Racekip #1
MF veteraan
- 9 mrt 2003
- 49.916
- 530
Ik app je even.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo, die heeft wel goed zijn werk gedaanZat wat vuil bij het brandstoffilter. Hopelijk was dit de boosdoener.
De Kawa houdt niet op 1 cilinder in, maar op alles.Bij mijn oude 10 waren de bobines inwendig aardig verrot / verroest waardoor er af en toe een cilinder weg viel.
Afgelopen maandag begon mijn 2003 ZX-6R in te houden/te stotteren.
Dit gebeurde vooral bij het uitaccelereren van bochten. Het gebeurde niet altijd en pas na een paar rondjes.
Hij houdt een paar keer in en loopt dan weer door. Ik merk geen vermogensverlies of dergelijke. Bij rustig rijden op de baan of het paddock gebeurd het niet, enkel onder volle acceleratie. Er is niks veranderd aan de motor en heb er nog nooit problemen mee gehad. Afgelopen winter regulier onderhoud gehad en sindsdien ook al meerdere probleemloze dagen gehad.
Iemand een idee waar ik het in moet zoeken?
Check, ben geen techneut (dat blijkt hier al uit ). Reden dat ik het meld is omdat mijn fiets ook enorm aan het stotteren was. Dat heb ik zelf vertaald naar het uitvallen van een cilinder. Bij controle bleken bobines in slechte staat te zijn, na vervanging was het probleem weg .De Kawa houdt niet op 1 cilinder in, maar op alles.
mooi kleurtje zo!Zat wat vuil bij het brandstoffilter. Hopelijk was dit de boosdoener.
deze heb je wel vervangen voor een nieuwe toch?Zat wat vuil bij het brandstoffilter. Hopelijk was dit de boosdoener.
Heb het origineel schoon gemaakt met remreiniger en met luchtpistool schoongespoten. Had het op korte termijn nodig en niemand in de buurt had het liggen. Plan is om het deze winter evengoed te vervangen voor een nieuwe.deze heb je wel vervangen voor een nieuwe toch?
Als die in het begin nog wel aardig loopt maar het steeds "erger" wordt trekt de pomp waarschijnlijk nogsteeds vacuum bij je filter.
Daar zou ik het in zoeken in eerste instantie.
DID 520 ZVM-X is wel gebruikelijkIk ben toe aan een nieuwe ketting maar wat pak je nu alleen voor circuit gebruik? Ik zie best wat verschillende kettingen namelijk.
Deze inderdaad, maar mijn locale motorspecialist wees me op RK ketting. Ook hoge kwaliteit en stuk voordeliger.DID 520 ZVM-X is wel gebruikelijk
Heb deze gezien idd, leuk ding mits je handig bent.Hier 2 weken geleden een upgrade van mn ZXR 400 naar een dedicated circuitfiets.
De keuze is gevallen op een mooie 2e hands ZX6R uit 2004 met een ZX6R 2003 volledig in onderdelen.
Doel dit jaar ZAC te gaan rijden, maar eerst de versnellingsbak repareren. De 3 versnelling doet het niet van 4>3.
Dan nog wat leuk kuipwerk spuiten of wrappen en hopelijk veel plezier beleven aan het racen.
Mensen nog tips en tricks voor dit model, dingetjes waar op gelet moet worden of leuke upgrades?
Zit een RCS19 rempomp al op en de mogelijkheid een Healtech QS op te zetten, mis alleen het kastje nog.
is allemaal extra gewicht he!Iemand ervaring met het vastzetten van de tandwielrubbers in het achterwiel?
Wissel op het circuit wel eens wielen en moet dan ook steeds de tandwieldrager en rubbers over zetten. Ben ook wel eens een rubber verloren tijdens transport van de wielen. Dus leek het me een idee wat extra rubbers te kopen en deze gewoon vast te lijmen in het achterwiel. Waar kan ik dit het beste mee lijmen en zijn er mensen die dit ook doen?
Hoi Dutch.ZXR, had je van de week een pbtje gedaan mbt de 2003 zx6r, wellicht gemist?Hier 2 weken geleden een upgrade van mn ZXR 400 naar een dedicated circuitfiets.
De keuze is gevallen op een mooie 2e hands ZX6R uit 2004 met een ZX6R 2003 volledig in onderdelen.
Doel dit jaar ZAC te gaan rijden, maar eerst de versnellingsbak repareren. De 3 versnelling doet het niet van 4>3.
Dan nog wat leuk kuipwerk spuiten of wrappen en hopelijk veel plezier beleven aan het racen.
Mensen nog tips en tricks voor dit model, dingetjes waar op gelet moet worden of leuke upgrades?
Zit een RCS19 rempomp al op en de mogelijkheid een Healtech QS op te zetten, mis alleen het kastje nog.
Nette waardes!Eerste run op de 636.
Loopt wat arm maar voor de rest goed.
Maar schakelen van 4>3 klinkt als een bak knikkers.
Nog wat werk aan de winkel voor de eerste trackday over een maand.
Bekijk bijlage 1975174
Die heeft een mooi vermogen. Welke mods heeft deze ondergaan, behalve een aangepaste versnellingsbak?Eerste run op de 636.
Loopt wat arm maar voor de rest goed.
Maar schakelen van 4>3 klinkt als een bak knikkers.
Nog wat werk aan de winkel voor de eerste trackday over een maand.
Bekijk bijlage 1975174
Vooralsnog geen zover ik weet.Die heeft een mooi vermogen. Welke mods heeft deze ondergaan, behalve een aangepaste versnellingsbak?