binnenwerk er toch meestal uittrekken, lijkt me dat zonde van de kosten :+.
 
Geen idee of er in de M een duurdere voorvork zit; aangezien de raceteams het binnenwerk er toch meestal uittrekken, lijkt me dat zonde van de kosten :+.
Er zullen ook wel wat Emmetjes op de openbare weg komen?
Ik heb er wel even naar gekeken, maar zoveel geld brengt ook geen motor van een andere planeet.
En zou er toch voornamelijk circuit mee rijden.
Beetje zonde van de schuiver met zo'n fiets.
Ik begin wel steeds meer te denken dat BMW goede boekhouders heeft.
Italiaanse fietsen zijn veel sneller voorzien van exclusieve vering. :)
 
Je kan die pasbussen er toch uit halen? 😅
Heetstoken en hard trekken? O-)

Het klauwtje moet wel lekker strak en gecentreerd blijven zitten natuurlijk.
Ik denk er toch aan de eerste +/-12mm ruimen met 2mm.
De rembouten gaan er gewoon doorheen.
Het is echt het laatste stukje.
 
Er zullen ook wel wat Emmetjes op de openbare weg komen?
Ik heb er wel even naar gekeken, maar zoveel geld brengt ook geen motor van een andere planeet.
En zou er toch voornamelijk circuit mee rijden.
Beetje zonde van de schuiver met zo'n fiets.
Ik begin wel steeds meer te denken dat BMW goede boekhouders heeft.
Italiaanse fietsen zijn veel sneller voorzien van exclusieve vering. :)
Heb een paar weken geleden een M1000RR gezien toen ik voor een bakkie bij Molenaar was. Mooie fiets, maar - wat mij betreft - het prijsverschil met een ‘gewone’ S1000RR niet waard :/. Komen ook weer pakketten bij om ‘m echt mooi te maken, en dan zit je op pakweg €45.000.
 
Heb een paar weken geleden een M1000RR gezien toen ik voor een bakkie bij Molenaar was. Mooie fiets, maar - wat mij betreft - het prijsverschil met een ‘gewone’ S1000RR niet waard :/. Komen ook weer pakketten bij om ‘m echt mooi te maken, en dan zit je op pakweg €45.000.
Carbon wielen lijkt me wel gaaf.
Maar dan lees ik hier dat iemand ze juist weer niet op het circuit gebruikt.
Daar leek het mij juist zo nuttig.. :9
 
Laatst bewerkt:
Heetstoken en hard trekken?
busje of iets wat bijna past (dunner) er in, en dan tang er op en lostrekken. Bij twijfel beetje warm maken ja.
Het klauwtje moet wel lekker strak en gecentreerd blijven zitten natuurlijk.
Ja, want alle andere merken hebben het niet. (Ik snap je wel, maar anderzijds, als een duc 1299RSRSuperduperdilo het niet heeft, wat mis je er dan aan?)
 
Ik ben buiten dat benieuwd naar de Metzeler TD slicks. Die doen het goed zonder warmers. :)Bekijk bijlage 1652823
Met deze banden ga ik toevallig komende maandag en dinsdag op assen rijden. Ben zelf ook erg benieuwd naar het gevoel van deze metzelers. Heb voorheen alleen pirelli supercorsa gereden.
Ik zal ergens volgende week hier wel mijn bevindingen plaatsen.
 
busje of iets wat bijna past (dunner) er in, en dan tang er op en lostrekken. Bij twijfel beetje warm maken ja.

Ja, want alle andere merken hebben het niet. (Ik snap je wel, maar anderzijds, als een duc 1299RSRSuperduperdilo het niet heeft, wat mis je er dan aan?)
Oh ik wist niet dat dit er helemaal niet opzat bij de Hypergale Extrema Gheila Curva. ;)
Kan ook bijna niet anders want de bout gaat gewoon door de klauw en er is maar 0.6mm speling bedenk ik mij nu. _O-
Ik vind het wel een mooi systeem, zo'n zoekertje/passing.
Thanks. ;)

De verkoper zit ff op een heel ander (verkeerd) spoor. Naar mijn idee heb ik het al twee keer goed uitgelegd. :P
Hello good morning, ducati is fitted as standard with 5 mm thick spacers to move the caliper away from the brake disc, see photo panigale v4.
 
Laatst bewerkt:
Met deze banden ga ik toevallig komende maandag en dinsdag op assen rijden. Ben zelf ook erg benieuwd naar het gevoel van deze metzelers. Heb voorheen alleen pirelli supercorsa gereden.
Ik zal ergens volgende week hier wel mijn bevindingen plaatsen.
Mijn target is 1.50 op Zandvoort.
Dat gaat met Supercorsa SP3 nog wel lukken.
Maar ik hoop dat de banden dan wat langer mee gaan.
Nu waan ik mij (niet qua talent :+ ) al in de MotoGP omdat ik de banden moet sparen.
Anders zijn ze na één circuitdag al weg. ;)

Ik ben benieuwd. :t
 
Met deze banden ga ik toevallig komende maandag en dinsdag op assen rijden. Ben zelf ook erg benieuwd naar het gevoel van deze metzelers. Heb voorheen alleen pirelli supercorsa gereden.
Ik zal ergens volgende week hier wel mijn bevindingen plaatsen.
Ik heb voorheen altijd Pirelli's gereden eerst de Dragon's en nadien natuurlijk de Supercorsa's. Ik heb hier vele honderden misschien wel duizenden kilometers mee op Assen en ook veel andere circuits gereden in wedstrijdverband. Toen destijds Metzeler met hun nieuwe Racetecs RR kwam welke (toen) in de reguliere verkoop aanzienlijk goedkoper waren heb ik deze eens mogen proberen. Het was 30+ graden op Oschersleben en reed toen ik meen met de K2 variant. (Niet eens de zachtste optie dus). Ik was zeer positief verrast van de performance van de banden. Ik vond deze totaal niet onder doen aan de Supercorsa's integendeel zelfs. Dit terwijl ik op voorhand geen aanpassingen had gedaan aan de vering bleef de band ook langer mooi voor mijn gevoel. Op Assen was het verschil nog groter daar ik bij Supercorsa's wat ik ook probeerde toch vaak meer vreetsporen op de rechterwang kreeg was dit bij de metzelers minimaal.

Ik ben buiten dat benieuwd naar de Metzeler TD slicks. Die doen het goed zonder warmers. :)Bekijk bijlage 1652823

En toch een beetje vreemd verhaal dit. Ik bedoel als je dan toch Slicks steekt dan ga je toch ook sowieso je bandenwarmers gebruiken :?
Het is ook niet echt logisch dat je deze band zomaar even gaat gebruiken onder je straatfiets om eens een trackday te doen lijkt me.
Misschien mis ik iets maar ik zie de meerwaarde hier niet echt van in eigenlijk. :X
 
Ik bedoel als je dan toch Slicks steekt dan ga je toch ook sowieso je bandenwarmers gebruiken
De TD's zouden dus gemaakt zijn om zonder te kunnen gebruiken, voor de enthousiasteling die een keertje slicks wil proberen zonder meteen nog eens 400euro neer te hoeven meppen voor een setje bandenwarmers


De neus bespreekt het in dit filmpje o.a.
 
De TD's zouden dus gemaakt zijn om zonder te kunnen gebruiken, voor de enthousiasteling die een keertje slicks wil proberen zonder meteen nog eens 400euro neer te hoeven meppen voor een setje bandenwarmers


De neus bespreekt het in dit filmpje o.a.

Hmm.. Het verschil in prijs per band is zover ik zie tientjeswerk. Ook vergeleken met "normale" slicks. Nou mag je best 400euro neerleggen voor bandenwarmers maar dat is ook wel een beetje overdreven voor de "amateur". Ik heb altijd veel goedkopere warmers gebruikt van circa de helft van het bedrag jij benoemd en deze deden altijd prima hun werk tot zeker circa 70+ graden. Op een gemiddelde zomerse dag is dit echt voldoende en zeker in de pitbox of wanneer je redelijk wind vrij staat.

Praktisch gezien zijn er 2 soorten circuitrijders. Diegenen met Circuitfiets of diegenen zonder. Ik schets dan voor het gemak hieronder even drie plausibele scenario's..

Heb je een circuitfiets dan zal je doorgaans toch ook zeker wel een setje bandenwarmers hebben aangekocht en stevig doorrijden wellicht.
Ook kom je sowieso met je aanhanger of bus met je motor en spullen aanrijden en dus zeker ook bandenwarmers mee.
Pas in dat geval en je inderdaad een gevorderde circuitrijder bent ben je naar mijn idee pas echt gebaad bij de extra grip en performance van Slicks.

Kom je op je straatmotor maar wel op de aanhanger tsja dan kun je ook slicks steken als je "snel genoeg" bent en zal je toch ook wel een setje "standaard" bandenwarmers mee hebben. Ook hier zie ik dan niet echt de meerwaarde van een TD.

Kom je op je straatmotor naar het circuit gereden., tsja slicks zijn verboden op de openbare weg en dus laten we stellen dat een TD dan ook niet echt op zijn plek is. Laat dit nou wel het enige maar niet echt plausibele scenario zijn waarbij ik zou denken.. Nja laten we eens een TD'tje steken. O-)

Kortom ik denk dat Metzeler hiermee een uitkomst biedt voor een "probleem" die menig circuitrijder niet kent of zou moeten kennen. :')
 
.
Kortom ik denk dat Metzeler hiermee een uitkomst biedt voor een "probleem" die menig circuitrijder niet kent of zou moeten kennen. :')
Ze zijn al enorm populair.
Maar ik hoop dat de slijtage wat lager is dan hypersport banden met straatkeur. Dat ze minder snel gaan glijden na twee circuitdagen.
Dus gewoon een keer proberen op een extra set wielen.
Regenbandjes er af, slicks er op. O-)

Ik heb wel warmers liggen, maar nog niet gebruikt. En misschien kan ik inderdaad beter door pakken naar een niveau betere banden en probeer ik steeds te kleine stapjes.
Tot nu toe in mei 1.53 gereden op CPZ met Supercorsa SP met veel ruimte voor verbetering.
Ik droom al overdag waar ik de drie seconden pak voor mijn seizoensdoel van 1.50 dit jaar. Op twee plekken met meer snelheid en concentratie doorpakken.

Hopelijk tot 27 juli zonder (sport)blessures en elke dag fitter worden.Train nu voor de derde week vijf keer in zeven dagen. ;) Ik probeer de conditionele achterstand bij te halen. Corona kilo's. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan