pechhulp welke.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dort66
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Verwarrend? Wanneer het ter plaatsen niet kan worden gerepareerd zal de motor worden afgesleept.
Dit is niet zo verwarrend, ik zal het uitleggen. De ANWB wegenwacht zal proberen jou met eigen voertuig al dan niet met met een noodreparatie verder te laten rijden. Lukt dat niet dan pas komt een berger die jou transporteerd. Andere pechhulpdiensten regelen een berger die jou ergens neerzetten.

Best simpel toch?

Ik heb zelf maar twee keer pechhulp nodig gehad sinds 2008 waarvan één keer door een lege tank (waarschuwingslampje op nieuwe motor deed het niet). Ik hou het geld in m'n zak en een aantal bergers in m'n adressenboek.

Zoals al eerder aangegeven haalt Rijkswaterstaat je ook van de grote wegen af en als de drut toelaat dan zullen ze je vast wel tien minuten extra doorrijden naar een motorzaak.
Dat laatste zou ik niet te hard op rekenen. Ik ben al twee keer door Berger RWS afgesleept en de ene keer 300 meter verderop om de hoek weer eraf gegooid (terwijl de dealer op een kleine twee km zat) en de andere keer na de eerste afrit op een carpoolplek eraf gegooid.

Dat is gratis zelfs op mijn 7 jaar oude bmw… _O-
Nou, lekker dan. :)
Bij mij is hij ook nog gratis, maar mijn bmw is dan ook nog maar 2 jaar oud. Maar ik dacht gelezen te hebben dat tot 5 jaar de pechhulp gratis is. Dan word je door de dealer gematst......denk ik.

Nou, lekker dan. :)
Bij mij is hij ook nog gratis, maar mijn bmw is dan ook nog maar 2 jaar oud. Maar ik dacht gelezen te hebben dat tot 5 jaar de pechhulp gratis is. Dan word je door de dealer gematst......denk ik.
Gematst, zit ergens bij de aanschafprijs in en hoop er geen gebruik van hoeven te maken…. ;)

Dit is niet zo verwarrend, ik zal het uitleggen. De ANWB wegenwacht zal proberen jou met eigen voertuig al dan niet met met een noodreparatie verder te laten rijden. Lukt dat niet dan pas komt een berger die jou transporteerd. Andere pechhulpdiensten regelen een berger die jou ergens neerzetten.

Best simpel toch?
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. Alleen jij met iets meer bewoordingen.

Ik heb ze bijna nooit nodig gehad, dus in die zin voor mij ook zonde van het geld. Maar toch blijf ik lid. Zonder gebruik te maken van de wegenwachtservice vind ik het ook niet erg dat mijn geld bij een bedrijf als de ANWB belandt. Zij doen immers meer goed werk voor de mobiliteit in Nederland, dus vind ik dat mijn geld daar altijd goed gebruikt wordt.

BMW Service Verlengde Pechhulp. Is dit niets? Gratis bij een nieuwe motor tot 5 jaar. Daarna €89,- per jaar on line afsluiten. Ik heb hem zelf ook. Nog niet nodig gehad.

Dat is dezelfde universele dienst als bij de KNMV kwam ik achter.
Lidmaatschapsnummer niet bij me, vervolgens zegt die man bij mijn tweede belletje pas dat ik er ook via BMW recht op heb.
Zeg dat dan gelijk. 8)7 :+

Ik kon vervolgens een Volkswagen Golf meekregen als vervangend vervoer voor de motor.
Maar toen had ik mijn rijbewijs nog niet in mijn telefoon mapje.
Dus vervolgens daar weer geen recht op.
Wat vond ik dat zonde. :N :+

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar precies wat hierboven is aangegeven is zoals het is., de wegenwacht is de enige die repareert. Wegenwachten krijgen speciaal training voor motoren, bovendien zijn veel collega's zelf vervend motorrijder.

Hier ook al jaren ANWB lid.

Filmpje van een ANWB-er die ook motorrijder is:

Ik heb ze bijna nooit nodig gehad, dus in die zin voor mij ook zonde van het geld. Maar toch blijf ik lid. Zonder gebruik te maken van de wegenwachtservice vind ik het ook niet erg dat mijn geld bij een bedrijf als de ANWB belandt. Zij doen immers meer goed werk voor de mobiliteit in Nederland, dus vind ik dat mijn geld daar altijd goed gebruikt wordt.
Even misverstand opgehelderd, de ANWB is grotendeels een vereniging waar je lid van kan zijn, met het ANWB lidmaatschap kan je weer lid worden van de wegenwacht. Je ANWB lidmaatschap geeft voordeel bij de commerciële tak van de ANWB, zoals de ANWB winkels en ANWB verzekering. Daar kan je echter ook als niet lid producten kopen, je heb niet de ledenkorting. De ANWB vereniging is er voor de leden, als lid kan middels de bondsraad invloed uitoefenen.

De kosten van de contributie stroomt direct terug naar de leden, daar worden bijvoorbeeld de wegenwachten en hun voertuigen van betaald. De vereniging mag natuurlijk geen verlies draaien, dan gaat het niet goed, er is echter ook geen doelstelling om zoveel mogelijk winst te maken.

Dat laatste zou ik niet te hard op rekenen. Ik ben al twee keer door Berger RWS afgesleept en de ene keer 300 meter verderop om de hoek weer eraf gegooid (terwijl de dealer op een kleine twee km zat) en de andere keer na de eerste afrit op een carpoolplek eraf gegooid.
De enige taak van RWS is om je van een snelweg weg te krijgen en op een veilige plek neer te zetten zodat je daar zelf veilig op hulp kunt wachten of zelf gaan repareren.

Ik heb verschillende pechservices vergeleken en het blijkt sterk afhankelijk van de situatie. Voor onze situatie is de ANWB echter de beste keuze.

Wat voor mij de ANWB het voordeligst maakt, is dat de polis op de verzekerde persoon is geregistreerd, in plaats van op het kenteken. Hierdoor heb ik met één polis dekking voor de verschillende voertuigen waarmee ik rijd, zowel voor de auto als voor de motor. Daarnaast is ook onze caravan gedekt met afsleepservice.

In totaal hebben we vier keer pechhulp ingeschakeld, waarvan drie keer in het buitenland en twee keer met de caravan erbij. Ik weet niet precies wat de repatriëringskosten waren, maar ik vermoed dat we de kosten er wel uit hebben gehaald.

Ik vind de ANWB ook duur worden. Maar toch al een keer of 4 gebruik van gemaakt, gewoon kleine pech dingetjes. Maar wel altijd netjes geholpen. Bij mijn vriendin hebben ze laatst een accu direct geplaatst was nog goedkoper dan bij de garage.

En voor mijn BMW motorfiets heb ik nog die service van BMW. Weet alleen niet of dat nou iedere beurt automatisch verlengd word. Maar iig brengen naar een dealer en een leenauto tot de reparatie klaar is, ook wel prima dus!

De enige taak van RWS is om je van een snelweg weg te krijgen en op een veilige plek neer te zetten zodat je daar zelf veilig op hulp kunt wachten of zelf gaan repareren.
Klopt helemaal. Ik neem RWS ook niks kwalijk hè. Ik reageerde alleen op een bericht dat het wellicht wel soepel zou gebeuren.

Klopt helemaal. Ik neem RWS ook niks kwalijk hè. Ik reageerde alleen op een bericht dat het wellicht wel soepel zou gebeuren.
Ja, die moeten toch weer z.s.m. klaar staan i.v.m. eventuele onveilige situaties.

• Leuk
Waarderingen: R-V
Je bent afhankelijk van de chauffeur. Ik ben zowel bij de motorzaak afgezet als bij de dichtstbijzijnde Carpool/parkeerplaats.

Heb de ANWB wegenwachtservice in totaal 4x nodig gehad (motor + auto). Ben in de helft van de gevallen geholpen. Andere 2x ben ik afgescheept.
De ANWB Alarmcentrale is naar mijn ervaring maar zozo.
Zou alleen niet weten wat dan 'beter' is.

Laatst bewerkt:
Je bent afhankelijk van de chauffeur. Ik ben zowel bij de motorzaak afgezet als bij de dichtstbijzijnde Carpool/parkeerplaats.
De bergers van RWS werken met bergers die de verplichting zijn aangegaan om binnen een afgesproken tijd (veelal binnen 15 a 20 minuten) bij incidenten op de snelweg op locatie te zijn. Dit om de doorgang en veiligheid op de snelweg te garanderen. Veelal hebben deze bergers er dus geen belang bij om jou verder weg te brengen dan met de wegbeheerder (voor de A, is snelweg RWS en N wegen vaak provincie) is afgesproken. Mocht je een keer verder weggebracht zijn dan de eerste veilige locatie is dat puur goedheid van de betreffende chauffeur. Ze bestaan gelukkig wel.

Toch vind ik verschil van 180 per jaar bij de ANWB en bij mijn all-risk verzekering gratis heel groot.

Wat is dan de toegevoegde waarde van de ANWB….

Overigens bij de KNMV was het 5 euro per maand maar daar was ik snel weer weg vanwege de slechte communicatie ivm korting van een VRO op de maandpremie.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen ANWB en geen all-risk.
Het kan altijd goedkoper. :+
De auto heeft nog wel vier jaar garantie en gratis pechhulp.
Daarna "gratis" pechhulp als die dealer onderhouden blijft.

In 98% van de gevallen hangt de motor achter de auto op de aanhanger. :+

Terug
Bovenaan Onderaan