Ritje zaterdag 31-10-2020

Het wordt wat fris nu.

Tis nog goed te doen hoor, lang thermospul aan en laagjes maken.

Ooow voor ik 't vergeet: m'n nieuwste speeltje, die lage zwarte :Y:

SMC forum 2.jpg


Een Honda Shadow VT750 uit 2004, net 23.000km, fietsje ziet eruit als nieuw :} . En 't is net alsof je in een luxe fauteuil gaat zitten, voetjes mooi vlak op de grond, ideaal !




gr. Leo
 
Prachtige machine, Leo. :} Ik bewaar goede herinneringen aan mijn cruiser, als ik het het geld en de ruimte weer voor heb komt er sowieso eentje terug!

Ik hou me ook graag aanbevolen mocht Diaantjes Toerclub nog ergens een winterrit doen. :Y Kou deert me niet zoveel, zolang het maar niet regent. :+
 
Prachtige machine, Leo. :} Ik bewaar goede herinneringen aan mijn cruiser, als ik het het geld en de ruimte weer voor heb komt er sowieso eentje terug!

Ik hou me ook graag aanbevolen mocht Diaantjes Toerclub nog ergens een winterrit doen. :Y Kou deert me niet zoveel, zolang het maar niet regent. :+
Dankjewel, ben 'r zeer content over :Y . Laatst nog een wisseldag gehad, uurtje op de RT en dan weer een uurtje op de Shadow etc, twee compleet andere fietsen, maar als je erop zit schakel je zo om. Yep, zolang 't droog is is 't goed te doen, scheelt mischien ook dat ik de winter heb doorgelest.

gr. Leo
 
Met die lage zwarte zal je het best wat kouder hebben met dit weer Leo, nul komma niks om achter te schuilen zoals met je BMW's. Gaaf ding zo'n Shadow 🤗
 
Ik hou me ook graag aanbevolen mocht Diaantjes Toerclub nog ergens een winterrit doen. :Y Kou deert me niet zoveel, zolang het maar niet regent. :+

Hahahaha, Ik denk dat een van ons dat moet organiseren dan denk ik...
Ergens heb ik een vermoeden dat @Diaantje het prima vind om te rijden maar niet zo van 't organisatorische gebeuren is....
 
Met die lage zwarte zal je het best wat kouder hebben met dit weer Leo, nul komma niks om achter te schuilen zoals met je BMW's. Gaaf ding zo'n Shadow 🤗
Yep, 't is en blijft een kale fiets, net als de R80, maar hiermee zoek je toch nie zo gauw de snelweg op, kan wel met een kilometertje of 100 in 't uur maar dat is voor mij wel de limit. Als ik wat verder weg moet kruip ik wel in de RT, dat is meer goed opletten dat je niet te snel gaat :]O-).
De RT is ook m'n pekelfiets, zodra ze gaan strooien blijven de R80 en de Shadow mooi in de garage staan. Zeker die Shadow, d'r zit na 16 jaar nog geen dof plekje op 't chroom, hoop dat ik 't zo kan houwen 🍀.

gr. Leo
 
Hallo lieve mensen...

Sow wat een teksten allemaal...
Ik wil best een ritje organiseren maar @Okami_Xci heeft wel gelijk, laat dat liever aan andere over. Reden daarvoor is dat ik geen routes heb, geen routeplanner of niks... gaan jullie mij volgen dan komen we Brabant niet eens uit 😅🤣

Ik ben dus een volger en zeer zeker geen voorrijder 😅
 
Wat ikzelf vaak doe is een punt zoeken waar ik naar toe wil, vervolgens zet ik dat in de TomTomGo met optie 'winding route' (of kronkel route o.i.d. in het nederlands), dan rijden maar. Op mijn bestemming aangekomen die ik hetzelfde weer met een ander bestemmingspunt. Er zijn altijd wel plekken in Ned. waarvan je denkt daar kan ik wel eens naar toe.
Gaat het mis? niks aan de hand gewoon rijden totdat je het zat bent, dan prik je thuis in met aan jou de keus om snel of toch weer te gaan kronkelen.
 
Wat ikzelf vaak doe is een punt zoeken waar ik naar toe wil, vervolgens zet ik dat in de TomTomGo met optie 'winding route' (of kronkel route o.i.d. in het nederlands), dan rijden maar. Op mijn bestemming aangekomen die ik hetzelfde weer met een ander bestemmingspunt. Er zijn altijd wel plekken in Ned. waarvan je denkt daar kan ik wel eens naar toe.
Gaat het mis? niks aan de hand gewoon rijden totdat je het zat bent, dan prik je thuis in met aan jou de keus om snel of toch weer te gaan kronkelen.
Precies dat. :Y Vaak pak ik dan eerst nog even Kurviger, die heeft een net iets betere 'kronkelroute'-optie, .gpx exporteren en in TTGo laden en rijden maar!
 
Ik had al efkes geleden een Tomtom Rider en RAM steuntje gekocht, Mydrive op de pc gezet en zitten spelen met 't spul, incluis de Bluetooth verbinding met de helm. Maar de praktijk is dat ik 't fietske aanslinger op de oprit en dan bedenk of ik links- danwel rechts uit ga, en zo gaat 't vaak heel de rit.
Hooguit als ik me écht verloren rij en dan efkes snel kijk welke kant op m'n huis woont, kijk ik op de Tomtom. Wél maak ik trouw elke keer een route opname met Geo-Tracker op de telefoon.

gr. Leo

 
Wou de Honda deze week toch écht efkes aftanken en een beurt geven bij de wasstraat. Dan maar -een klein stukkie- door de giet naar huis en in de garage droog poetsen om 't bling-bling gehalte hoog te houwen. De bedoeling was eigenlijk nog wat te rijden totdat ik op de reserve over moet gaan, maar ik zit nu op een goeie 220km en nog steeds op de hoofdtank, toch dik 1 op 22, nie slecht voor 750cc en een carburateurtje.

Nou heb ik wel een regenpak aan de kapstok hangen, helemaal nieuw en nog nooit gebruikt, hmmm 🤔🤔🤔

gr. Leo
 
Iets sneller en werken aan je snelle slalom? dat je tussen de druppels door slalom-d? :+
Of je trekt je regenpak aan...

Zolang het niet extreem hard waait kan je nog prima leuke routes rijden terwijl het regent...
(in sommige gevallen heeft het zelfs voor mij een potentieel modderige weg "schoongespoeld" )
 
Heb je ook naar de temperaturen gekeken? Vorig jaar een keer een les gehad met die temperaturen en regen/natte sneeuw. Die les hebben we onder het genot van een kop koffie halverwege afgebroken nadat ik op eigen initiatief bij een tankstation stopte. Het was geen pretje en dat wil ik het liefst ook niet meer meemaken
 
Heb je ook naar de temperaturen gekeken? Vorig jaar een keer een les gehad met die temperaturen en regen/natte sneeuw. Die les hebben we onder het genot van een kop koffie halverwege afgebroken nadat ik op eigen initiatief bij een tankstation stopte. Het was geen pretje en dat wil ik het liefst ook niet meer meemaken
🤷‍♂️ thermo laagje aan onder je kleding?

Ik heb de "fout" gemaakt met doorwaai (zomer) handschoenen te lessen toen het onder 10 graden was...
Dat was veel stoppen (ieder ~20 minuten) en handen warmen aan de motor :+ tijdens het "reviewen" van 't stuk wat we gereden hadden en er gebeurd was. Les daarna had ik fatsoenlijke winterhandschoenen bij :)
Zolang het boven 2 graden blijft gaat 't prima :)

1608574851369.png
1608574997574.png
 
Laatst bewerkt:
Het moet wel leuk blijven. En ik vind het met die temperaturen al snel niet meer leuk. En met regen al helemaal niet
 
Ik zou haast een apart topic aanmaken met als titel @Diaantje 's toerclub _O-
*O*
 
kazerne route.JPG


Goh, Ermelo~Putten~Harskamp liepen we in '77 (en weer terug ook).

Ik noem dit maar het 'kazerne' kaartje zoveel voetstappen staan hier op :t, Vorig jaar was ik efkes in Ede, alle kazernes daar zijn nu zowat verdwenen. Maar een mooie route hoor :].

gr. Leo
 
Zandhazen paadjes voor @Vesta. Zelf liep ik in dat jaar rondjes, rondjes en nog eens rondjes in de omgeving van Engelbrecht van Nassaukazerne
We hadden daar Pantserstorm gelopen o.l.v. de kapitein Knetsch. Jaren later was die als majoor klant van me bij 13 Herstel, hij wist nog precies wie ik was en zo bijzonder was en ben ik nie eens O-) . Laatste keer dat ik in de ouwe (*) kazerne was, was met 't afscheid van Aal Raaijmakers:

aal raaymakers.JPG


gr. Leo

(*) Ik dacht dat ze daar vertroken waren, maar zo te zien staat alles er nog ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan