Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mace
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dach ik al Jaapio.... En die in zeeland is dat Patrick z'n fiets ?? En Roy, die 7500 kan best eens serieus zijn... is nl echt zeldzaam en wat de gek er voor geeft....

Mkay... niet verwacht.

ja hallo, daar zat ik dus op te azen, exact zelfde kleurstelling als de mijne (geweest)

Solly... is al betaald en wel. Maar als het een troost is ben ik er erg blij mee?


Leuk spul!
 
Ja he die Lucky strike is idd een mooie uitvoering, heb hem inderdaad van Patrick overgenomen, is echt een heel mooi tweetaktje.

Die NSR is trouwens ook wel heel erg mooi,
 
Net m'n RS weer opgehaald bij Roke. Echt wel een goede motorzaak met verstand van 2-takt! Kees heeft hem prima afgesteld, verzorgd en de toerenteller (zie mijn eerdere post) gemaakt. De naald was losgeraakt doordat de teller alle kanten op schoot met de slechte accu en weer vast blijven zitten op 2000 toeren teveel.

Was de goede olie voor in het blok nou 10W40?

Op de A2 net even lekker geblazen ... heerlijk, wat een fijne motor is het toch!! :D Had met de leenmotor (Triumph Sprint RS) meer last vd wind dan met de RS! Terwijl die toch heel wat lichter is...
 
so true

heb ook ondertussen al proefgereden op andere mottos, het kan aan mij liggen met tfeit dat mijn rechterarm nog niet meewil (pezen gescheurd , schouderblad en die ribben nog etc)

maar de rs is echt een superfiets. wat was die ducati 749 een lomp stuk ijzer !!
de daytona stuurt wel lekker maar twijfel nog steeds om weer een rs binnen te halen


ps : 10w40 is normaalgezien niet slecht maar zie dat het ZEKER ietwat speciaals voor 2takten is of toch tenminste voor motoren, 10w40 zoals je voor auto kan kopen zal je koppeling laten slippen ... kspreek uit ervaring
 

geen gewone 10w40.

Even goed kijken in je sevice-boekje
 
Ik bel Roke nog wel even morgen om te vragen welke 10W40 er inzit ... Dank voor de tips. Slipt de koppeling snel als de verkeerde olie er inzit? Hij deed het nu een uurtje rijden prima.

Die Daytona heb ik even op gezeten, maar dat zit klote! Keihard zadel en veel te hoog. Geef mij maar een RS! Maar dat hoef ik hier niet te zeggen lijkt me ...

Die Suzuki RGV in Lucky Strike ziet er trouwens erg mooi uit zeg. Bedoelen jullie met Patrick ... Patrick van der Goorbergh?? Dan is het wel een beladen machine.

@desp0: lees nu van je ongeval. klote! sterkte ermee.
 
 

Als het maar 10w40 voor motoren is dan is het meestal wel goed.

Motul transoil is speciaal voor tweetakten

Nee die Patrick is iemand anders, komt uit België als ik het goed heb...
 
Laatst bewerkt:
De olie was goed. Roke wist ervan.
Vandaag tussen de buien door de top getest: 210 km/h, toen moest ik op de rem...
Wat is de hoogste snelheid die jullie halen met de RS?
 
Misschien bij Honda Nederland of bij Arie Molenaar, wel een dik pak geld meenemen


Maar als je toch gek wilt doen kun je ook dit blokkie kopen en daar zitten nog niet eens A-kit cilinders op, dus dan weet je het wel wat het allemaal gaat kosten als je die cilinders al ergens kunt kopen.....

Redirecting...
 
Past niet hé dat blokje, ketting zit aan de andere kant...

Enneuh, a-kit cilinders kan je in principe niet kopen...
 
Bij mij zit de ketting ook gewoon links hoor....
 
De olie was goed. Roke wist ervan.
Vandaag tussen de buien door de top getest: 210 km/h, toen moest ik op de rem...
Wat is de hoogste snelheid die jullie halen met de RS?


218 met volledige standaard setup
214 met tyga's maar niet afgesteld, en dat hoeft nu ook niet meer
 

dit valt toch in te bouwen in een RS250 ??

maar heb die advertentie al eerder gezien, een blok uit de jaren 80 ... ik denk dat je korter bent met opnoemen wat er niet moet aan veranderd zijn om het nog goed lopend te hebben. iets zegt mij dat het nogal onwaarschijnlijk lijkt dat het maar 2 sezioenen gelopen heeft...
 
218 met volledige standaard setup
214 met tyga's maar niet afgesteld, en dat hoeft nu ook niet meer

Hoe lang rij je in de 6 voordat je die top haalt? Ik heb arrows eronder en haalde nu bergje af na een tijdje pas 210. Kan dus misschien nog wel beter afgesteld worden of nie?
 
viel vre goed mee. ik haalde dat op een stuk van minder dan 2km ze en die 215 haalde ik best rap en dan ist nog ff doorpurren voor die laatste 3.
dit was VAAK het geval met mijn standaard uitlaten,
met nieuwe uitlaten had ik nog maar pistonwissel erop zitten en ik denk dat ze nog wat moesten loskomen want het ging beter en beter tot de crash...

maar anderzijds, verwacht niet te veel van die uitlaten, ik ben eigenlijk ook wel teleurgesteld door die tyga's. je bent gewoon wat lichter en mooier geluid en ietsie pietsie meer expansie maar
dat weegt niet op tegenover bv koude lucht met een klare heldere hemel 's nachts of warm dik bezweet weer -> dat soort zaken halen VEEL MEER uit een 2takt, je moet maar eens 's nachts rijden ...

die topsnelheden die ik daar opnoem zijn wel overdag gedaan, mss zit fack, zat er 's nachts wel een 220 in
 
Topsnelheid hebben we het al eens eerder over gehad... een hele slechte vergelijking.


Gewicht van de rijder, lengte van de rijder, wind, heuvel, alles heeft invloed. Nog niet te spreken over de vertanding. Tellerafwijking en banden hebben ook invloed.
Gewoon een testbank op!

@Despo, als jouw RS snachts zoveel sneller is zou ik me zorgen maken over de afstelling. Of hij loopt overdag veel te rijk, of dreigt snachts veel te arm te lopen. Dat de uitlaten tegenvallen zou ik ook in de afstelling zoeken, laat er eens iemand met verstand van zaken naar kijken. Dat iemand weet hoe een 2takt werkt, wil nog niet zeggen dat ze de (vrij ingewikkelde) carbs van de RS goed kunnen afstellen. Er is een hele dikke handleiding voor te krijgen...
Mijn RS werd met de jolly's duidelijk sterker, maar voornamelijk in het middengebied.


Bitaktus hier dus... broertjes account
 
Laatst bewerkt:


, ik begrijp heel de fuzz niet, omdat je 1maal 218 haalde? en dan teleurgesteld in de tyga's ?
als ik dik hard vooruit wil neem ik wel een blade ofzo.
 
Dat Honda RS250 blok zou bij mijn NSR ook wel passen. Maar dat vind ik een beetje te grote conversie. En dan word het helemaal vaak reviseren en knutselen. Maar het zou wel gaaf zijn!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.