S1000RR Deel 7

@Worldbeater

Jij hebt toch recent een galespeed rempomp geïnstalleerd. Bevalt deze je goed? Zit nu ook in de markt voor een vervanger voor de nissin oem pomp en twijfel nog tussen de IRC en de galespeed.
Deze bevalt goed inderdaad.
Het was eerst even wennen, de Nissin remt eerder maximaal zo leek het.
Maar nu zijn er gewoon meer tinten grijs remdruk.
Ik was gewoon niet gewend hoe licht je voor kan remmen.
Ideaal bij trailbraking dus.
De dosering is veel beter, en echt veel kracht is er uiteindelijk ook niet nodig.
Wil je dit agressiever dan kan je hem natuurlijk ook nog verstellen.

Ik had geen remlicht schakelaar nodig.
Ideaal systeem omdat dit op remdruk geregeld wordt bij de S1000RR'14. :)
 
Wat zijn de voor- en nadelen van het flashen via de ECU of Power commander?
Zijn die er uberhaupt?
Een extra box is wat mij minder aanspreekt.
Al een paar keer over vage storingen gehoord.
Ook iemand die daar zijn quickshifter op had.
Met regen werd het helemaal lachen.

Via de ECU geen extra gewicht :+ en eventuele extra dingen die kapot gaan.

Een powercommander vind ik heel erg jaren negentig / carburateur motorfietsen.

Maar dit is mijn persoonlijke mening. ;)

Met een ECU flash kan het ook wel eens de verkeerde kant op gaan, er staan in dit topic ook wel verhalen over een motor die alleen maar slechter werd en de bewuste leverancier kon het niet oplossen.
Een Powercommander kan natuurlijk makkelijker terug naar origineel.
Maar in principe moet je dat nooit meer willen, het helpt ook niet bij de verkoop later (en met Powercommander onder de kont ook niet perse).
 
Een extra box is wat mij minder aanspreekt.
Al een paar keer over vage storingen gehoord.
Ook iemand die daar zijn quickshifter op had.
Met regen werd het helemaal lachen.

Via de ECU geen extra gewicht :+ en eventuele extra dingen die kapot gaan.

Een powercommander vind ik heel erg jaren negentig / carburateur motorfietsen.

Maar dit is mijn persoonlijke mening. ;)

Met een ECU flash kan het ook wel eens de verkeerde kant op gaan, er staan in dit topic ook wel verhalen over een motor die alleen maar slechter werd en de bewuste leverancier kon het niet oplossen.
Een Powercommander kan natuurlijk makkelijker terug naar origineel.
Maar in principe moet je dat nooit meer willen, het helpt ook niet bij de verkoop later (en met Powercommander onder de kont ook niet perse)Leg dat eens uit een powercommander op een carburator motorfiets??? Hoe werkt dat dan, want die past bepaalde velden aan.
 
In de tijd van de Dynojet kitjes voor carburateurfietsen kwam de Powercommander voor de eerste generaties injectie fietsen als fijne tovenarij. Zo voelt het als iets van vroeger.
Als een vlotter in een kolkende massa van benzine
Vintage. :+
 
Een extra box is wat mij minder aanspreekt.
Al een paar keer over vage storingen gehoord.
Ook iemand die daar zijn quickshifter op had.
Met regen werd het helemaal lachen.

Via de ECU geen extra gewicht :+ en eventuele extra dingen die kapot gaan.

Een powercommander vind ik heel erg jaren negentig / carburateur motorfietsen.

Maar dit is mijn persoonlijke mening. ;)

Met een ECU flash kan het ook wel eens de verkeerde kant op gaan, er staan in dit topic ook wel verhalen over een motor die alleen maar slechter werd en de bewuste leverancier kon het niet oplossen.
Een Powercommander kan natuurlijk makkelijker terug naar origineel.
Maar in principe moet je dat nooit meer willen, het helpt ook niet bij de verkoop later (en met Powercommander onder de kont ook niet perse).

Ik dacht ook dat de Power Commander oude tech is, maar:
Heb trouwens contact met een kerel die al 30 jaar sleutelt aan motoren en ook softwaredingen doet. Die zei dat als je bang bent voor je 1. garantie als je je s1k flasht dat je heel makkelijk een powercommander kan installeren en die kan je er dan heel makkelijk uithalen als je service hebt of er gebeurt iets.
2. En je kan zo heel makkelijk je settings in je programma's bewaren. Want nu is het zo dat als jij je rijmodi aanpast aan je favoriete settings dat deze zich weer 3. reset als je de motor even uit en aan zet. Dus dan moet je opnieuw traction controle uitzetten etc. Maar met een powercommander kan je dat ook oplossen. Misschien is dat een goed idee voor jou
--
Aldus een maatje.

Zodoende dacht ik het toch even aan de experts voor te leggen.

Helaas is de afspraak vandaag niet doorgegaan i.v.m. een ongeluk van Druijf. Geduld is een schone zaak.
 
Even mijn 525 ketting met harde stukken er af geflext.
Volgens Hyperpro was die in juli 2019 al niet goed meer.
Toch nog meer dan tien circuit en andere evenementjes gereden. _O-

De bedoeling was gelijk de gearing wat korter te zetten.
Maar nu zie ik dat mijn oude tandwiel ook al +2 is.
Of het voortandwiel dan ook -1 is weet ik nog niet.

Er komt een 520 setje op.. het aluminium tandwiel achter is zeker drie keer lichter. :P

DSC_4276.jpg

Veel kilometers maak ik er toch niet mee, daar is de GS voor. :P

Later deze week verder, ben benieuwd naar het verschil met rijden. :]
 
Vandaag op Zandvoort gereden met het kleinere voortandwiel 16 ipv 17 ging best wel lekker maar niet sneller gereden als vorige keer met de standaard vertanding, wel een zwarte vlag gehad ivm teveel geluid omdat ik nu met meer toeren langs de paal kom.
Dus misschien ga ik maar weer terug naar standaard al was het met inhalen op de baan wel een voordeel denk ik.
 
Vandaag op Zandvoort gereden met het kleinere voortandwiel 16 ipv 17 ging best wel lekker maar niet sneller gereden als vorige keer met de standaard vertanding, wel een zwarte vlag gehad ivm teveel geluid omdat ik nu met meer toeren langs de paal kom.
Dus misschien ga ik maar weer terug naar standaard al was het met inhalen op de baan wel een voordeel denk ik.
Ik merk dat anderen op Zandvoort gewoon hard uitlopen na de Vodafone, terwijl ik ook al vol gas en boven de 10.000 toeren zit. :?

Al had ik bij de TOMS dan weer klachten dat ik op Assen bij het Meeuwenmeer de kraan open deed in de eerste ronde en dat de rest van de groep er de gehele sessie niet meer bij kwam. Tracktraining in een groepje verpest.

Dus de power zit er wel in. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan