Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mace
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt mij dat je in een lager toerental gebied geen goede verbranding hebt. Als je dan gas geeft zijn je bougies vettig en is daardoor de verbranding nog steeds niet goed.

Een tijdje in hogere toerentallen brand alles weer goed schoon waardoor ook je verbranding weer goed is.

Ik heb alleen veel minder ervaring als de rest hier dus misschien zit ik er volledig naast.
 
Misschien in bepaalde toerentallen niet goed afgesteld. Doet de mijne namelijk ook. Als ik doortrek van stationair tot toptoerental gaat alles perfect. Als ik even blijf hangen rond de 5000/6000 toeren kom ik bijna niet meer door dat toerental heen. Loopt dus eigelijk vol met benzine...
 
argh beetje prutser niveau hier de laatste tijd.


het geluid van een 2-takt komt niet door de demper maar door de bocht...dus een andere demper zal slechts een heel klein beetje verschil maken.
maar een open luchtfilter wel ( wat niet aan te raden is )
dus sta daar niet als een aap te roepen,over je brommerniveau-tjoening, strax wil je nog seatpipes.

ejz! radial dat zien we graag!!

mooie 21 met 22 achterbrug, en uitlaatjes ? Jim ?
lekker strak hoor!!
keep us updated!


edit: wat zie ik daar in de achtergrond ? iets met een dubbele trommelrem ?
tell me more!
 
Laatst bewerkt:
trek jij je demper er maar eens af
 
open filters zijn sowieso slecht voor een 2 takt. Je kan proberen de demper te demonteren een dempwol eruit te halen of uitlaatjes aan te schaffen met een enkele wand en geen dubbele zoals de std bochten.
 
open filters zijn sowieso slecht voor een 2 takt. Je kan proberen de demper te demonteren een dempwol eruit te halen of uitlaatjes aan te schaffen met een enkele wand en geen dubbele zoals de std bochten.


Alle proto's die ik tot nu toe van dichtbij gezien heb, zijn met een "open" airbox. Er zit enkel zo'n stukje gaas in met redelijk grote openingen die de airbox in 2 deelt net voor de carbu's, dat net genoeg is om grotere stukken vuil tegen te houden...

Ik heb bij wijze van experiment men laatste circuitdag ook gereden zonder filter, maar wel met airbox, omdat men 250 iets te rijk staat. En ik moet zeggen dat de RS héél goed liep (het was wel op Francorchamps & kille lucht).
Het zou me niet verwonderen dat de betrouwbaarheid in evenredige zin daalt, maar dat speelt voor mij totaal geen rol want blokje gaat toch terug open deze winter voor een revisie.


Over het algemeen zou het blokje dus meer verse lucht moeten krijgen zonder filter; maar ook grotere kans dat er vuil binnengezogen wordt. Ik zou niet direct zeggen dat open filters zowiezo slecht zijn op 2t hoor...
 
2 gaten in de filterbox boven het filter element
Mooi geluid bij optrekken oorverdovend bij touren boven 8000

Bijlage: DSC00068.JPG
 
op mn classic racer zit niks van filters
gewoon kelkjes klinkt geweldig
t spul is wel niet meer af te stellen

oh ja de meeste circuit dagen ben je niet welkom
ivm geluids limiet
Will
 
edit: wat zie ik daar in de achtergrond ? iets met een dubbele trommelrem ?
tell me more!

oh jee heb ik je interesse gewekt voor mijn 73-er van veen kreidler replica
met close ratio 6 bak, droge koppeling, roterende inlaat, 28mm bing, van veen watergekoelde kitcilinder, krober transistor ontsteking, marzocchi GP voorvork, grimeca 4 leading shoe voorrem, en nog wat andere oninteressante specs.

Is een poging van mij om de van veen kreidler waar jan de vries wereld kampioen is geworden na te maken, mocht je geinteresseerd zijn hierin moet je hier even kijken.

Replica project

wat betreft de rgv het zijn inderdaad Lomas pijpen, heb de stickers er niet opgeplakt, vind ze niet mooi en scheelt weer gewicht
Mocht er iemand hitte bestendige JL stickers willen hebben stuur maar een bericht.
Heb nog koppen met verwisselbare verbrandings ruimte liggen, en een setje 34mm carburateurs, om later misschien nog eens te proberen wat meer vermogen te krijgen, eerst met deze setup rijden om te kijken hoe capabel het rijwiel gedeelte is.

En wat die geluid(er) kwestie van hiervoor betreft, ik mag zelf ook graag een gezonde 2 takt snerp horen, die gesmoorde uitlaten fabriek af zie ik zelf ook liever op zolder.
 
radial, hoe bedoel je koppen met verwisselbare verbrandingsruimte?
Heb je daar een foto van ?
Ik kan me niet voorstellen over welke je het hebt ? toch niet die DC koppe ? ( )

edit: net ffe je topic gechekt!..zéér strak werk hoor!
ik wouw dat ik ook zulke middelen had,kon ik ook zo tekeer gaan
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van een kop met verwisselbare verbrandingsruimte, is handig als je later gaat experimenteren met poort timingen, voetpakkingen, enzo om je verbrandingsruimte "uit te literen" ivm detonatie.

Zijn geen kit koppen of DC koppen, maar verbouwde originele koppen.



net even de lomassen uitgetest, loopt redelijk zuiver alleen bij gas 100% open verslikt ie zich een beetje, laat je dan gas 90% open loopt ie mooi door.
Rij nu met 32mm carbs 200 sproeiers en naald clip op een na onderste.
Eerst even 100 km inrijden en dan eerst naalden maar een stukje laten zakken.
Had veel bekijks klinkt toch wel een beetje aso nu voor de niet liefhebber
 
...
net even de lomassen uitgetest, loopt redelijk zuiver alleen bij gas 100% open verslikt ie zich een beetje, laat je dan gas 90% open loopt ie mooi door.
...

Probeer eens een armer sproeiertje?

Ik heb trouwens ook dat "probleem" met men after-market uitlaatjes. Volgas trekt die door tot een kleine 13.500; maar verslikt dan & valt terug tot 12.300-12.500 om daar rond te blijven hangen. Ie staat veel te rijk, maar beter te rijk dan kapot blokje.

Die culasjes (cilinderkopjes dus) zien er wel lekker uit!
 
kheb er eens een foto van gemaakt
hier zie je waar hij normaal zou moeten open kunnen,want de vorige eigenaar heeft ze al omgedraait omdat hij gevallen was en hij heeft de geschaafde kant naar de binnenkant gedraait.
 
op de achterkant zijn wel 2gaatjes,misschien moet je hier iets doen kheb er al eens met een schroevendraaier ingeweest maar ik vind geen boutje of iets
 
op de achterkant zijn wel 2gaatjes,misschien moet je hier iets doen kheb er al eens met een schroevendraaier ingeweest maar ik vind geen boutje of iets
(Afbeelding)

Zo te zien kunnen die van jou dus wel uit elkaar. Ik zou eens proberen om met een hamer (niet overdreven hard natuurlijk) op de boutjes te tikken en kijken of ie dan los komt aan de andere kant. Als het goed is komt dan het hele binnenwerk eruit. Misschien dat een beetje kruipolie aan de achterkant nog wel een beetje wil helpen. (tussen het spleetje )
 
die dempers kunnen volgens mij niet open hoor
ik wou ze ook uitelkaar halen maar die zijn dicht gelast kon ze er wel afschroeven en de karbon laag de afhalen maar niet openen zonder heb door te slijpen
 
-heb ik al geprobeerd met een hamer maar komt geen beweging in,morgen ga ik eens met een doorslag proberen in die gaatjes te slaan
-maar de boog aan de uitgang van de demper is al verdraaid ,en ik zie nergens waar ze dat dan zouden moeten terug dichtgelast hebben...
 
vraagje

ik dacht dat men olieverbruik vrij normaal was.. tot ik deze week van iemand hoorde dat hij zeker 800 km's haalt met 1 liter olie (ik haal begin de 400km's)
kan die afstelling van die oliepomp verlopen na tijd ?


heb sinds de laatste check +- 8000km gereden

grtz
 
Hij moet 1:50 smeren toch? Is makkelijk uit te rekenen hoeveel je ermee moet kunnen rijden toch?
 
zo, ik heb de afgelope week helmaal rot gesleutelt. Eerst de SP eens wat gemonteerd en gedemonteerd. Nog even wachten op wat onderdelen en dan kan ik daar mee verder. Daarna nog aan de RS geknutselt.
Vervolgens heb de de hele maar dan ook echt de HELE Gilera DNA van t zusje van me vriendin gedemonteerd, gereviseerd, schoongemaakt, afgesteld en vervolgens weer gemonteerd.

Maaaaar was leuk om te doen, en zo'n scootertje is toch best leuke techniek. Dingetje moet ik wel even afvoeren, want die rijdt echt veel te hard.

Ik post snel wat sleutel pics (rs, sp en dna) gewoon om weer wat leven in te blazen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.