pechhulp welke.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dort66
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Wat doe je als je met de Ducati rijdt, of juist niet meer rijdt? Bij BMW hoef je dan niet aan te kloppen.
Ik zie onderweg wel….en die heeft mij slechts één keer onderweg in de 20 jaar in de steek op de B54/N35 gelaten. Heb zelf Vörgers (sleepdienst) gebeld en die hij mij voor de deur thuisgebracht.

IMG_2075.webp

T probleem van de 2x dat ik afgesleept werd is dat die gasten geen idee hebben hoe je een motor t eenvoudigst vastzet :?
ik heb maar gevraagd of ik t zelf mocht doen :t misschien dat de anwb dat beter kan ;)

Ruim 25 jaar lid geweest van de anwb.
Nooit geen gebruik van Pechhulp hoeven maken, echt nooit. Nul, nul.
Dacht vorig jaar: zonde geld eigenlijk, kan het misschien beter opzeggen….
Zo gezegd zo gedaan…
De rest kun je raden..…B|
What Goes Around Comes Around Justice GIF
In de jaren dat ik ook lid ben, maar 1x gebruik gemaakt van de anwb, 180, is dan best veel voor iets wat ik niet gebruik, hoe handig ze ook zijn.

Je betaalt niet voor de daadwerkelijke hulp,
maar het vertrouwen dat -wanneer het bruine spul tegen de ventilator slaat- ze er voor je zijn en komen helpen.....

Hier ook anwb/wegenwacht met uitgebreide pakket. Als ik in het buitenland zit en het vervoer is echt stuk, dan wil ik de vervanger voor de deur afgeleverd krijgen, en niet horen: hij staat 50 km verderop, succes met daar komen, voor mij is het ontzorging. Vaak nodig gehad? Nee.1x slechts, vlakbij huis met een motor.

In de jaren dat ik ook lid ben, maar 1x gebruik gemaakt van de anwb, 180, is dan best veel voor iets wat ik niet gebruik, hoe handig ze ook zijn.
Als ik alleen in Nederland met de motor zou rijden en alleen plezier ritten zou ik ook wel zonder Wegenwacht abonnement zitten. Maar ik zit vaak in een ver buitenland en dan is het toch fijn bij onverhoopte pech geholpen te kunnen worden op een plek waar je de weg niet kent. In Nederland zou ik zelf ook een sleepwagen kunnen regelen en de motor naar mijn dealer laten brengen. Maar die keer dat dat in Italië nodig was vond ik toch fijn dat dat met een telefoontje geregeld was en er ook meteen een huurauto voor me werd geregeld voor de tijd dat de motor werd gerepareerd.

Als ik alleen in Nederland met de motor zou rijden en alleen plezier ritten zou ik ook wel zonder Wegenwacht abonnement zitten. Maar ik zit vaak in een ver buitenland en dan is het toch fijn bij onverhoopte pech geholpen te kunnen worden op een plek waar je de weg niet kent. In Nederland zou ik zelf ook een sleepwagen kunnen regelen en de motor naar mijn dealer laten brengen. Maar die keer dat dat in Italië nodig was vond ik toch fijn dat dat met een telefoontje geregeld was en er ook meteen een huurauto voor me werd geregeld voor de tijd dat de motor werd gerepareerd.
Mij lieten ze mooi staan in Italië. Kon alles zelf regelen. Ze wilden me nog met moeite het nummer van de Italiaanse sleepdienst geven.

Mij lieten ze mooi staan in Italië. Kon alles zelf regelen. Ze wilden me nog met moeite het nummer van de Italiaanse sleepdienst geven.
Had je wel buitenlanddekking op het Wegenwacht abonnement?

Had je wel buitenlanddekking op het Wegenwacht abonnement?
Alles.
Heb naderhand een klacht ingediend. Toen moesten ze erkennen dat er wel iets mis was gegaan. Maar ja, daar had ik ter plekke niets aan. Gelukkig sprak ik wat Italiaans en waren de sleepdienst en garage van goede zin. Hebben geweldig geholpen.

Dat is echt bizar, ik heb de Wegenwacht een keer in Frankrijk en een keer in Italië nodig gehad, beide keren goed geholpen. Die huurauto krijg je normaal pas na 2 dagen, maar omdat mijn motor in Italië was afgesleept op zaterdagmorgen en de garage pas dinsdag open was kreeg ik meteen zaterdagochtend die huurauto. In Frankrijk was het op dinsdagmorgen was mijn donderdag weer klaar, maar toen hebben zij voor mij een taxi bij de camping geregeld om me er heen te brengen.

Heb ook gehad dat de verzekering en de pechhulp proberen om het op elkaar af te schuiven. Toen ik meldde dat ik beiden bij hen heb, hoorde ik de euforie van 'ik ben er nu vanaf' omslaan in de teleurstelling van 'shit, nu moet ik helpen.'
Zal ook wel afhangen van wie je te spreken krijgt.

Zal ook wel afhangen van wie je te spreken krijgt.
Dat denk ik ook wel. Ik had toen in Italië dagelijks contact met dezelfde dame van de ANWB. Een dag had ze een vrije dag en gaf dus de dag ervoor aan die dag niet te zullen bellen, maar als er iets was kon ik haar collega bellen. En de dag erna belde ze me weer om te vragen of alles nog ok was en te melden dat de motor vrijdag klaar zou zijn. Dat had ze net van die garage gehoord. En zo is het ook gegaan.

Dat denk ik ook wel. Ik had toen in Italië dagelijks contact met dezelfde dame van de ANWB. Een dag had ze een vrije dag en gaf dus de dag ervoor aan die dag niet te zullen bellen, maar als er iets was kon ik haar collega bellen. En de dag erna belde ze me weer om te vragen of alles nog ok was en te melden dat de motor vrijdag klaar zou zijn. Dat had ze net van die garage gehoord. En zo is het ook gegaan.
En dat verwacht ik inderdaad van de ANWB.

Dat dus ook nog, Wegenwacht is op persoon. Zowel met je auto als met je motor krijg je hulp.
Ik was dat laatst eens aan het bekijken en zag toen dat het bij de ANWB idd op persoon is. Was vroeger toch op kenteken? Dan had je nog een partnerpensioen voor als je partner met die auto op weg was en jij er niet bij was

Laatst bewerkt:
Ik was dat laatst eens aan het bekijken en zag toen dat het bij de ANWB idd onpersoon is. Was vroeger toch op kenteken? Dan had je nog een partnerpensioen voor als je partner met die auto op weg was en jij er niet bij was
Nee, het is altijd per persoon geweest. Daarom had je juist een partner lidmaatschap nodig. Dat was niet nodig geweest als het op kenteken was.

Ik meen toch echt dat er vroeger ook een kenteken op de pas stond en dat de pechhulp alleen gold voor die auto. Maar ik zal me wel vergissen. Heb al een hele tijd geen wegenwacht meer.
En hoewel ik nu bij de Honda een jaar lang pechhulp van Honda heb, overweeg ik daarna wel om weer pechhulp bij de ANWB te regelen omdat ik toch wel regelmatig in het buitenland te vinden met de motor. Voordeel van het wonen bij 2 landsgrenzen binnen 20 km

Ik was dat laatst eens aan het bekijken en zag toen dat het bij de ANWB idd op persoon is. Was vroeger toch op kenteken? Dan had je nog een partnerpensioen voor als je partner met die auto op weg was en jij er niet bij was
ANWB lidmaatschap is bij mijn weten nooit op voertuig geweest. Altijd een persoonlijk lidmaatschap geweest.

Dan doet mijn geheugen af en toe rare dingen. Of ik heb het destijds al niet gesnapt. Maar ja, toen reed ik ook geen motor en was er geen MF _O-

Wegenwacht is op persoon. Wel kun je voor je partner een partnerpas op kenteken hebben.

1735762859226.webp

Terug
Bovenaan Onderaan