Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

een gebruikte set en een nieuwe set, eerst droog schuren/ plamuren met 80 tot 320.
Daarna een filler gespoten, en die waterproof 400 - 600 geschuurd
de zwarte nevel op de witte filler is om te zien of je alle oneffenheden er uit hebt geschuurd.
als alles helemaal wit is is hij strak.
Oke bedankt. Die van mij is compleet nieuw. Plamuren zou dan niet nodig zijn. Maar bedankt voor de tips
 
Ik heb nog een rechter kuipdeel van een Daytona over. Komt van een 2009 en is rood.
Bevestigingspunten zijn oké, wat kleine krasjes.
Ik heb geen Daytona meer, misschien is er hier interesse?
 
@Björnvdbeek afhankelijk van de kwaliteit en afwerking hoef je geen filler te gebruiken. Mijn set was afgewerkt met een gelcoat. Ik heb alleen nat geschuurd met 400 en 800 (wel zorgen dat je alle raakt en egaal schuurt) en toen kleur en 2k blanke lak. Uiteindelijk zijn het circuitkuipen.
 
@Björnvdbeek afhankelijk van de kwaliteit en afwerking hoef je geen filler te gebruiken. Mijn set was afgewerkt met een gelcoat. Ik heb alleen nat geschuurd met 400 en 800 (wel zorgen dat je alle raakt en egaal schuurt) en toen kleur en 2k blanke lak. Uiteindelijk zijn het circuitkuipen.
De mijne zit ook een gel coat over heen. Maar ook bedankt voor de tips
 
@Björnvdbeek afhankelijk van de kwaliteit en afwerking hoef je geen filler te gebruiken. Mijn set was afgewerkt met een gelcoat. Ik heb alleen nat geschuurd met 400 en 800 (wel zorgen dat je alle raakt en egaal schuurt) en toen kleur en 2k blanke lak. Uiteindelijk zijn het circuitkuipen.
Elke kuip heeft een Gel-coat, dat is de opbouw van het concept.
Maar ook in nieuwe goede merkkuipen zitten kleine afwerk puntjes.
Voor de een niet belangrijk op t circuit, niks mis mee.
Ik had een nieuwe en ook een slecht gelakte 2dehandse in de collectie
Maar ik hou ervan alles waar ik energie in steek zo goed mogelijk te doen,
Ik vind een mooie nette fiets bouwen in de winter ook een hobby binnen deze hobby.
"even" 2 van die setjes echt netjes maken met primer, 4 kleuren, blanke lak en stickers laten maken, kost ongeveer aan materiaal 1400 euro.
Dan is het voor mijn persoonlijke bevrediging ook fijn dat ze er uiteindelijk goed uit zien.
Maar dat is maar net voor ieder hoeveel tijd en geld men ergens in wil steken.
Dat is voor ieder z'n eigen keuze.
 
Gisteravond maar gelijk een goede start gemaakt!


60BFFC67-DC16-4147-BFE1-1DDF9EBB4E41.JPEG
IMG_5462.JPEG
IMG_5463.JPEG
 
Na wat onderhoud aan de motor. Wou ik hem even laten lopen en rook ik wat plastic branden en wat mijn vermoeden al was is de kabel van de spanningsregelaar door gebrand. Nu heb ik hier paar keer voorbij zien komen dat een aantal van jullie hem op een andere plaats hebben geplaats. Want ook de stekker vanaf het blok heeft best wat schade zoals je ziet op de foto's. Hoe hebben jullie dat gedaan en is dat zelf beetje te doen. Ook even wat foto's erbij van de schade.
 

Bijlagen

  • IMG-20240104-WA0012.jpeg
    IMG-20240104-WA0012.jpeg
    83,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240104-WA0008.jpeg
    IMG-20240104-WA0008.jpeg
    112,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240104-WA0005.jpeg
    IMG-20240104-WA0005.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 0
Heb zelfde euvel gehad. Bij mij had de vorige eigenaar 2 soortgelijke stekkers gebruikt die wel op elkaar passen maar waarvan het schuifje niet goed klikt. Daardoor zaten ze los in elkaar. Tiewrap was de oplossing dacht diegene.

Tiewrap was blijkbaar kapot gegaan waardoor stekkers iets losgekomen waren. Door extra overgangsweerstand is de hele boel ook gaan smeulen. Meet ook even je spanningsregelaar door of bestel sws een nieuwe spanningsregelaar. Die van mij was ook kapot. Twijfel achteraf wel of überhaupt spanningsregelaar niet de oorzaak was van het smeulen van de bekabeling.

Je moet de bedrading/stekkers toch gaan vernieuwen nu, dus je kunt een andere plek bedenken. Ik heb uit gemak die van mij op dezelfde plek weer gezet.
 
IMG_0507.jpeg

Aan de buitenkant geplaatst voor betere koeling. Met de bedrading ging het net, door het in een andere route te leggen.

Er zijn er ook die de stekkers als hoofdverdachte zien en daarom de bedrading van de SR solderen. Helemaal geen stekkers dus geen overgangsweerstand, maar de SR heb je er dan niet zomaar af mocht dat nodig zijn.
 
Bekijk bijlage 1841055
Verder uit elkaar gehaald. En een tandwiel gevonden met afgeronde hoeken. Het is een soort dubbel tandwiel van de 3de en 4de versnelling. Net de duurste in de bak, €114. B|

Bekijk bijlage 1841054
Ik heb een oude bak liggen maar die heeft in een doos in de schuur gelegen, dus roestig geworden.
Ik kan wel mooi het verschil zien, deze hoeken zijn mooier haaks.

Bekijk bijlage 1841056

Even bekijken wat ik ga doen.
Nou dit is ook wel leip zeg. Exact een jaar later zit ik in hetzelfde stadium.
De 26 bouten zijn uit de onderste carterhelft maar ik krijg de helft er niet vanaf. Maar goed, dat is me vorig jaar ook gelukt. :+

IMG_0509.jpeg
IMG_0323.jpeg
 
Nou dit is ook wel leip zeg. Exact een jaar later zit ik in hetzelfde stadium.
De 26 bouten zijn uit de onderste carterhelft maar ik krijg de helft er niet vanaf. Maar goed, dat is me vorig jaar ook gelukt. :+

Bekijk bijlage 1965787Bekijk bijlage 1965789
IMG_0365.jpeg

Weer een klein stukje verder. De rechter bak komt er uit, de linker mot er in.
Ik zie nauwelijks verschil tussen beide… Dus we hopen er maar het beste van!
Nu vooral het minst leuke deel: veel schoonmaken. -O-
 
Zo langzamerhand zou ik ook liever wat meer rijden dan sleutelen.
Ach een voordeel, als ie straks nog niet goed is, hoef ik met oud & nieuw geen vuurwerk te kopen! 🔥💥

Bij mijn originele ,eerste,circuit daytona heb ik in 2017 het blok opgeblazen )drijfstang door het carter.
De huidige,(mijn,toen nog,straatmotor had er 2 toen omgebouwd en doet het nog steeds perfect.
Behale de slijtagedelen doe ik er eigenlijk weinig aan.
Zelfs niet eens poetsen:X
Als de kuipen beschadigd zijn wat scotchbride en action verf erover en door.
Nog puur een gebruiksvoorwerp.. 🤷‍♀️
 
Terug
Bovenaan Onderaan