Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat heb ik ook wel eens gedaan, kostte me letterlijk elke cent die ik had. Ben toen maar verder gegaan met gevouwen stukjes papier
En er dan na montage achterkomen dat je de haak van de spanband niet meer tussen middenbok en motorframe vandaan kan krijgen zeker....Wat zeker goed werkt als je eerst de veer monteert en dan de middenbok op z'n plek trekt is gebruik te maken van een spanband (met ratel) om de achterband. Spanband om/aan de middenbok en om je achterwiel. Geen kans op wegschietende onderdelen (met een hoop gevloek als gevolg) en omdat het relatief langzaam gaat is het dan ook geen kunst om te zorgen dat de boutgaten in de middenbok op het juiste plekje te krijgen.
Zeker voor een amateursleutelaar waar tijd geen rol speelt een goede optie (tenminste dat geldt voor mij )
En er dan na montage achterkomen dat je de haak van de spanband niet meer tussen middenbok en motorframe vandaan kan krijgen zeker.... Bekijk bijlage 1340945
in Juni ook voor gehad tot 3x toe. Zal maar een beetje vaster draaien toen er achter gekomen dat de rubber van de vorige filter was blijven plakkenOliewissel, snel het filter terug, pakking zit lekker klem ergens, starten en ongeveer een liter olie over je oprit heen.
Even olie verversen. Blok was lekker warm. Af laten koelen is voor mietjes. Opvangbak eronder schuiven en gaan:
Detail: de carterplug past precies in dat gat waar de olie in moet stromen, en ligt door het ontwerp van dat gat dan ontzettend mooi verdiept waardoor je hem er nauwelijks uit kunt pakken.
Nouja, dat dus.
Inderdaad, dat dus, precies dat dus... alleen was ik wel een mietje en had 'm wel iets af laten koelen waardoor ik 20 minuten met m'n duim in het aftapgat op de grond lag te wachten tot mijn vrouw uit de douche kwam om een teiltje aan te reiken
Even olie verversen. Blok was lekker warm. Af laten koelen is voor mietjes. Opvangbak eronder schuiven en gaan:
Detail: de carterplug past precies in dat gat waar de olie in moet stromen, en ligt door het ontwerp van dat gat dan ontzettend mooi verdiept waardoor je hem er nauwelijks uit kunt pakken.
Nouja, dat dus.
Blij dat ik toch voor een normale lekbak ben gegaan, de oude olie schud ik hierna over in een lege kan waar schoonmaakazijn in zat. Werkt perfect!Even olie verversen. Blok was lekker warm. Af laten koelen is voor mietjes. Opvangbak eronder schuiven en gaan:
Detail: de carterplug past precies in dat gat waar de olie in moet stromen, en ligt door het ontwerp van dat gat dan ontzettend mooi verdiept waardoor je hem er nauwelijks uit kunt pakken.
Nouja, dat dus.
Zitten de o-ringen nog wel op de pluggen? Ik heb er ook 1 en totaal geen last van lekkage.Ik heb ook zo'n opvangbak. M'n aftapplug viel er ook in. Wat ook handig is dat ie langzaam leeg lekt als je hem verticaal wegzet.
Zitten de o-ringen nog wel op de pluggen? Ik heb er ook 1 en totaal geen last van lekkage.
Typisch B&S, iets te warm (oliegebrek?) en doorgesmolten big-end/drijfstang, iig mankeert er iets aan de verbinding tussen je krukas en zuiger.
Ooit eens een keer erachter gekomen dat je van een gemiddelde V-twin vrij eenvoudig een big-bang motor kunt maken door de nokkenassen van 1 cilinder 180 graden verkeerd te leggen. Lijkt me nog altijd wel humor om een keer te proberenGoed, ontsteking iets de andere kant op gesteld, weer een prut remmenreiniger erin en starten maar. Nu een keurige terugslag door de carburateur heen, waardoor deze vlam vatte. Deze hele cyclus nog een paar keer geprobeerd en het maar opgegeven.
Uiteindelijk s'nachts niet kunnen slapen, en kreeg ik de geniale ingeving..... Een Guzzi is een echte V-twin (dus twee drijfstangen op dezelfde kruktap), en de BDP's staan dus redelijk kort bij elkaar. De stroomverdeler (of ontstekingstoren, net wat je wilt), de volgende dag 180 graden gedraaid, wederom met een vloeitje tussen de puntjes, op de rechtercilinder op het oog afgesteld. Starten en direct keurig stationair lopen......
weet je zeker dat dat kan bij een V twin?Ooit eens een keer erachter gekomen dat je van een gemiddelde V-twin vrij eenvoudig een big-bang motor kunt maken door de nokkenassen van 1 cilinder 180 graden verkeerd te leggen. Lijkt me nog altijd wel humor om een keer te proberen