S1000RR Deel 7

Klopt enkel bij het spruitstuk zit nog zo'n servoklep die andere aan de achterzijde (op de cat) zit er niet meer en ook deze kabels etc zijn eraf gehaald. Zie onderstaand screenshot van de melding on Motoscan het is denk ik 3x deze melding want meer meldingen stonden er niet.
kPQbR9E.jpeg


Van harten zit in Amersfoort dat is wel een beetje ver rijden vooral met een moto die met pech dit probleem weer geeft onderweg en dan kan ik niet harden dan max 60 met 3000 toeren in zijn 6. :')

Hebben we nog een aanbeveling voor een goede klantvriendelijke (BMW) dealer in de buurt Hoofddorp? O-)
112 kilometer voor mij, 67 voor jou. :+
Maar ik heb natuurlijk een aanhanger. O-)

Het voordeel bij Van Harten is dat ze na een belletje 'ik moet het circuit op' direct de tijd nemen en het model vaak binnen krijgen, dus er ook kennis van hebben.
Bij andere dealers willen ze nog wel eens alleen de GS zien.
En ze zijn druk met afleveringen, storingen zoeken hebben ze geen zin in.
(I quote)

Mijn GS kocht ik nieuw in Barendrecht en hoorde dat ze slechts twee klanten met een S1000RR hebben. :?

Ik zie dat je de "Lite" versie hebt en dat de andere meldingen niet ondersteund worden. :?

 
Klopt enkel bij het spruitstuk zit nog zo'n servoklep die andere aan de achterzijde (op de cat) zit er niet meer en ook deze kabels etc zijn eraf gehaald. Zie onderstaand screenshot van de melding on Motoscan het is denk ik 3x deze melding want meer meldingen stonden er niet.
kPQbR9E.jpeg


Van harten zit in Amersfoort dat is wel een beetje ver rijden vooral met een moto die met pech dit probleem weer geeft onderweg en dan kan ik niet harden dan max 60 met 3000 toeren in zijn 6. :')

Hebben we nog een aanbeveling voor een goede klantvriendelijke (BMW) dealer in de buurt Hoofddorp? O-)
Motor Houtrust heeft me in het verleden goed geholpen met de S1000RR.
 
112 kilometer voor mij, 67 voor jou. :+
Maar ik heb natuurlijk een aanhanger. O-)

Het voordeel bij Van Harten is dat ze na een belletje 'ik moet het circuit op' direct de tijd nemen en het model vaak binnen krijgen, dus er ook kennis van hebben.
Bij andere dealers willen ze nog wel eens alleen de GS zien.
En ze zijn druk met afleveringen, storingen zoeken hebben ze geen zin in.
(I quote)

Mijn GS kocht ik nieuw in Barendrecht en hoorde dat ze slechts twee klanten met een S1000RR hebben. :?

Ik zie dat je de "Lite" versie hebt en dat de andere meldingen niet ondersteund worden. :?

Verdraaid die Lite versie nekte me idd, nu zie ik ze wel allemaal.

Ik heb foutmeldingen: Gashendelsensor 4E23 & Bewaking Gasklepstelmotor 4E2B.

Zal die gashendelsensor het probleem veroorzaken dan? Dat zou het kunnen verklaren..
Ik lees ergens dat je die ook kunt resetten maar ik weet niet hoe.. Hmm nog maar even induiken dan..
 
Verdraaid die Lite versie nekte me idd, nu zie ik ze wel allemaal.

Ik heb foutmeldingen: Gashendelsensor 4E23 & Bewaking Gasklepstelmotor 4E2B.

Zal die gashendelsensor het probleem veroorzaken dan? Dat zou het kunnen verklaren..
Ik lees ergens dat je die ook kunt resetten maar ik weet niet hoe.. Hmm nog maar even induiken dan..
Ik kan bij de 2019 wel het gashendel inleren via Motoscan.
Was wel voor het eerst dat ik daar van hoorde.
Dus mogelijk kom je dat tegen ergens. :Y

Maudie van MSL had het bij een gloednieuwe BMW en zei dat het met inrijden te maken had.
Vanaf 2019 begrenzen ze de motor op ongeveer 100 km/u als deze fout optreedt.
Maar met inrijden heeft het natuurlijk niets te maken.
Waarschijnlijk is het wel eenvoudig op te lossen. :9

Bij mij kwam e.a. door verkeerd omgaan met de blipper is het vermoeden hier.
Dus de oorzaak kan ergens anders vandaan komen en meerdere storingen geven.

Sindsdien zie ik de ODB tool wel als een onmisbaar stukje gereedschap.
 
Iemand die hier ervaring heeft met de 2d kit voor de k66/k67?

Ik wil de veerweg sensoren graag nullen, maar na een paar pogingen krijg ik het in de software niet voor elkaar.


1000041733.jpg
 
Ik kan bij de 2019 wel het gashendel inleren via Motoscan.
Was wel voor het eerst dat ik daar van hoorde.
Dus mogelijk kom je dat tegen ergens. :Y

Maudie van MSL had het bij een gloednieuwe BMW en zei dat het met inrijden te maken had.
Vanaf 2019 begrenzen ze de motor op ongeveer 100 km/u als deze fout optreedt.
Maar met inrijden heeft het natuurlijk niets te maken.
Waarschijnlijk is het wel eenvoudig op te lossen. :9

Bij mij kwam e.a. door verkeerd omgaan met de blipper is het vermoeden hier.
Dus de oorzaak kan ergens anders vandaan komen en meerdere storingen geven.

Sindsdien zie ik de ODB tool wel als een onmisbaar stukje gereedschap.

Hoe heet die functie in Motoscan weet je dat toevallig?
Ik kon deze bij mij niet vinden na kopen van de licentie.
Ik heb een nieuwe TPS sensor besteld maar het is me niet duidelijk of deze bij K46 na vervanging ook nog echt gecalibreerd moet worden.
Hier lijkt ook weinig over te vinden en het Werkplaatshandboek heeft het enkel over ''Adaptiewaarden terugzetten".

Ik vind alleen wat "vage" info over hoe je de TPS sensor zou resetten op internet.

  1. Hold throttle full open ignition off.
  2. Turn ignition ON and continue holding throttle full open for 15 seconds.
  3. Turn OFF the igniotion but still hold throttle full open for another 15 seconds.
  4. Release throttle.
  5. TPS is reset.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam hem tegen met bladeren tussen één van de vele hoofdmenu's.
Screenshot_2024-04-17-16-37-23-56_742a06ddc175e606203e0f416346e002.jpg

Maar kan er nu niet even in bladeren zonder verbinding, mijn motor staat nog in Duitsland. :)

Er is vast een handleiding.

Hier al sinds vanochtend met de Kawa bezig.
Nu even pauze €#&@ het gaat crescendo. :+ :+
 
Maar je weet wat ze zeggen hè. Je moet wel de finish behalen om punten te scoren ;-)

Je staat wel uitgebreid op de foto:
Bestel Foto's: Groep 3A 17-03-2024
Nogmaals bedankt voor de link, eens even kijken wat er staat.
De eerste is al leuk. :+ :N

Afgelopen maandag op Zandvoort gereden met mijn Kawa.
PSX_20240422_220239.jpg

Maar kreeg de eerste sessie mijn middelvinger niet van het remhandle.
Die wil nog niet echt meebuigen, dus er was veel vertraging met weer op het gas gaan.
De tweede sessie geen enkele ronde kunnen rijden wegens valpartijen van derden, de derde sessie eerder binnen gekomen.
En de vierde en vijfde wilde de motor niet meer zo (defecte uitlaatpakking).
 
Nogmaals bedankt voor de link, eens even kijken wat er staat.
De eerste is al leuk. :+ :N

Afgelopen maandag op Zandvoort gereden met mijn Kawa.
Bekijk bijlage 2000279
Maar kreeg de eerste sessie mijn middelvinger niet van het remhandle.
Die wil nog niet echt meebuigen, dus er was veel vertraging met weer op het gas gaan.
De tweede sessie geen enkele ronde kunnen rijden wegens valpartijen van derden, de derde sessie eerder binnen gekomen.
En de vierde en vijfde wilde de motor niet meer zo (defecte uitlaatpakking).
Welke pitbox stond je want heb nog ff rond gekeken maar zag je niet, ik stond in 13 en reed in groep 4 en jij ook maar wist niet waar je op reed 😄
Ik had de 1ste sessie 1.52,9 de 2de sessie inderdaad 1,5 rondje omdat er eerst een ambu in de baan was voor iemand van de sessie voor ons en daarna een rode vlag omdat er 1 in de Arie luijendijk aan de binnenkant in het gras kwam wat mij een raadsel is.
3de sessie 1.54,4 4de sessie ging het spetteren dus ben ik naar binnen gegaan en de 5de sessie 1.52,6 al met al met de kou toch nog redelijke tijden gereden.
 
Welke pitbox stond je want heb nog ff rond gekeken maar zag je niet, ik stond in 13 en reed in groep 4 en jij ook maar wist niet waar je op reed 😄
Ik had de 1ste sessie 1.52,9 de 2de sessie inderdaad 1,5 rondje omdat er eerst een ambu in de baan was voor iemand van de sessie voor ons en daarna een rode vlag omdat er 1 in de Arie luijendijk aan de binnenkant in het gras kwam wat mij een raadsel is.
3de sessie 1.54,4 4de sessie ging het spetteren dus ben ik naar binnen gegaan en de 5de sessie 1.52,6 al met al met de kou toch nog redelijke tijden gereden.
Ik heb jou wel zien rijden, je ging veel te snel 8-). WB reed inderdaad met jou mee, hij komt vast zo dit topic spammen ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan