Racen op een ZX6R (alle jaren)

Is er iemand hier die nog interesse heeft in een 2006 636 die klaar is voor wat circuitdagen? De motor mag weg voor 2800 euro.

 
Mijn ZX6R uit 2007 gaat in de verkoop. Km-stand is 40.200. Uitgebreide (onderhouds)historie is beschikbaar. Dus mocht iemand interesse hebben, stuur me een berichtje...

 

Bijlagen

  • 20220924_211822.jpg
    20220924_211822.jpg
    468,4 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
IMG-20221002-WA0012.jpeg


Ik zal me even voorstellen. Ik ben Wilco 38 lentes jong en kom uit Huizen.

Sinds gisteren eigenaar van deze zx6r nadat ik ben gaan zoeken naar een motor met meer bewegingsvrijheid dan kijn gsxr750 k1. En dat is op de zx6r zeker het geval. Wat een genot om op te rijden.

Voordat ik het circuit op ga wil ik de vering laten aanpassen/servicen, nieuwe banden en remmerij reviseren.

Mochten jullie verder nog tips hebben hoor ik dat graag.
 
Aanpassen van de vering is zo'n beetje de beste modificatie die je kunt doen.

Samen met de remmen, ik merkte dat die 2 het eerste aan verandering toe waren.
 
Aanpassen van de vering is zo'n beetje de beste modificatie die je kunt doen.

Samen met de remmen, ik merkte dat die 2 het eerste aan verandering toe waren.
Nog tips?

Remklauwen compleet reviseren of vloeistof en blokken vervangen?

Of zijn 4 zuiger klauwen beter? Heb wel gelezen dat er ook 4 zuiger klauwen op passen, maar geen idee of 4 of 6 zuiger klauwen beter zijn.


Verder wou ik de schokbreker en vorkpoten naar een veringboer brengen en ze te laten servicen.
 
Er zijn 4 zuiger Nissin remklauwen die erop passen.
Ik weet zo even niet precies welke.
De 6 zuiger zijn niet zo heel geweldig.

Als je van plan bent de motor langere tijd te houden zou je kunnen overwegen om de vork te laten reshimmen.
Daar knapt die wel heel erg van op.

Ik heb het destijds bij Hyperpro laten doen.

Meestal word er een ander veertje gestoken en schone olie.
Dat is meestal al een hele verbetering.

En ik heb de achterkant omhoog geschroefd
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 4 zuiger Nissin remklauwen die erop passen.
Ik weet zo even niet precies welke.
De 6 zuiger zijn niet zo heel geweldig.

Als je van plan bent de motor langere tijd te houden zou je kunnen overwegen om de vork te laten reshimmen.
Daar knapt die wel heel erg van op.

Ik heb het destijds bij Hyperpro laten doen.

Meestal word er een ander veertje gestoken en schone olie.
Dat is meestal al een hele verbetering.

En ik heb de achterkant omhoog geschroefd

Vering afgestemd op mijn gewicht en hoofdzakelijk circuit gebruik. Ik heb advies gevraagd bij HK. Nu even afwachten op reactie.


Hoe veel heb je de achterkant omhoog geschroeft en wat was het effect?
 
Klauwen van later model zx-9r zijn 4-zuigers en heel goed
Achterveer van gsxr750 k5 past er achterin als ik het goed heb

Stalen remleidingen ook meteen doen
 
Klauwen van later model zx-9r zijn 4-zuigers en heel goed
Achterveer van gsxr750 k5 past er achterin als ik het goed heb

Stalen remleidingen ook meteen doen
Bedankt voor de tips.

Ik zal eens gaan zoeken. Heb ook ergens gelezen dat de oudere gsxr en gsf klauwen ook passen. Als h.o.h. maar 90mm is. Corrigeer me als ik het mis heb.


Stalen remleidingen zitten er al op. Dus dat scheelt alweer.
 
Bedankt voor de tips.

Ik zal eens gaan zoeken. Heb ook ergens gelezen dat de oudere gsxr en gsf klauwen ook passen. Als h.o.h. maar 90mm is. Corrigeer me als ik het mis heb.


Stalen remleidingen zitten er al op. Dus dat scheelt alweer
Als je toch je achterschokdemper laat reviseren, haal dan ook je linksysteem uit elkaar en controleer de lagers en achterbruglagers. Na zoveel jaar kunnen die soms wat nieuw vet gebruiken...
 
Vering afgestemd op mijn gewicht en hoofdzakelijk circuit gebruik. Ik heb advies gevraagd bij HK. Nu even afwachten op reactie.


Hoe veel heb je de achterkant omhoog geschroeft en wat was het effect?
Max omhoog.

Sneller instuur gedrag en meer grondspeling.
 
Hey guys, deze winter wil ik even een nieuw kettingsetje plaatsen op de ZX6R (2003).

Nu denk ik dat -1 en +2 toch de meest ideale verhouding is, gebruik dan het vermogen maximaal.
Dat is dan een 14-42 verhouding.

Nu vroeg ik me af of je dan niet i.v.m duurzaamheid niet een 15-45 verhouding kan gebruiken.
Het geheel wordt dan iets zwaarder maar dat boeit me niet, volgens mij gaat het setje dan wel langer mee.

Het is exact dezelfde verhouding (1:3).
 
Lijkt me een goed plan 👍🏻. Al is het maar omdat 14 erg (te?) klein is en wellicht je achterbrug of iets anders onderweg gaat raken. Volgens mij wil je alleen eigenlijk geen ‘gelijke’ verhouding in je tandwielen vanwege evt ‘inslijten’
Ik rijd zelf overigens met 15/46. Gaat ook prima :)
 
Hey guys, deze winter wil ik even een nieuw kettingsetje plaatsen op de ZX6R (2003).

Nu denk ik dat -1 en +2 toch de meest ideale verhouding is, gebruik dan het vermogen maximaal.
Dat is dan een 14-42 verhouding.

Nu vroeg ik me af of je dan niet i.v.m duurzaamheid niet een 15-45 verhouding kan gebruiken.
Het geheel wordt dan iets zwaarder maar dat boeit me niet, volgens mij gaat het setje dan wel langer mee.

Het is exact dezelfde verhouding (1:3).
ik rij met 15/45, als je genoeg ruimte op de ketting laat, kun je ook nog een 46 steken mocht je willen wisselen voor een ander circuit ofzo.
 
ik rij met 15/45, als je genoeg ruimte op de ketting laat, kun je ook nog een 46 steken mocht je willen wisselen voor een ander circuit ofzo.
46 wordt ie mij wel heel erg kort, kom op rechte stuk Zandvoort bijna in het rood in de 6. Wat op zich goed is natuurlijk:)

Bedankt voor de reacties, 15/45 lijkt me een prima keuze.
 
Hallo
Het is al lang geleden dat ik nog iets gepost hebt op het forum .
Maar na veel motoren en merken hebben gehad, en al een tijd niet meer gereden heb op de baan :) heb ik mij een circuit motor gekocht enkel voor op het circuit ik wil niet meer op de baan rijden .
Dus heb mij een zx6r van 2008 gekocht motor maar gewassen en de zoon zijn pocketbike projectje , de stickers zijn er al vanaf , de achter zit ben ik bezig voor een zwart kleurtje en deel van de kabelboom eruit alles van de lichten en nog wat stukjes wisselen . info mag altijd ben ook een beginner voor op het circuit met moto's . ps: ja mijn naam past nu wel niet meer :) :) :)
thumbnail_20230324_181058.jpg
thumbnail_20230325_140629.jpg
thumbnail_20230325_141802.jpg
 
Zijn er hier mensen die weleens gehoord of gezien hebben die op een zx6r uit 2001 met de verhoogde clipons er clipons van een 98 99er op hebben gezet zodat je iets verder voorover zit?
 
Nee maar de vork diameter is volgens mij hetzelfde dus het zou moeten kunnen.

Ik weet alleen niet of je voldoende ruimte hebt om te sturen.
 
Afgelopen maandag begon mijn 2003 ZX-6R in te houden/te stotteren.
Dit gebeurde vooral bij het uitaccelereren van bochten. Het gebeurde niet altijd en pas na een paar rondjes.
Hij houdt een paar keer in en loopt dan weer door. Ik merk geen vermogensverlies of dergelijke. Bij rustig rijden op de baan of het paddock gebeurd het niet, enkel onder volle acceleratie. Er is niks veranderd aan de motor en heb er nog nooit problemen mee gehad. Afgelopen winter regulier onderhoud gehad en sindsdien ook al meerdere probleemloze dagen gehad.

Iemand een idee waar ik het in moet zoeken?
 
Zelfde ooit gehad. Heb je explosafe in de tank?
Bij ons was het de bezinepomp, daar zaten stukken explosafe in dus moest uit elkaar en schoongemaakt worden
Daarna weer lopen als een kogel
 
bij het los halen en terug bouwen van de tank niet een knik in de brandstof leiding gekomen?
wanneer je dan veel vermogen vraagt langere tijd kan die gaan inhouden.
 
En als eerder genoemde het niet oplost, zou je ook je bougies eens kunnen checken (of je begint daarmee). Heb het bij de mijne ook ooit gehad zials je omschrijft. Eentje was niet goed, andere er in en probleem opgelost.
 
Inmiddels de tank open gehad en brandstofpomp gecheckt. Zag er prima uit. Tank had 0 roest en pomp was helemaal schoon. Morgen even de bougies checken en bobine.

Brandstoffilter zag ik niet, was niet zo'n zakje, ik vermoed het messing kleurige "hoedje".
 
Terug
Bovenaan Onderaan