Project VFR 400: Two-into-one

Hallo mensen en Kachel84 :+

Deze update verdelen we effetjes...

Om te beginnen, van de week de foto al gemaakt, maar nog geen tijd gehad om te posten... nu dus toch wel:
PC090075.JPG

De linker tank is de 'nieuwe'. De cirkel aan de zijkant van linkertank is waar een deuk zit... die heb ik al afgesmeerd moet het nu alleen nog glad schuren.

Nu ga ik dan naar m'n werk en van daaruit zal ik dalijk ook nog wat slecht nieuws ten gehore moeten brengen.

Tot later!

Vanaf t werk de rest van de update, zoals beloofd.
En ook slecht nieuws...

Laten we beginnen bij het begin...
Wegens ruimte gebrek overnacht de NC24 momenteel in een tent buiten:
PC120077.JPG

Maar waarom zou ik in godsnaam alle kabeltjes aan het afplakken zijn met een letter?? :? Ik hoef toch alleen maar even het blok te lichten, uitlaat eronder en klaar...
PC120079.JPG

PC120078.JPG

WRONG!!
PC120080.JPG

Het is een wazige foto, ik weet het...
Maar als je goed kijkt, zie je wat ik ook zie: een scheur in een van de motorophangingen... kortom ik kan, in deze staat, weinig met het frame.

Hoe we dit op gaan lossen... nou het plan is nu om een goede alumiumlasser op te snorren, blok eruit, ophangpunt lassen, blok er weer in en de verdere opbouw.
Een blok eruithalen was wel het laatste wat ik wilde, maar het is niet anders.

Jullie horen nog van mij! :W
(Was het jullie trouwens al opgevallen dat er nu meer dan één foto per post is? Het is me gelukt! Ik kan foto's plaatsuh!)

Laatst bewerkt:
Hey Nick! En de andere mensen :9

Je werkt iig nauwkeurig, netjes de kabeltjes gelabeld en alles! Maar ik welk frame zit nu dat scheurtje, de NC21 of de NC24? Kan je niet gewoon het andere frame pakken?

Vandaag was het goed sleutelweer, helaas bij gebrek aan onderdelen voor de motor maar wat aan mn sCoOtâH (Yamaha Neo's, jippie -O- ) gedaan :z

Hey Nick! En de andere mensen :9

Je werkt iig nauwkeurig, netjes de kabeltjes gelabeld en alles! Maar ik welk frame zit nu dat scheurtje, de NC21 of de NC24? Kan je niet gewoon het andere frame pakken?

Vandaag was het goed sleutelweer, helaas bij gebrek aan onderdelen voor de motor maar wat aan mn sCoOtâH (Yamaha Neo's, jippie -O- ) gedaan :z
De NC21... als ik het andere frame pak, kan ik bij die andere precies t zelfde gaan doen... en nu hoeft dat maar bij 1 motort.... scheelt weer wat! :Y

Overigens moet ik ook weer eens wat aan mijn 'sCoOtâH' gaan doen... die knalpijp van mij (Yasuni Power! *O* ) roest onder mijn kont weg! Kan ik die ook gelijk polijsten als ik de VFR's motorische anus (lees: uitlaat) ga polijsten. O-) En dan ook mee de 'sCoOtâH' weer afstellen, want ik wordt eruit gereden hier, door mensen op grote enge motorfietsen! :+

Maar scootergezever hoort hier natuurlijk niet thuis! O-)

De NC21... als ik het andere frame pak, kan ik bij die andere precies t zelfde gaan doen... en nu hoeft dat maar bij 1 motort.... scheelt weer wat! :Y

Overigens moet ik ook weer eens wat aan mijn 'sCoOtâH' gaan doen... die knalpijp van mij (Yasuni Power! *O* ) roest onder mijn kont weg! Kan ik die ook gelijk polijsten als ik de VFR's motorische anus (lees: uitlaat) ga polijsten. O-) En dan ook mee de 'sCoOtâH' weer afstellen, want ik wordt eruit gereden hier, door mensen op grote enge motorfietsen! :+

Maar scootergezever hoort hier natuurlijk niet thuis! O-)

Wil je met je scooter een motorfiets voorblijven moet er wel wat geks gebeuren haha. Ik heb de mijne LC gemaakt, was leuk om effe te doen. Het verschil is, als ik vroeger een scooter had die 110 haalde vond ik dat heel wat, nou niet meer. Lang leve de motor
*O* Maar idd niet teveel over ouwehoeren, want dat wordt je niet meer serieus genomen ;)

Wel klote dat je nou dat hele frame los moet maken. Daar zou bij mij de moed toch aardig van in de schoenen zinken. Aan de andere kant, heb je wel gelegenheid álles goed te doen 8-) Nu wachten tot het behoorlijk sleutelweer is!

ohja, met een beetje geluk aanstaande zondag effe naar die andere NC24 kijken *O*

Wil je met je scooter een motorfiets voorblijven moet er wel wat geks gebeuren haha. Ik heb de mijne LC gemaakt, was leuk om effe te doen. Het verschil is, als ik vroeger een scooter had die 110 haalde vond ik dat heel wat, nou niet meer. Lang leve de motor
*O* Maar idd niet teveel over ouwehoeren, want dat wordt je niet meer serieus genomen ;)

Wel klote dat je nou dat hele frame los moet maken. Daar zou bij mij de moed toch aardig van in de schoenen zinken. Aan de andere kant, heb je wel gelegenheid álles goed te doen 8-) Nu wachten tot het behoorlijk sleutelweer is!

ohja, met een beetje geluk aanstaande zondag effe naar die andere NC24 kijken *O*

Guess what... it did! '(
Ik werd er onderhand gewoon echt misselijk van toen ik die barst zag zitten...
Echt een ' |( ' gevoel!

Guess what... it did! '(
Ik werd er onderhand gewoon echt misselijk van toen ik die barst zag zitten...
Echt een ' |( ' gevoel!

Zeker beroerd ja. Ik ben zelf echt niet de beroerdste om te sleutelen, maar of ik dáár zin in zou hebben... Maar goed, ik wil je best een keer helpen het blok eruit te halen of weer terug te zetten hoor, of iets anders wat lastig is in je uppie. je mag altijd PM'en, als ik een keer een zaterdagje of zondagje tijd heb kan ik best effe jouw kant op rijden. Met de auto ;) Power to the newbies :+

Groeten, Karl

Fotoloze update

Ik heb mijn verjaardagscadeau alvast in ontvangst mogen nemen! *O*
(Zondag a.s. worden we alweer 19 :Y )

Mijn cadeau moest uit Sneek komen (en ik woon bij Eindhoven: gelukkig is het niet zo ver weg _O- ) Dus mijn vadert een keer lief aangekeken en gisteren effetjes naar 'Snits' :9

Eenmaal bij Thijssiepee aangekomen de boel ingelaaien en weer effe 200km terug. :P

Thuis even de boel bekeken en ik kan aan mijn collectietoevoegen:
-Bijna compleet blok
-Achterwiel
-Tank
-Carburateurs
-Stuk kabelboom+zekeringenkastje
-Gele ( :9 ) paddockstand: erg ingenieus ontwerp! :}

Vanmiddag dan de boel eens goed onder de loep genomen:
Het blok is 'shot', wat niet goed is. De krukas ziet eruit alsof iets/iemand er op heeft zitten te kauwen. Verder ligt de boel uit elkaar en ziet 't er wel goed uit. Wat ik nu als ontbrekend kan rekenen zijn 2 zuigers, 2 drijfstangen en een set ontstekingsspoelen.

De tank is in abomidabele toestand. Het is een wonder dat ie niet lek is. (Ik krijg t wel weer goed! *D )

De carburateurs zien er op het eerste gezicht goed uit. Niet is minder waar. De schuiven lopen aan als de neten. Toch maar een keertje uit elkaar halen en schoonmaken dan.

Morgen effe nieuwe batterijen scoren en dan foto's!
Tot morge! :W

Hey Nick!

Schuiven van die ouwe carbs schoonmaken? kan je niet beter beginnen aan de motor itzelf? Straks heb je 4 perfecte setjes carburateurs en niks om ze op te zetten :+

Maarrrr goed, het is fokking koud en aan kleinere onderdelen kan je binnen klussen. Dus ik begrijp je heel goed :Y

zondag effe retourtje groningen, naar die nc24 kijken *O*

Groeten, Karl

Hey Nick!

Schuiven van die ouwe carbs schoonmaken? kan je niet beter beginnen aan de motor itzelf? Straks heb je 4 perfecte setjes carburateurs en niks om ze op te zetten :+

Maarrrr goed, het is fokking koud en aan kleinere onderdelen kan je binnen klussen. Dus ik begrijp je heel goed :Y

zondag effe retourtje groningen, naar die nc24 kijken *O*

Groeten, Karl
Ha die Karl!

Probleem één: het blok zit vast en ik krijg 'm niet los _O-

Daarna is t geen werk... O-)

Op mijn verjaardag naar Groningen!? :( Mooie manier om t te vieren, toch! :P

Succes Zondag! ;)

Laatst bewerkt:
Ha die Karl!

Probleem één: het blok zit vast en ik krijg 'm niet los _O-

Daarna is t geen werk... O-)

Op mijn verjaardag naar Groningen!? :( Mooie manier om t te vieren, toch! :P

Succes Zondag! ;)

haha idd, misschien geef ik mezelf wel een cadeautje voor jouw verjaardag :9

Heey Nigger Nicker Nickel :+

JIJ bent vandaag jarig. Gefeliciteerd! *O*

Jammer dat je het frame niet hebt kunnen laten lassen, maar goed dat ding loopt niet weg. Ik heb vandaag die Rothmans gekocht, voor de beloofde pics: zie Vodkat's topic!

Groeten (proost?)

Karl

Heey Nigger Nicker Nickel :+

JIJ bent vandaag jarig. Gefeliciteerd! *O*

Jammer dat je het frame niet hebt kunnen laten lassen, maar goed dat ding loopt niet weg. Ik heb vandaag die Rothmans gekocht, voor de beloofde pics: zie Vodkat's topic!

Groeten (proost?)

Karl
Kijk, da's altijd mooi! Karl is m'n verjaardag niet vergeten! :}

En nee... geen proost... ik heb namelijk een fijne verjaardag gehad, tot vlak nadat de familie en vrienden de deur uit waren. Toen heb ik namelijk alles ondergenekt: buikgriep. Juppie! B|

En daarom zijn deze foto's ook wat verlaat...

Het frame is los: *O*
PC190002.JPG

Rara wat hier onder staat?? O-)
PC190003.JPG

Het blok, inderdaad!! *O*
PC190004.JPG

(Vraag me niet waarom, maar bij de foto van het blok sloeg de flitser opeens wél aan... :Z )

Verder kreeg ik zaterdag ook nog post! :Y
PC190001.JPG

Gelijk opgeplakt... *O*
PC190005.JPG

En 'last, but not least' was Thijssiepee vergeten het sleuteltje van de tank bij te voegen... en die kwam vandaag bij de post! Nog bedankt voor de extra service! :j
PC210006.JPG

Hopelijk aankomende zaterdag het frame laten fixen, dan kunnen we aan de wederopbouw gaan beginnen!

Adios mensen! :W

Hey Nick!

Je hebt geen half werk geleverd zeg! Tegen de tijd dat je klaar bent met die motor kan je aan de slag als hoofd werkplaats bij een motorzaak. Snel dat scheurtje laten lassen, zodat je nog weet hoe alles terug moet!

Bedankt voor je reactie op mn PM, ik hou je op de hoogte!\

Karl

Hey Nick!

Je hebt geen half werk geleverd zeg! Tegen de tijd dat je klaar bent met die motor kan je aan de slag als hoofd werkplaats bij een motorzaak. Snel dat scheurtje laten lassen, zodat je nog weet hoe alles terug moet!

Bedankt voor je reactie op mn PM, ik hou je op de hoogte!\

Karl
Ik ga denk ik eerst maar eens stage lopen bij NC35 Race O-)

hebbe u ook pictures????
goed bezig man.
Nog nie genoeg foto's :?

Het werk ligt nog effe stil, Bert... mijn buikkie heeft besloten een Mahatma Ghandi (Hongerstaking! |( ) op te pakken. Ik heb al sinds zondagavond (eigelijk zondagmiddag want daar heb ik alles van uitgekotst :r ) niet meer gegeten en ik heb ook geen honger. Mijn ma heeft hier nu als maatregel op gesteld, dat ik pas weer mag gaan sleutelen als ik weer normaal kan eten. Dusja... '(

Nog nie genoeg foto's :?

Het werk ligt nog effe stil, Bert... mijn buikkie heeft besloten een Mahatma Ghandi (Hongerstaking! |( ) op te pakken. Ik heb al sinds zondagavond (eigelijk zondagmiddag want daar heb ik alles van uitgekotst :r ) niet meer gegeten en ik heb ook geen honger. Mijn ma heeft hier nu als maatregel op gesteld, dat ik pas weer mag gaan sleutelen als ik weer normaal kan eten. Dusja... '(

Hm je wordt gechanteerd met je hobby.. Telt het ook als sleutelen als je aankomend weekend effe met je pa (of iemand anders) naar Weert gaat om het frame te laten lassen? :9

Beterschap!

Karl

stuur je moeder dit weekend naar een hotel, ergens in limburg.
kun je lekker sleutelen.

Beterschap met je hongerstaking.

Laatst bewerkt:
nice, iemand uit de buurt*D
is je frame al gelast nou?

leuke projectjes!!

Terug
Bovenaan Onderaan