S1000RR Deel 7

En super! De eerst volgende staat nu pas eind Mei. Heb afgelopen week een onverwachte dag op Zolder gehad, maar dit was nog met de conti’s. Wanneer heb jij je eerste dag ermee staan? Ben benieuwd naar jouw ervaring.
18 april en 30 mei Zolder.
Ik zal na afloop wat posten!
 
Ik heb zitten twijfelen, weer de m9rr die er standaard op zat of de s23 en toch weer voor de metzeler gekozen.
Die zit er nu al bijna 9000km op waarvan een paar x voorrijden en een paar vrije sessies op Zandvoort met de club waar we op profiel banden moeten rijden en ze zijn nog niet op en heb geen moment een slippertje gehad.
Ik de m9rr ook gebruikt met mn gsxr1000 op het circuit. Fijne band hoor. Ik had deze ook nog eens kunnen kiezen, maar de s23 is weer het nieuwste in het hypersport segment en de m9rr al weer een paar jaar oud. Dus vind het dan ook wel leuk eens een nieuwe ontwikkelde band te proberen.
 
Iemand nog geïnteresseerd in een korte kentekenplaathouder van sp evotech met 3 in 1 knipperlichten? Kost nieuw €299 bij elkaar mag voor €150 weg. Is geschikt voor de s1000rr na 2019 tm 2024
 

Bijlagen

  • IMG_20231123_235124069_HDR.jpg
    IMG_20231123_235124069_HDR.jpg
    409 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20231123_235149446_HDR.jpg
    IMG_20231123_235149446_HDR.jpg
    362,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20231123_235136768_HDR.jpg
    IMG_20231123_235136768_HDR.jpg
    181,1 KB · Weergaven: 0
Ik kan op de 2010-2014 s1000rr op de originele ECU de HP Race Power kit en Race Calibration kit installeren.

De hp race power kit heeft een map van bmw voor een open systeem zonder katalysator.

Daarna kun je de motor eventueel nog af laten stellen op de testbank met de race calibration kit, maar mijn ervaring tot nu toe is dat de race mapping die erin zit al heel veel beter draait dan de stock map.

Pb voor meer info.
hoeveel kost dat
 
Goedemiddag Beamerboys & Girls,

Sinds afgelopen weekend kreeg ik tijdens het rijden plots een foutmelding en kon ik de s1000rr (gen2) niet meer verder als 3000 a 4000 toeren krijgen. Hierboven wil hij gewoon echt niet verder en ploft en klapt er wat uit de uitlaat alsof hij de timing van onsteken niet meer goed doet ofzo.
Na contact uit is de storing meestal weg maar komt soms vroeg en soms laat wel weer terug.

Iemand dit toevallig ook eens gehad of voorbij horen komen en wellicht bekend in welke hoek ik het zoeken moet ter oplossing probleem?
Ditzelfde probleem heb ik toevallig een keer eerder meegemaakt tijdens een proefrit jarne terug dus misschien een bekend probleem.
 
Goedemiddag Beamerboys & Girls,

Sinds afgelopen weekend kreeg ik tijdens het rijden plots een foutmelding en kon ik de s1000rr (gen2) niet meer verder als 3000 a 4000 toeren krijgen. Hierboven wil hij gewoon echt niet verder en ploft en klapt er wat uit de uitlaat alsof hij de timing van onsteken niet meer goed doet ofzo.
Na contact uit is de storing meestal weg maar komt soms vroeg en soms laat wel weer terug.

Iemand dit toevallig ook eens gehad of voorbij horen komen en wellicht bekend in welke hoek ik het zoeken moet ter oplossing probleem?
Ditzelfde probleem heb ik toevallig een keer eerder meegemaakt tijdens een proefrit jarne terug dus misschien een bekend probleem.
Girls? X? :+

Penbobine klinkt mij in de oren?
Al uitgelezen via Motoscan o.i.d.?
 
Ik zat zelf te denken in de richting van een krukas sensor ofzo maar nee niet uitelezen heb die spullen Inog) niet helaas.
De penbobine is een zwak puntje van de BMW.
Een krukas sensor meer een algemeen ding, bij Triumph iets meer algemeen. :+
Maar beiden zouden na een reset ook niet zomaar verdwenen moeten zijn.
Of door warmte/afkoelen veranderen er dingen.

Motoscan software en een ODB reader zouden wat verheldering kunnen geven.
Via externe software niet geresette storingen zijn natuurlijk ook achteraf te lezen en door een dealer.

Ik heb een AliExpress ODB lezer en de Motoscan software.
Altijd bij me op Trackdays ook.
In eerste instantie gekocht voor de service reset op drie fietsen.
Maar het is een nuttig stukje gereedschap. :Y
 
De penbobine is een zwak puntje van de BMW.
Een krukas sensor meer een algemeen ding, bij Triumph iets meer algemeen. :+
Maar beiden zouden na een reset ook niet zomaar verdwenen moeten zijn.
Of door warmte/afkoelen veranderen er dingen.

Motoscan software en een ODB reader zouden wat verheldering kunnen geven.
Via externe software niet geresette storingen zijn natuurlijk ook achteraf te lezen en door een dealer.

Ik heb een AliExpress ODB lezer en de Motoscan software.
Altijd bij me op Trackdays ook.
In eerste instantie gekocht voor de service reset op drie fietsen.
Maar het is een nuttig stukje gereedschap. :Y
Ok ja ik las een stukje in dit topic uit het verleden welke mijn klachten ook omschreef maar niet wat het nou de vastgestelde aanleiding was geweest.

Klopt ik moet ook zo'n OBD ding aanschaffen deze bedoel je denk ik?
Probleem is dat ik het voor 24 April gefikst moet hebben omdat dan mogen we weer met de Mac! :]


*Klein moment of fame that's me! :W
 
Ok ja ik las een stukje in dit topic uit het verleden welke mijn klachten ook omschreef maar niet wat het nou de vastgestelde aanleiding was geweest.

Klopt ik moet ook zo'n OBD ding aanschaffen deze bedoel je denk ik?
Probleem is dat ik het voor 24 April gefikst moet hebben omdat dan mogen we weer met de Mac! :]


*Klein moment of fame that's me! :W
Hey.. daar was ik lid van 2008 tot 2023. :o

Hier 22 april een reguliere circuitdag op CPZ. :]

Exact die ODB adapter heb ik inderdaad en die werkt al twee jaar en nu op de vierde BMW perfect.

Er zijn ook snellere adressen die dezelfde adapter verkopen voor vergelijkbare prijzen.

Bij jouw motor moet er nog een adapter bij naar een ronde aansluiting.
Die had ik ook daar gekocht.
Mag je eventueel ook hebben.

Vanaf '19 is dat niet neer nodig (en bij mijn voormalige kleine GS uit 2018 ook al niet).
 
Laatst bewerkt:
Hey.. daar was ik lid van 2008 tot 2023. :o

Hier 22 april een reguliere circuitdag op CPZ. :]

Exact die ODB adapter heb ik inderdaad en die werkt al twee jaar en nu op de vierde BMW perfect.

Er zijn ook snellere adressen die dezelfde adapter verkopen voor vergelijkbare prijzen.

Bij jouw motor moet er nog een adapter bij naar een ronde aansluiting.
Die had ik ook daar gekocht.
Mag je eventueel ook hebben.

Vanaf '19 is dat niet neer nodig (en bij mijn voormalige kleine GS uit 2018 ook al niet).
Ja ik ben afgelopen jaar pas lid geworden daar. :P
22-4.. MSL dagje ofzo? Rij je met "straafiets" dan daar?
Ik overweeg ook een OBD setje aan te schaffen (wel weer ff 149,- euro :')) ben alleen benieuwd of de foutmeldingen/storingen ergens opgeslagen blijven of bij contact uit weg zijn. (Met andere woorden of ze gelogd worden)
 
Ja ik ben afgelopen jaar pas lid geworden daar. :P
22-4.. MSL dagje ofzo? Rij je met "straafiets" dan daar?
Ik overweeg ook een OBD setje aan te schaffen (wel weer ff 149,- euro :')) ben alleen benieuwd of de foutmeldingen/storingen ergens opgeslagen blijven of bij contact uit weg zijn. (Met andere woorden of ze gelogd worden)
Ik heb vanaf 2006 een sporadische circuitdag gedaan en vanaf 2020 vaker.
Altijd met een straatfiets en tot vorig jaar gewoon rijdend heen en terug.

De BMW is nu bij Ahnendorp om op te bouwen met racekuip en zitje, setje Öhlins er in en geen koplampen meer.

De storingen resetten zeker niet vanzelf.
Maar de BMW dealer kan wel net even wat meer zien.
Bij mijn penbobine in januari zagen ze ook de datum, tijd en de omgevingstemperatuur.
(Vorige week zondag bij 31°C zei de monteur:? Trackdays in Spanje)
 
Ik heb vanaf 2006 een sporadische circuitdag gedaan en vanaf 2020 vaker.
Altijd met een straatfiets en tot vorig jaar gewoon rijdend heen en terug.

De BMW is nu bij Ahnendorp om op te bouwen met racekuip en zitje, setje Öhlins er in en geen koplampen meer.

De storingen resetten zeker niet vanzelf.
Maar de BMW dealer kan wel net even wat meer zien.
Bij mijn penbobine in januari zagen ze ook de datum, tijd en de omgevingstemperatuur.
(Vorige week zondag bij 31°C zei de monteur:? Trackdays in Spanje)
Vandaag de OBD adapter binnen gehad en gelijk gecheckt en dit is het enige wat er stond..

Foutcodes: tellen 3
Stelmotor uitlaatgasklep 2849

Nou vraag ik me toch sterk af of dit ervoor zorgt dat de motor in Limp mode ging en niet verder als 3000 toeren en dan alleen maar ploft en sputtert. Daarnaast heb ik een full system of beter gezegd decat dus tsja volgens mij is dat ding of weg of doet niks meer :?
 
Vandaag de OBD adapter binnen gehad en gelijk gecheckt en dit is het enige wat er stond..

Foutcodes: tellen 3
Stelmotor uitlaatgasklep 2849
Volgens mij zijn er twee kleppen als ik het goed heb?
Bij de voorbochten uit de cilinderkop is de minst bekende.
Maar als die beiden weg zijn dan kan er inderdaad ook geen mechanische restrictie zijn.
Nu komt er twijfel hier..

Ik heb wel eens met een gesloten klep gereden, 220 km/u was de topsnelheid op een ZX-10R.
Het was verder wel een fijne sessie op CPZ. :?

Maar wellicht zit er iets los bij de eventuele servo eliminator.
Ik zou hem zelf na onderzoek even bij Van Harten brengen voor een snelle diagnose.
Nou vraag ik me toch sterk af of dit ervoor zorgt dat de motor in Limp mode ging en niet verder als 3000 toeren en dan alleen maar ploft en sputtert.
Ik heb hetzelfde.
Bij mijn nieuwe model zou ik dat wel verwachten na alle storingen die ik mocht beleven, bij de electronica van jouw model niet.

Maar drie storingen, wat zijn de andere meldingen dan?
 
Mijn BMW is ook nog niet klaar voor 22 april.
De vorkpoten zijn opgestuurd naar Öhlins en daar wachten ze al even op onderdelen is het verhaal.
Cartridge.jpg
 
En mijn aanhanger staat nog in Duitsland, dus moet er volgende week sowieso even 4-5 uur heen + terug rijden. O-)
 
Kreeg net te horen dat de mijne weer klaar is na de 10k beurt
Kreeg een hartverzakking van de kosten €505 en ik dacht dat de onderhoudsbeurt van mijn ford puma vorige week al duur was met €478
🤪
Geen banden dus? :+

Alleen olie, oliefilter, luchtfilter, remvloeistof, remblokken, een eventuele software update en de bekende complete(é) check (wat dat dan ook is :? )?

Remblokken doe je er misschien zelf wel in voor de beurt. :+
 
Is alleen maar olie en filter, luchtfilter en remvloeistof.
Banden, remblokken en zo doe ik inderdaad zelf
De rest kan ik ook wel maar ivm garantie laat ik het gewoon doen.
 
Dan kan het toch niet het werkplaats tarief zijn. ;)

Je toch moet wel erg je best doen als ervaren monteur om er twee uur aan te besteden.
Misschien met koffie drinken en steeds naar het magazijn lopen.
Of elke druppel uit de carterpan tellen. :+

Maar voor de garantie inderdaad belangrijk. :t
 
Volgens mij zijn er twee kleppen als ik het goed heb?
Bij de voorbochten uit de cilinderkop is de minst bekende.
Maar als die beiden weg zijn dan kan er inderdaad ook geen mechanische restrictie zijn.
Nu komt er twijfel hier..

Ik heb wel eens met een gesloten klep gereden, 220 km/u was de topsnelheid op een ZX-10R.
Het was verder wel een fijne sessie op CPZ. :?

Maar wellicht zit er iets los bij de eventuele servo eliminator.
Ik zou hem zelf na onderzoek even bij Van Harten brengen voor een snelle diagnose.

Ik heb hetzelfde.
Bij mijn nieuwe model zou ik dat wel verwachten na alle storingen die ik mocht beleven, bij de electronica van jouw model niet.

Maar drie storingen, wat zijn de andere meldingen dan?
Klopt enkel bij het spruitstuk zit nog zo'n servoklep die andere aan de achterzijde (op de cat) zit er niet meer en ook deze kabels etc zijn eraf gehaald. Zie onderstaand screenshot van de melding on Motoscan het is denk ik 3x deze melding want meer meldingen stonden er niet.
kPQbR9E.jpeg


Van harten zit in Amersfoort dat is wel een beetje ver rijden vooral met een moto die met pech dit probleem weer geeft onderweg en dan kan ik niet harden dan max 60 met 3000 toeren in zijn 6. :')

Hebben we nog een aanbeveling voor een goede klantvriendelijke (BMW) dealer in de buurt Hoofddorp? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan