rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mace
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ja zijn ringen die aan beide kanten van het naaldlager zitten, ik vroeg me af of die zo blauw/paars gelverd worden, of dat er iets geklemd heeft gezeten.

:Y :N :?
 
Mijn dank is groot! Ik mis dus overduidelijk iets, zal er waarschijnlijk wel af zijn gevallen tijdens het rijden. Ik heb geen schroefdraad om de tellerkabel op te schroeven. Hopen dat ze bij de lokale motorportboer zoiets hebben liggen.

Mag ik vragen wat je kwijt was voor de tellerkabel? Mijne is ook kapot gegaan :S
 
ja zijn ringen die aan beide kanten van het naaldlager zitten, ik vroeg me af of die zo blauw/paars gelverd worden, of dat er iets geklemd heeft gezeten.

:Y :N :?


[quote name='Dave2122' date='Aug 28 2006, 05:09 AM' post='108907']
They should not be to discolored. If so it must have had a lack of oil at some point. I would not worry about it now. Always change out the thrust washers on any top end rebuild.
[/quote]



wat begrijp je daar niet aan ?
 
[quote name='Dave2122' date='Aug 28 2006, 05:09 AM' post='108907']
They should not be to discolored. If so it must have had a lack of oil at some point. I would not worry about it now. Always change out the thrust washers on any top end rebuild.



wat begrijp je daar niet aan ?
[/quote]

ja snap ik wel dat bij gebrek aan smering dingen warm en blauw worden, vroeg me af of dit vaker voorkomt.

vandaag versnellingsbak gewisseld, ivm doorslaan 2e versnelling een RGV kwaaltje

410010

410011

410012
 
Hee Mace hier kan je ff lekker je zelf uit leven :Y
En zo'n topic weer ff op kriken kan geen kwaat anders sterft het uit
en dat zou zonde zijn want het blijft leuk speelgoed die RS'jes en rgv'jes
 
Ik zou'm eerste helemaal in elkaar zetten... die cylinders er op als ie er al in hangt is een drama (bij een rs in ieder geval) Ik heb trouwens nog wel een paar VJ21 cylinders hier liggen... interesse ?
 
het valt op zich wel mee om nu de rest van het blok in elkaar te zetten, maar ik haalhem er idd weer uit, het is makkelijker om versnellingsbak, koppeling te monteren als ie in het frame hangt.

Ik heb nu nog een VJ22 blok liggen dat ik compleet wil maken, zoek nog een cilinder O-)
 
Ik heb ook nog een set 22 cylinders maar die doe'k niet weg.. Maareh, ik denk dat dit dezelfde Jaap is als op RGV250.co.uk ??
 
ja dat is dezelfde :W hebben die 21 cilinders een andere timing, kan er op het
eerste gezicht weinig verschil aan zien behalve dat de voet dikker is
 
Shit...

zou vandaag naar Enkhuizen voor wat dyno runs om te kijken of ie een beetje fatsoenlijk staat afgesteld en wat dingetjes te proberen.... haal vanochtend alle kappenbende er af en de uitlaten (zou de eerste 30 cm isoleren) kom er achter dat de pijp van de onderste cylinder bijna rondom door is op een las :( .... geen dyno dus vandaag...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan