Harmonizer
MF veteraan
- 14 dec 2019
- 1.544
- 781
Dank , ik lees op dat forum dat er goed en slecht spul is of dat je het met 5 maanden weer opnieuw moet smeren.Zie hier een how to;
How To - Koplampen wetsanden, polijsten en beschermen
In deze how to behandel ik het (machinaal) polijsten van koplampen. Niets is zo lelijk als een paar verweerde koplampen op je glanzende auto. Niet is het alleen gevaarlijk vanwege strooilicht, je kunt immers tegenliggers verblinden, het is ook nog eens een APK afkeurpunt. De koplampen van mijn...forum.carclean.com
Of even een 2k spuitbus op kleur. ziet er wel diep uit die krassenNa een weekend met flink wat regen en bagage die aan het schuiven is gegaan, heb ik behoorlijk wat krassen op de kappen.
Is dit nog weg te poetsen en wat heb ik er dan voor nodig?
Met commadant rood of groen krijg je een hoop weg , met de hand poets je je eigen wel suf met krassen , Je kunt ook een combi proberen van commodand met 2000 nat schuur papier en een boormachine pad. Deze zijn niet excentrich dus wel heen en weer blijven gaan , anders kan het te heet worden, ik zie geen foto dus het is best efford wat ik schrijf.Ik kom ook net dit topic tegen. Zonder het hele topic gelijk door te lezen, een beetje dezelfde vraag als Roel. Maar dan voor lichte krasjes in de blanke lak en dof plekje op de tank. Is dat netjes te krijgen zonder dat je meteen een apparaat en dergelijke moet aanschaffen. Iemand zei met Commandant en een doekje, maar vraag het graag even aan de experts voordat ik het erger maak dan wat het nu is.
Lijkt me een lastige opgave met alle scherpe hoeken en bochten die een motor heeft tov een auto.
Maar als je een bedrijf zoekt die hier erg ervaren in is kan ik deze zaak aanraden; LINK
Zeker is dat beter, de vraag was of het ook zonder kon ( duur apparaat ) en met comodand, jaren mee gepoets van die verkleurde plastic motorkappen. Ik heb nu zelf een krauss , excentrich met alle soorten pats en schuurpapier en polijst. maar ja met een emmer en wat doeken en klein gerij was niet goedkoop.Er zijn veel betere middelen dan een commandant, vanaf wet sanden ben je minimaal 2 polijst stappen nodig om weer echt glans te krijgen.
Ook heeft zo 'n kopje voor op de boormachine niet mijn voorkeur.
Polijst middelen en polijst machine dat ben je nodig.
Zeker is het mogelijk met commandant en zon boormachine kopje, heb ook niet gezegd dat het niet zo is maar beide is gewoon verschrikkelijk achterhaald.Zeker is dat beter, de vraag was of het ook zonder kon ( duur apparaat ) en met comodand, jaren mee gepoets van die verkleurde plastic motorkappen. Ik heb nu zelf een krauss , excentrich met alle soorten pats en schuurpapier en polijst. maar ja met een emmer en wat doeken en klein gerij was niet goedkoop.
Denk dat dit het handigst is ja. Een paar jongens van de circuitdagen werk(t)en bij een spuiterij, wellicht hebben zij thuis ook wat spulletjes liggen.Zeker is het mogelijk met commandant en zon boormachine kopje, heb ook niet gezegd dat het niet zo is maar beide is gewoon verschrikkelijk achterhaald.
Jij zult inmiddels ook te weten zijn gekomen dat er dus betere producten op de markt zijn dan Commandant.
@Smet ik zou vragen of iemand in je omgeving de juiste kennis en spullen heeft, misschien anders iemand vanuit dit topic oid.
Ik heb onderstaande starterkit... maar vraag me dus af of het zin heeft om altijd de cutting pad met compound+ te gebruiken, ben een beetje bang dat het meer kwaad dan goed doet, dus hoe weet je waarmee je moet beginnen (en of je stappen moet/kunt overslaan?Er is geen vast plan, je kijkt welke combi ( pad + middel ) werkt.
Maar de basis is altijd hetzelfde ; verschrikkelijk goed reinigen, daarna liefst kleien, wederom wassen, polijsten , wassen/ontvetten en daarna verzorgen dmv wax, sealant of coating.
Welke machine, pads en middelen gebruik je ?
Gyeon Q2M Cut Eccentric - 80mm |
Gyeon Q2M Polish Eccentric - 80mm |
Gyeon Q2M Finish Eccentric - 80mm |
Polijstmachine DAP500EL |
Gyeon Q2M Compound |
Gyeon Q2M Polish |
Gyeon Q2M Compound+ (PLUS) |