S1000RR Deel 7

Even op een auto accu aansluiten? Kan dat geen kwaad dan. Dat idee kwam namelijk ook wel in me op maar geeft dat niet een te hoge piek voor de motoraccu?
Waarom moet die ook aangesloten zijn..
Je wil toch testen of die met meer capaciteit wil starten. :)
Ik krijg er bij mijn GS ook geen autokabels tussen.
Alles net even te krap.
Maar die lamme starter en de HP2 laadt ik nu gewoon tien minuutjes op en daarna werken die ook mee. O-)
 
Zoals je al zei ja. Nu de accu met 99% is uitgesloten moet ik het dus daar gaan zoeken ja. Hoe is uit te vinden of het euvel daadwerkelijk in de startkoppeling zit?
Heb BTW een nieuwe video met wat directer geluid
 
Het deksel is eraf
 

Bijlagen

  • 16211893303106896618818150019436.jpg
    16211893303106896618818150019436.jpg
    166,8 KB · Weergaven: 34
die bovenste 2 assen vasthouden, door er 2 schroevendraaiers in te prikken, en starten maar, dan zie je wrs wel wat er mis gaat.
 
Ik merk het, en dat geeft niet, maar voor je meer stuk maakt lijkt mij het het beste de motor bij een geschikte monteur te parkeren voor verdere diagnose en reparatie.
 
Je leert toch juist van dingen uitzoeken en proberen, uiteraard met beleid en met van te voren inwinnen van de juist info…
 
Je leert toch juist van dingen uitzoeken en proberen, uiteraard met beleid en met van te voren inwinnen van de juist info…
En dan ook nog goed interpreteren. :)
Bij een versleten/defecte startkoppeling hebben die twee assen blijkbaar weinig tegendruk nodig - zoals van een schroevendraaier om stil te staan. Maar ik zou er ook niet zomaar tegenaan duwen.
En daarna moet je nogmaals de juiste conclusie trekken.
Mits je vingers er nog aanzitten.
Anders wordt het rapport een spraakbericht op de mobiel. :+ O-)
 
Laatst bewerkt:
Net na het weer in elkaar zetten startte hij weer.... Na het uitschakelen van de motor 5 minuten gewacht en weer geprobeerd te starten en helaas, weer hetzelfde liedje |(
 
Net na het weer in elkaar zetten startte hij weer.... Na het uitschakelen van de motor 5 minuten gewacht en weer geprobeerd te starten en helaas, weer hetzelfde liedje |(
Lijkt erop dat de bendix niet uitslaat,,,
Denk idd een bezoek aan de dokter voor een andere startmotor..,
 
Heb de startkoppeling eruit gevist maar kan niets geks vinden. Nu zat er wel wat(paar mm) uitgaande speling op de gemonteerde koppeling. Heb hem als test helemaal naar achter geduwd en weer het dynamo deksel gemonteerd. Hierna startte de motor weer maar na de volgende startpoging weer niet.
 

Bijlagen

  • IMG-20210519-WA0009.jpeg
    IMG-20210519-WA0009.jpeg
    253,4 KB · Weergaven: 12
Vandaag een lekker circuitdagje in de zon.
PSX_20210531_113216.jpg

Net de tweede sessie gehad en bijna alle rondes onder mijn pr. *O*
Ik reed gewoon lekker rond, beetje prutsen hier en daar.. geen spannende momenten of andere gekke dingen.

Hier al zes weken geblesseerd en de sportscholen waren natuurlijk ook dicht om de man met gebrekkig lichaam iets van conditie te geven. :+ :+

Nu kijken of ik nog progressie kan boeken na de tweede sessie.
Ineens serieuze doelen. _O-
 
Vandaag een lekker circuitdagje in de zon.
Bekijk bijlage 1639095
Net de tweede sessie gehad en bijna alle rondes onder mijn pr. *O*
Ik reed gewoon lekker rond, beetje prutsen hier en daar.. geen spannende momenten of andere gekke dingen.

Hier al zes weken geblesseerd en de sportscholen waren natuurlijk ook dicht om de man met gebrekkig lichaam iets van conditie te geven. :+ :+

Nu kijken of ik nog progressie kan boeken na de tweede sessie.
Ineens serieuze doelen. _O-
Gaaaaasssssssssssssss
 
Vandaag een lekker circuitdagje in de zon.
Bekijk bijlage 1639095
Net de tweede sessie gehad en bijna alle rondes onder mijn pr. *O*
Ik reed gewoon lekker rond, beetje prutsen hier en daar.. geen spannende momenten of andere gekke dingen.

Hier al zes weken geblesseerd en de sportscholen waren natuurlijk ook dicht om de man met gebrekkig lichaam iets van conditie te geven. :+ :+

Nu kijken of ik nog progressie kan boeken na de tweede sessie.
Ineens serieuze doelen. _O-
Geniet ervan, maak het niet te serieus en alles heel naar huis. Dan heb je de mooiste dag. De piek heb je al gehad in de ochtend!
 
Geniet ervan, maak het niet te serieus en alles heel naar huis. Dan heb je de mooiste dag. De piek heb je al gehad in de ochtend!
Thanks, de piek was er wel af inderdaad. _O-
#80 minuten wachten..
De derde sessie helaas een rode vlag na één ronde.
Dat is van oudsher mijn beste sessie.
#80 minuten wachten..
De vierde sessie was het hard werken, maar niet beter.
#80 minuten wachten..
De vijfde werd na vier rondjes afgevlagd.
Maar de fijne motoriek was er wel af.
Ik wilde nog wat dingen uitproberen en plezier maken. Was nog niet klaar.

Resumé:
Na Koningsdag gestopt met bepaalde medicijnen. Blessures en langzaam helen. Weg die chemische troep. :P
Het is daarna een lange weg in de kop geweest, vooral voor mijn vriendin.
Maar vandaag toch even twintig minuten dat het beter dan ooit ging.
Dat geeft de burger moed.;)

Eigenlijk had ik voor vandaag nergens meer op gehoopt.
Eerder het idee dat dit wel eens de laatste dag ooit kon zijn, en ook na één of twee sessies naar huis.
Het lichaam redt het niet meer.

Nou.. toch wel. We gaan de weg omhoog. 💪 8-)👍

PSX_20210531_190543.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan