Voor de kosten ww en anwb heb ik mijn motor verz. Incl pechhulp bij een anderDat is gratis zelfs op mijn 7 jaar oude bmw…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor de kosten ww en anwb heb ik mijn motor verz. Incl pechhulp bij een anderDat is gratis zelfs op mijn 7 jaar oude bmw…
Dit is niet zo verwarrend, ik zal het uitleggen. De ANWB wegenwacht zal proberen jou met eigen voertuig al dan niet met met een noodreparatie verder te laten rijden. Lukt dat niet dan pas komt een berger die jou transporteerd. Andere pechhulpdiensten regelen een berger die jou ergens neerzetten.Verwarrend? Wanneer het ter plaatsen niet kan worden gerepareerd zal de motor worden afgesleept.
Dat laatste zou ik niet te hard op rekenen. Ik ben al twee keer door Berger RWS afgesleept en de ene keer 300 meter verderop om de hoek weer eraf gegooid (terwijl de dealer op een kleine twee km zat) en de andere keer na de eerste afrit op een carpoolplek eraf gegooid.Ik heb zelf maar twee keer pechhulp nodig gehad sinds 2008 waarvan één keer door een lege tank (waarschuwingslampje op nieuwe motor deed het niet). Ik hou het geld in m'n zak en een aantal bergers in m'n adressenboek.
Zoals al eerder aangegeven haalt Rijkswaterstaat je ook van de grote wegen af en als de drut toelaat dan zullen ze je vast wel tien minuten extra doorrijden naar een motorzaak.
Nou, lekker dan.Dat is gratis zelfs op mijn 7 jaar oude bmw…
Gematst, zit ergens bij de aanschafprijs in en hoop er geen gebruik van hoeven te maken….Nou, lekker dan.
Bij mij is hij ook nog gratis, maar mijn bmw is dan ook nog maar 2 jaar oud. Maar ik dacht gelezen te hebben dat tot 5 jaar de pechhulp gratis is. Dan word je door de dealer gematst......denk ik.
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. Alleen jij met iets meer bewoordingen.Dit is niet zo verwarrend, ik zal het uitleggen. De ANWB wegenwacht zal proberen jou met eigen voertuig al dan niet met met een noodreparatie verder te laten rijden. Lukt dat niet dan pas komt een berger die jou transporteerd. Andere pechhulpdiensten regelen een berger die jou ergens neerzetten.
Best simpel toch?
Dat is dezelfde universele dienst als bij de KNMV kwam ik achter.BMW Service Verlengde Pechhulp. Is dit niets? Gratis bij een nieuwe motor tot 5 jaar. Daarna €89,- per jaar on line afsluiten. Ik heb hem zelf ook. Nog niet nodig gehad.
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar precies wat hierboven is aangegeven is zoals het is., de wegenwacht is de enige die repareert. Wegenwachten krijgen speciaal training voor motoren, bovendien zijn veel collega's zelf vervend motorrijder.
Even misverstand opgehelderd, de ANWB is grotendeels een vereniging waar je lid van kan zijn, met het ANWB lidmaatschap kan je weer lid worden van de wegenwacht. Je ANWB lidmaatschap geeft voordeel bij de commerciële tak van de ANWB, zoals de ANWB winkels en ANWB verzekering. Daar kan je echter ook als niet lid producten kopen, je heb niet de ledenkorting. De ANWB vereniging is er voor de leden, als lid kan middels de bondsraad invloed uitoefenen.Ik heb ze bijna nooit nodig gehad, dus in die zin voor mij ook zonde van het geld. Maar toch blijf ik lid. Zonder gebruik te maken van de wegenwachtservice vind ik het ook niet erg dat mijn geld bij een bedrijf als de ANWB belandt. Zij doen immers meer goed werk voor de mobiliteit in Nederland, dus vind ik dat mijn geld daar altijd goed gebruikt wordt.
De enige taak van RWS is om je van een snelweg weg te krijgen en op een veilige plek neer te zetten zodat je daar zelf veilig op hulp kunt wachten of zelf gaan repareren.Dat laatste zou ik niet te hard op rekenen. Ik ben al twee keer door Berger RWS afgesleept en de ene keer 300 meter verderop om de hoek weer eraf gegooid (terwijl de dealer op een kleine twee km zat) en de andere keer na de eerste afrit op een carpoolplek eraf gegooid.
Klopt helemaal. Ik neem RWS ook niks kwalijk hè. Ik reageerde alleen op een bericht dat het wellicht wel soepel zou gebeuren.De enige taak van RWS is om je van een snelweg weg te krijgen en op een veilige plek neer te zetten zodat je daar zelf veilig op hulp kunt wachten of zelf gaan repareren.
Ja, die moeten toch weer z.s.m. klaar staan i.v.m. eventuele onveilige situaties.Klopt helemaal. Ik neem RWS ook niks kwalijk hè. Ik reageerde alleen op een bericht dat het wellicht wel soepel zou gebeuren.
Je bent afhankelijk van de chauffeur. Ik ben zowel bij de motorzaak afgezet als bij de dichtstbijzijnde Carpool/parkeerplaats.Dat laatste zou ik niet te hard op rekenen. Ik ben al twee keer door Berger RWS afgesleept en de ene keer 300 meter verderop om de hoek weer eraf gegooid (terwijl de dealer op een kleine twee km zat) en de andere keer na de eerste afrit op een carpoolplek eraf gegooid.
De bergers van RWS werken met bergers die de verplichting zijn aangegaan om binnen een afgesproken tijd (veelal binnen 15 a 20 minuten) bij incidenten op de snelweg op locatie te zijn. Dit om de doorgang en veiligheid op de snelweg te garanderen. Veelal hebben deze bergers er dus geen belang bij om jou verder weg te brengen dan met de wegbeheerder (voor de A, is snelweg RWS en N wegen vaak provincie) is afgesproken. Mocht je een keer verder weggebracht zijn dan de eerste veilige locatie is dat puur goedheid van de betreffende chauffeur. Ze bestaan gelukkig wel.Je bent afhankelijk van de chauffeur. Ik ben zowel bij de motorzaak afgezet als bij de dichtstbijzijnde Carpool/parkeerplaats.
Ik ga het niet nog eens uitleggen. Alle voor en nadelen zijn voorbij gekomen.Toch vind ik verschil van 180 per jaar bij de ANWB en bij mijn all-risk verzekering gratis heel groot.
Wat is dan de toegevoegde waarde van de ANWB….
Ben jij via de all-risk niet ALLEEN verzekerd van hulp op desbetreffende kenteken?Toch vind ik verschil van 180 per jaar bij de ANWB en bij mijn all-risk verzekering gratis heel groot.
Wat is dan de toegevoegde waarde van de ANWB….
Dat dus ook nog, Wegenwacht is op persoon. Zowel met je auto als met je motor krijg je hulp.Ben jij via de all-risk niet ALLEEN verzekerd van hulp op desbetreffende kenteken?
Ok, zal eens goed teruglezen.Ik ga het niet nog eens uitleggen. Alle voor en nadelen zijn voorbij gekomen.