Racen op een ZX6R (alle jaren)

Zat wat vuil bij het brandstoffilter. Hopelijk was dit de boosdoener.
 

Bijlagen

  • 20230825_114015.jpg
    20230825_114015.jpg
    106,5 KB · Weergaven: 4
Problemen met kort inhouden (hikken) waren gisteren minder, maar nog wel aanwezig.

Toch ook even de QS/bougies/bobines controleren denk ik
 
Afgelopen maandag begon mijn 2003 ZX-6R in te houden/te stotteren.
Dit gebeurde vooral bij het uitaccelereren van bochten. Het gebeurde niet altijd en pas na een paar rondjes.
Hij houdt een paar keer in en loopt dan weer door. Ik merk geen vermogensverlies of dergelijke. Bij rustig rijden op de baan of het paddock gebeurd het niet, enkel onder volle acceleratie. Er is niks veranderd aan de motor en heb er nog nooit problemen mee gehad. Afgelopen winter regulier onderhoud gehad en sindsdien ook al meerdere probleemloze dagen gehad.

Iemand een idee waar ik het in moet zoeken?

De Kawa houdt niet op 1 cilinder in, maar op alles.
Check, ben geen techneut (dat blijkt hier al uit ;)). Reden dat ik het meld is omdat mijn fiets ook enorm aan het stotteren was. Dat heb ik zelf vertaald naar het uitvallen van een cilinder. Bij controle bleken bobines in slechte staat te zijn, na vervanging was het probleem weg :] .
Als je er goed bij kan, is het zeker de moeite waard om te controleren.
 
Ik ben toe aan een nieuwe ketting maar wat pak je nu alleen voor circuit gebruik? Ik zie best wat verschillende kettingen namelijk.
 
Zat wat vuil bij het brandstoffilter. Hopelijk was dit de boosdoener.
deze heb je wel vervangen voor een nieuwe toch?

Als die in het begin nog wel aardig loopt maar het steeds "erger" wordt trekt de pomp waarschijnlijk nogsteeds vacuum bij je filter.
Daar zou ik het in zoeken in eerste instantie.
 
deze heb je wel vervangen voor een nieuwe toch?

Als die in het begin nog wel aardig loopt maar het steeds "erger" wordt trekt de pomp waarschijnlijk nogsteeds vacuum bij je filter.
Daar zou ik het in zoeken in eerste instantie.
Heb het origineel schoon gemaakt met remreiniger en met luchtpistool schoongespoten. Had het op korte termijn nodig en niemand in de buurt had het liggen. Plan is om het deze winter evengoed te vervangen voor een nieuwe.

Het probleem was echter nog niet weg.
 
Hier begonnen aan de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.
Kleppen laten stellen en tegelijkertijd 2005 nokkenassen (in mijn 2003 model) laten monteren.
Dit leverde zonder verder af te stellen 2pk en 2nm op.
 
Hier 2 weken geleden een upgrade van mn ZXR 400 naar een dedicated circuitfiets.
De keuze is gevallen op een mooie 2e hands ZX6R uit 2004 met een ZX6R 2003 volledig in onderdelen.
Doel dit jaar ZAC te gaan rijden, maar eerst de versnellingsbak repareren. De 3 versnelling doet het niet van 4>3.
Dan nog wat leuk kuipwerk spuiten of wrappen en hopelijk veel plezier beleven aan het racen.

Mensen nog tips en tricks voor dit model, dingetjes waar op gelet moet worden of leuke upgrades?
Zit een RCS19 rempomp al op en de mogelijkheid een Healtech QS op te zetten, mis alleen het kastje nog.
 

Bijlagen

  • IMG20240107124143.jpg
    IMG20240107124143.jpg
    606,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240118135810.jpg
    IMG20240118135810.jpg
    508,3 KB · Weergaven: 0
Hier 2 weken geleden een upgrade van mn ZXR 400 naar een dedicated circuitfiets.
De keuze is gevallen op een mooie 2e hands ZX6R uit 2004 met een ZX6R 2003 volledig in onderdelen.
Doel dit jaar ZAC te gaan rijden, maar eerst de versnellingsbak repareren. De 3 versnelling doet het niet van 4>3.
Dan nog wat leuk kuipwerk spuiten of wrappen en hopelijk veel plezier beleven aan het racen.

Mensen nog tips en tricks voor dit model, dingetjes waar op gelet moet worden of leuke upgrades?
Zit een RCS19 rempomp al op en de mogelijkheid een Healtech QS op te zetten, mis alleen het kastje nog.
Heb deze gezien idd, leuk ding mits je handig bent.

Tips voor dit model... het is al een goede basis. RCS pompje is een nuttige upgrade maar zit er dus al op.
Afhankelijk van je tempo/rondetijden misschien de schijven upgraden naar 300mm schijven (2005+) met een spacer tussen de vork en remklauwen.

Verder heb ik evt wel oren naar onderdelen :)
 
Iemand ervaring met het vastzetten van de tandwielrubbers in het achterwiel?

Wissel op het circuit wel eens wielen en moet dan ook steeds de tandwieldrager en rubbers over zetten. Ben ook wel eens een rubber verloren tijdens transport van de wielen. Dus leek het me een idee wat extra rubbers te kopen en deze gewoon vast te lijmen in het achterwiel. Waar kan ik dit het beste mee lijmen en zijn er mensen die dit ook doen?
 
Zowel bij mijn ZX6 als bij mijn vorige circuitmotor heb ik dat met secondelijm gedaan. Zowel de velg als de rubbertjes goed ontvetten en dan op de raakvlakken een druppeltje lijm. In de afgelopen jaren heb ik misschien is eentje opnieuw moeten doen en als je ze eruit wil komen ze nog relatief makkelijk los (even wrikken).
 
Iemand ervaring met het vastzetten van de tandwielrubbers in het achterwiel?

Wissel op het circuit wel eens wielen en moet dan ook steeds de tandwieldrager en rubbers over zetten. Ben ook wel eens een rubber verloren tijdens transport van de wielen. Dus leek het me een idee wat extra rubbers te kopen en deze gewoon vast te lijmen in het achterwiel. Waar kan ik dit het beste mee lijmen en zijn er mensen die dit ook doen?
is allemaal extra gewicht he! ;)
 
Hier 2 weken geleden een upgrade van mn ZXR 400 naar een dedicated circuitfiets.
De keuze is gevallen op een mooie 2e hands ZX6R uit 2004 met een ZX6R 2003 volledig in onderdelen.
Doel dit jaar ZAC te gaan rijden, maar eerst de versnellingsbak repareren. De 3 versnelling doet het niet van 4>3.
Dan nog wat leuk kuipwerk spuiten of wrappen en hopelijk veel plezier beleven aan het racen.

Mensen nog tips en tricks voor dit model, dingetjes waar op gelet moet worden of leuke upgrades?
Zit een RCS19 rempomp al op en de mogelijkheid een Healtech QS op te zetten, mis alleen het kastje nog.
Hoi Dutch.ZXR, had je van de week een pbtje gedaan mbt de 2003 zx6r, wellicht gemist?;)

Grtz,fRank
 
Eerste run op de 636.
Loopt wat arm maar voor de rest goed.
Maar schakelen van 4>3 klinkt als een bak knikkers.
Nog wat werk aan de winkel voor de eerste trackday over een maand.

1708257740255.png
 

Bijlagen

  • VID_20240217135915.mp4
    8,3 MB
Terug
Bovenaan Onderaan