Racing on an old CBR600F: Part 8

Hallo,
Weet iemand of een F3 voorvelg in een F2 voorvork past?
Want de remschijven zijn anders, maar weet niet of dat ook een andere maatvoering is of zelfde diameter maar andere bevestiging.
Ik denk dat het wel past, maar de remtangen zijn anders.
Zeker weten doe ik het niet.
evt heb ik nog een set f3 remtangen met pomp en rvs leidingen.
 
Ik heb een vraag over de clip ons.
Denk er over om ze onder de kroonplaat te monteren.
Sterk genoeg?
Omdat de tegen houder nok dan geen functie meer heeft.
Ervarings deskundigen?
 
Ik heb een vraag over de clip ons.
Denk er over om ze onder de kroonplaat te monteren.
Sterk genoeg?
Omdat de tegen houder nok dan geen functie meer heeft.
Ervarings deskundigen?

Bij mij zit het onder de kroonplaat. Zijn volgens mij niet de originele clipons maar het zit stevig vast.
 
iemand hier ervaring met andere/lagere clipons op een F4I?
Ik merk dat ik iets te rechtop blijf zitten, maar naar mijn gevoel omdat de F4I ook gewoon een echte toering-zit heeft?

khad al gehoord dat die van een oudere R6 zouden passen en iets lager zijn?
Alsook dat de huidige clipons onder de kroonplaat monteren issues zou geven met de kuip (en stuuruitslag?)
 
F3 velg heb ik, en een schakelset van Lucas
ZX6 voorpoten

Maar een tweede schakelsetje voor de cbr van mn meissie is welkom
Prijs en foto?

Rijden jullie met 180/55 of 180 /60 achterbanden?
 
Laatst bewerkt:
180/55 en 180/60 gebruik ik door elkaar. Kan beiden
Remschakelset foto’s hopelijk in de bijlagen als het lukt
 

Bijlagen

  • 9DA97806-2072-4F70-8140-C54F4AC33B5C.jpeg
    9DA97806-2072-4F70-8140-C54F4AC33B5C.jpeg
    104,7 KB · Weergaven: 46
  • 12098825-F920-41B4-A955-2530479AF4A8.jpeg
    12098825-F920-41B4-A955-2530479AF4A8.jpeg
    71,2 KB · Weergaven: 43
Hoeveel ruimte hebben jullie tussen de kuip en de clipons/hendels?
Ik heb er een polyester f3 kuipset op, clip ons onder de kroonplaat ,maar dat geeft problemen.

Teven ben ik bezig om een 5.5 inch blade achterwiel er in te passen, gaat nog niet zonder slag of stoot.
Maar de draaibank is geduldig.
 
Ik heb clipons onder de kroonplaat en een F3
Heb van die dikke stuuruitslagbegrenzers erop zitten en bij volledige uitslag komt de rem/koppelingshendel nét langs de kuip.
Heb een ali set iétsjes verhoogdere clipons liggen, denk dat het daar mee is opgelost
 
Nou heb een quickshifter van healtech op de F3 zitten en een healtech gear indicator
Ook een verstelbare ontstekingsvervroeger erop zitten die nu op -4 graden staat.
Volgende week zondag eens uittesten op assen.
Vd winter een F4 inlaatnokkenas erop en de F3 inlaatnokkenas als uitlaatnokkenas gebruiken. Zou +10pk moeten zijn.
Dan doet de F3 leuk mee.
Hoorde zelfs dat firestorm (VTR1000f) onderpoten passen, en dan kan je SP2 of CBR954 klauwen plaatsen.
Dan ankert de motor ook meteen als een gek
 
Nou heb een quickshifter van healtech op de F3 zitten en een healtech gear indicator
Ook een verstelbare ontstekingsvervroeger erop zitten die nu op -4 graden staat.
Volgende week zondag eens uittesten op assen.
Vd winter een F4 inlaatnokkenas erop en de F3 inlaatnokkenas als uitlaatnokkenas gebruiken. Zou +10pk moeten zijn.
Dan doet de F3 leuk mee.
Hoorde zelfs dat firestorm (VTR1000f) onderpoten passen, en dan kan je SP2 of CBR954 klauwen plaatsen.
Dan ankert de motor ook meteen als een gek

Zijn er ook leuke updates voor de F4 mogelijk zoals bij de F3? dat zijn wel leuke aanpassingen namelijk:)
 
Moet je ten kate ff bellen. Die hebben ze vaak getuned
Heb ooit een keer een ten kate f4 gehad en die was echt snel
Ah cool, zal er eens achteraan gaan. Onlangs kwam ik erachter dat het blok van m'n F4 niet standaard is, althans, volgens diegene die 'm op de bank had gezet. De motor heeft 108pk
 
Iemand een foto / voorbeeld van hoe hij bobbins op een f4 achterbrug heeft gemonteerd?
Bij een f3 kon ik aan de binnenkant bij met een moertje maar dat gaat hier niet lukken.
 
Op dit moment rij ik met een tandwielverhouding van 14/44. Nu las ik in een oud topic dat voor een cbr600f pc35 een tandwiel van 14 de motor wat warm maakt. Nu lijkt het inderdaad dat m'n motor wat warm wordt, althans, komend in de paddock zonder ventilator wilt het water soms koken

Kan ik naar 15/44 gaan zonder problemen voor op assen? Of is dat een groot verschil afkomend van 14.

Met welke tandwielverhouding rijden jullie met rondetijden onder 2:00 op assen?

Anders moet ik even op zoek naar een groter achtertandwiel a 45/46 als ik voor naar 15 ga
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan