S1000RR Deel 7

iemand hier miss een tandwieldrager over? voor een s1000rr 2011 normale wielen. en een 45 tands tandwiel 520? zo ja pm please :)
 
In april heb ik ook een blauw witte s1000 rr nieuw aangeschaft, ik ben al wat jaren actief op MF, heb al talloze motoren versleten de laatste was een gsxr 1000 k5 Hoegee getuned.
De BMW bevalt super goed, is sneller dan de soes.
Afgelopen week voor de 10.000 km beurt gebracht bij Houtrust, 350 euro incl BTW.
Schakelstang waar het schakelpedaal overheen zit is vanuit BMW vervangen. Er kon wat speling opkomen waardoor het schakelen wat minder soepel zou kunnen gaan.
Inderdaad gaat het schakelen nu soepeler.
 
waarom is er geen terugroep actie voor die schakelstang dan, nu moet iedereen dus wachten tot de volgende beurt.
 
over tandwielen gesproken, zijn er hier ook mensen met een redelijk speling op de tandwiel drager als deze gemonteerd is? bij mijn ene achterwiel zit alles perfect vast maar bij mn andere zat er flink speling op. ook na het vervangen van de dempings rubbers is die speling, wel een stuk minder, nog steeds daar.

ik las al op een amerikaans forum dat er bepaalde wielen zijn met fabricage fout waardoor de lager niet vergenoeg in het wiel zit oid. mensen ervaring daarmee?
 
Het is me nog niet opgevallen maar zal het eens bekijken als ik de circuitwielen er weer in ga zetten van de week
 
Vraagje: mijn qs doet het niet meer in hoge toeren boven 10k rpm... volgas of niet maakt niet uit. Daaronder doet hij het perfect. Ik heb omgekeerd schakelen uit de catalogus van bmw en heeft het altijd perfect gedaan en opeens begon hij raar te doen, hij onderbreekt wel het vermogen (of hoe je dat ook noemt) maar schakelt niet over.
 
Bij de 2015 deed mijn qs het bij hoge snelheid ook op een gegeven moment niet, mijn koppelingskabel had toen teveel speling bij de koppelingshendel waar de klikschakelaar zit voor de qs. Door de rijwind bij hoge snelheden werd daardoor de koppelingshendel wat naar achteren geduwd waardoor mijn qs het niet deed. De kabel bij de hendel iets strakker gezet daardoor minder vrije speling waardoor de schakelaar niet geactiveerd wordt en de qs het weer goed doet. Misschien heb je hier wat aan?
 
Koppelinghendel zit geen speling op.. ketting is goed gespannen.. alles op en rond de qs zit vast en de juiste waardes volgens het boekje. Microswitch is ook goed... iemand verder nog suggesties?
 
**-MB-KD blauw/wit gespot in Willemstad 23 augustus. Kan foto helaas niet uploaden via telefoon. Groeten!

Dat was ik :W *O* . Ik heb laatst een route gemaakt die ik met steeds meer mensen aan het rijden ben. Leuk rondje met als tussenstopje Willemstad. Inmiddels al uitgebreidere versies gemaakt maar die moet ik nog testen haha. :P

Ik was samen met een andere beamer daar in het zwart, die niet gezien? Stond 2 plekjes verderop naast mij.

Was jij er ook met de beamer? Leuk dat je me hebt gespot!
 
Laatst bewerkt:
Dat was ik :W *O* . Ik heb laatst een route gemaakt die ik met steeds meer mensen aan het rijden ben. Leuk rondje met als tussenstopje Willemstad. Inmiddels al uitgebreidere versies gemaakt maar die moet ik nog testen haha. :P

Ik was samen met een andere beamer daar in het zwart, die niet gezien? Stond 2 plekjes verderop naast mij.

Was jij er ook met de beamer? Leuk dat je me hebt gespot!

Dan heb ik jullie waarschijnlijk ook gespot. ik zat bij de haven op een terras, mijn rood witte s1000rr stond aan de waterkant en er kwam een blauw-witte (voorop) en een zwarte s1000rr voorbij. Reed er ook niet een wat ouder type Blade in jullie groepje mee?
 
Laatst bewerkt:
Morge,
ook nieuw hier, vele jaren op het gsxr1000 topic rondgehangen, sinds vorige week in bezit van een s1000rr 2010, tot nu toe zeer tevreden, is behoorlijk standaard met alleen een Akra shorty, wil de uitlaat ook voorlopig zo laten met de cat , heb alleen het idee dat motor onderin behoorlijk arm staat , wat is volgens de kenners hier de beste oplossing , PCV , Bazzaz of is het zoals bij de GSXR mogelijk om de orginele mapping aan te laten passen,

gr,
Ruud
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik jullie waarschijnlijk ook gespot. ik zat bij de haven op een terras, mijn rood witte s1000rr stond aan de waterkant en er kwam een blauw-witte (voorop) en een zwarte s1000rr voorbij. Reed er ook niet een wat ouder type Blade in jullie groepje mee?

Dat klopt ja haha, een Honda Fireblade 900RR. Heb ik een MF meeting gemist ofzo? :+ Het was in ieder geval een lekker dagje!

@ MasterTommy
Supersprox tandwielen en DID ZVMX ketting besteld! Donderdag / vrijdag al op de motor ermee! :]
 
Laatst bewerkt:
Morge,
ook nieuw hier, vele jaren op het gsxr1000 topic rondgehangen, sinds vorige week in bezit van een s1000rr 2010, tot nu toe zeer tevreden, is behoorlijk standaard met alleen een Akra shorty, wil de uitlaat ook voorlopig zo laten met de cat , heb alleen het idee dat motor onderin behoorlijk arm staat , wat is volgens de kenners hier de beste oplossing , PCV , Bazzaz of is het zoals bij de GSXR mogelijk om de orginele mapping aan te laten passen,

gr,
Ruud

Hoi Ruud,
Ik ben benieuwd of de BMW net zo betrouwbaar is als de Soes, veel plezierige rijkilometers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan