Racing on an old CBR600F: Part 8

Koelcircuit als eens gespoeld met soda?
Radiateur schoon gemaakt tussen de lamellen?

Ja, aantal opties geprobeerd inmiddels. Alle lamellen schoongemaakt en netjes recht gemaakt, koelcircuit behandeld met een reiniger, gecontroleerd of de koppakking niet lek is, andere radiatordop welke meer druk aan kan, ipv koelvloeistof nu demiwater met mocool.
 
Nou vandaag met de cbr600f naar assen geweest samen met mijn neefje. Ik was een beetje huiverig voor assen met een 600 met zo weinig power.
Maar wat heb ik me daarin vergist…
Ding liep als een dolle en de ontstekingsvervroeger en quickshifter die ik erop heb gezet werken perfect. Heb zoveel man binnen, buitenom voorbij gereden en eruit geremd….
Was superdagje zo, en 2.07 met dit ding is dikke prima , sub 2.00 zit er wel in
 
Nou vandaag met de cbr600f naar assen geweest samen met mijn neefje. Ik was een beetje huiverig voor assen met een 600 met zo weinig power.
Maar wat heb ik me daarin vergist…
Ding liep als een dolle en de ontstekingsvervroeger en quickshifter die ik erop heb gezet werken perfect. Heb zoveel man binnen, buitenom voorbij gereden en eruit geremd….
Was superdagje zo, en 2.07 met dit ding is dikke prima , sub 2.00 zit er wel in
binnendoor, buitenom was ook niet zo heel moeilijk toch in de Light groep met jou ervaring 😉. Ben in de middag even wezen kijken, veel niveau verschil in alle groepen trouwens😬. was wel prachtig weer!! dus mooi dat je genoten hebt👌
 
Klopt zeker in de light groep. Was huiverig met de 88pk tegen 200pk apparaten op een snel circuit als assen.
Maar viel reuze mee. Naast het feit dat er idd veel langzamere rijders waren die om het minste of geringste op hun bek gingen, liep de motor ook boven verwachting goed en was er een best potje mee te sturen
Ook al is het 3-4 jaar geleden dat ik het laatst op assen reed, zat de ervaring er idd nog wel

heb je me zien rijden btw?
 
Klopt zeker in de light groep. Was huiverig met de 88pk tegen 200pk apparaten op een snel circuit als assen.
Maar viel reuze mee. Naast het feit dat er idd veel langzamere rijders waren die om het minste of geringste op hun bek gingen, liep de motor ook boven verwachting goed en was er een best potje mee te sturen
Ook al is het 3-4 jaar geleden dat ik het laatst op assen reed, zat de ervaring er idd nog wel

heb je me zien rijden btw?
yep, ik stond bovenop het dak bij GT en Haarbocht gekeken. fijn dat de motor goed liep, leuk man!!
 
Klopt zeker in de light groep. Was huiverig met de 88pk tegen 200pk apparaten op een snel circuit als assen.
Maar viel reuze mee. Naast het feit dat er idd veel langzamere rijders waren die om het minste of geringste op hun bek gingen, liep de motor ook boven verwachting goed en was er een best potje mee te sturen
Ook al is het 3-4 jaar geleden dat ik het laatst op assen reed, zat de ervaring er idd nog wel

heb je me zien rijden btw?
In de light groep kom je zelfs prima mee met maar 60 pk hoor :+. Ik was er zondag ook.
Ik rijd al jaren op een cbr400. :)

In de light groep was het snelheidsverschil heel groot. Er waren er zelfs een aantal bij die 2.38 reden. Dat is nog langzamer dan rustig rond tokkelen. ;(
 
Zag idd een cbr400 staan ja
Snelheidsverschil was bizar. Paar keer toen ik er lekker voor ging zitten bijna op een ander gereden omdat die zo langzaam gingen…
Ook hadden die allerlei schrikmomenten waardoor erg veel valpartijen en mensen het grind in in de langzaamste groep

maar racen op assen met mooi weer is het allemaal waard ;)
 
In de light groep kom je zelfs prima mee met maar 60 pk hoor :+. Ik was er zondag ook.
Ik rijd al jaren op een cbr400. :)

In de light groep was het snelheidsverschil heel groot. Er waren er zelfs een aantal bij die 2.38 reden. Dat is nog langzamer dan rustig rond tokkelen. ;(
er waren in alle groepen teveel "zondagsrijders" viel mij op helaas plus bomvol qua bezetting
 
Zag idd een cbr400 staan ja
Snelheidsverschil was bizar. Paar keer toen ik er lekker voor ging zitten bijna op een ander gereden omdat die zo langzaam gingen…
Ook hadden die allerlei schrikmomenten waardoor erg veel valpartijen en mensen het grind in in de langzaamste groep

maar racen op assen met mooi weer is het allemaal waard ;)
Een witte cbr400 met zwarte onderzijde ben ik. :]
Uuuhh ja het snelheidsverschil was echt heel groot. Ja hetzelfde mee gemaakt er ging 1 voor ons het grind in, gingen die erachter allemaal vreemde lijnen rijden of op de rem. Zit je erachter onder hellingshoek in mandeveen - duikersloot. :N
Het weer was inderdaad perfect.

er waren in alle groepen teveel "zondagsrijders" viel mij op helaas plus bomvol qua bezetting
Zelfs op zondag rijd ik niet zo langzaam. B|
 
Een witte cbr400 met zwarte onderzijde ben ik. :]
Uuuhh ja het snelheidsverschil was echt heel groot. Ja hetzelfde mee gemaakt er ging 1 voor ons het grind in, gingen die erachter allemaal vreemde lijnen rijden of op de rem. Zit je erachter onder hellingshoek in mandeveen - duikersloot. :N
Het weer was inderdaad perfect.


Zelfs op zondag rijd ik niet zo langzaam. B|
🤣 helaas dachten veel andere rijders daar anders over🙊😬
 
Welke banden maat rijden jullie aan de achterkant (f4i)? Dacht dat er orgineel een 180/55 op zit maar wellicht dat andere maten ook goed werkt?

En bij mijn f3 heb ik de clipons onder de kroonplaat gemonteerd. Is dit bij een f4 ook relatief makkelijk te doen?
 
Goedemorgen, even afstoffen maar.......
Heeft er iemand toevalig nog een tankdop liggen voor mijn cbr 600 f2.
Liefst wel een snelsluit versie, mijn oude(originele met slotje) heeft de geest gegeven 🙈😅.
Het heeft geen haast, als ik het maar voor de 14e opgelost heb😂😂😂
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
Tipje: cbr600rr (alle jaartallen), cbr1000rr (alle jaartallen), cb1000r, cb650f, fireblade

Al deze tankdoppen passen ook op de Goof, makkelijk genoeg heeft honda dezelfde bevestiging tankdop op alle modellen gebruikt
 
Dag allen,
Na 2x op het Midland circuit gereden te hebben op m'n Tracer besloten dit vaker te gaan doen. Wat een mooi werk dat circuitrijden!
Omdat ik m'n Tracer toch wat aan de dure kant voor het rijden op een circuit besloten een CBR erbij te kopen, en dit is 'm geworden:
CBR.jpeg

32k gelopen en nog zo'n beetje helemaal origineel. Wel wat lichte schade en gebruikssporen maar daar was de prijs en is de leeftijd ook naar.
Het plan is om een paar circuittrainingen te gaan doen (met instructeur) en vanaf daar te kijken hoe het bevalt en misschien langzaamaan wat dingetjes te upgraden. In het begin laat ik het kenteken er op zodat ik er gewoon mee de weg op kan. Het eerste dat moet gebeuren is een ander zadel. Hier zitten scheuren in. Als iemand er nog een heeft liggen (of een circuitkuip met zetel) hoor ik het graag. Zelf ben ik redelijk technisch en waar ik kan zal ik proberen m'n steentje bij te dragen in dit topic, en wellicht spreken we elkaar eens op een of ander circuit.
Groet, Joël
 
Dag allen,
Na 2x op het Midland circuit gereden te hebben op m'n Tracer besloten dit vaker te gaan doen. Wat een mooi werk dat circuitrijden!
Omdat ik m'n Tracer toch wat aan de dure kant voor het rijden op een circuit besloten een CBR erbij te kopen, en dit is 'm geworden:
Bekijk bijlage 1758292
32k gelopen en nog zo'n beetje helemaal origineel. Wel wat lichte schade en gebruikssporen maar daar was de prijs en is de leeftijd ook naar.
Het plan is om een paar circuittrainingen te gaan doen (met instructeur) en vanaf daar te kijken hoe het bevalt en misschien langzaamaan wat dingetjes te upgraden. In het begin laat ik het kenteken er op zodat ik er gewoon mee de weg op kan. Het eerste dat moet gebeuren is een ander zadel. Hier zitten scheuren in. Als iemand er nog een heeft liggen (of een circuitkuip met zetel) hoor ik het graag. Zelf ben ik redelijk technisch en waar ik kan zal ik proberen m'n steentje bij te dragen in dit topic, en wellicht spreken we elkaar eens op een of ander circuit.
Groet, Joël
staan ook paar circuit cbr600f's op marktplaats, ben je meteen klaar
 
Heej,

Beetje afwijkend topic voor mij ;) in die zin dat ik geen cbr600f heb. Wel F3 onderdelen op m'n andere fiets. Maar daar gaat het even niet om.
Er komt binnenkort misschien een oude circuit cbr600f2 in mijn garage trecht door een ruilactie. Is een aardig gebakje met baggerslechte kuipen, maar er zitten misschien nog wel hele leuke onderdelen op voor de circuitrijders hier.
  • Braking wave schijven op F2 wielen
  • hele mooie achterveer (precieze specs heb ik nog niet)
  • Leovince uitlaatdemper met een mini beschadiging
  • goeie set carburateurs (ook niet standaard F2 geloof ik)
  • F2 vork met F3 binnenpoten en F3 cartridges
  • Blok dat gewoon goed werkt
Dat soort dingen, het is de circuitmotor van @SpaceMonkey die hier "vroeger" nogal actief was. Als geheel verkopen zal niet opschieten, maar de onderdelen misschien wel, zou zonde zijn als ze niet meer gebruikt worden. Als er te weinig interesse is gaat het ding als geheel de schrotbak in, dan is het de moeite van het demonteren en opslaan van onderdeeltjes niet meer waard.

Onderdelen hoeven absoluut niet meer de hoofdprijs te kosten, gaat er meer om dat iemand er nog plezier aan kan hebben :t

Ik hoor het wel of er interesse is!

Later,

Loek
 
Sodeknetters,

Hier wordt niet veel gereageerd_O- Maar de CBR600f2 stond vanmorgen daadwerkelijk in de werkplaats. En 2,5 uur later lag hij in stukken op de grond. Bij deze dus een aantal foto's, heb er nog veel meer maar dat is wat optimistisch voor in het topic. Als er iemand iets zokt is een PB zo gepiept.
Wat betreft de prijzen, die zijn schappelijk. Ik bewaar de spulletjes een paar weken en als het dan niet verkocht is gaat het in de schrotbak.

Daar gaatie dan!

Carburateurs, zitten andere sproeiers in voor de uitlaat en het luchtfilter.

Airbox met luchtfilter en aanzuigtrechters

Blok, Km-stand onbekend, het loopt, daar heb ik een filmpje van. Verder alles erop en eraan. Kabelboom (niet zo netjes) en ECU ook.

Zadel F2. Dekje is nog heel, onderkant is "aangepast"

Wielenset, compleet met nog hele goeie Braking schijven

Achterschokker met link systeem. Is een WP schokker uit 1997. Ingaand, uitgaand, voorspanning en lengte zijn instelbaar. Is gereviseerd in het seizoen dat de fiets aan de kant is gezet. Volgens mij 2018.

Voorbochten, 4 in 2 in 1. Niet standaard, maar wat wel🤷‍♂️ Motor liep er nogal hard meevoor een F2, zit wel een deukje in.

Vork, F3 binnenpoten met aangepast F3 binnenwerk in F2 onderpoten

Zo nu hou ik op;) Verder heb ik wel nog een Radiator met slangen, remmerij, een beschadigde leovince demper, bobines met bougiedoppen, een hoop losse boutjes en moertjes (ook de lange voor het blok), een tank met een klein deukje en een matig glasfiber zitje van volgens mij een F3. En uiteraard nog wat losse frutsels.
Frame en achterbrug liggen al in de schrotbak, kenteken is ingeleverd.

Hopelijk kan ik er hier nog iemand blij mee maken! laat maar horen, de spulletjes liggen in Heerlen. Sommige delen wil ik best opsturen, maar ophalen heeft wel de voorkeur.

Later,

Loek
 
Trackdaggie Assen 6 april j.l.
Gaat nog als de spreekwoordelijke brandweer
 

Bijlagen

  • IMG-20230406-WA0000.jpeg
    IMG-20230406-WA0000.jpeg
    246 KB · Weergaven: 28
Hoe ging het?
weer was niet geweldig toch?
beetje tijden kunnen rijden?
Weer was redelijk tot de laatste sessie, toen lichte regen.
Stond wel beste tegenwind op de veenslang.
Met 10 tot 12 grd was het te doen.
Geen top tijd gereden voor mijn doen.
Was druk verkeer in mijn sessies in groep D.
Dikke 1000ccers die je op de snelle stukken inhalen en voor de bochten weer ophouden.
Maar wel weer lekker om te kunnen rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan