Pech , en dan ?

Ook een nieuwe band kan je lekrijden @Willem
Precies, sta je dan met je mobiele telefoon zonder bereik en je creditcard waar je op dat moment helemaal geen ene flikker aan hebt. Beetje de mensen uitlachen die wel een zekering kunnen vervangen, een binnenkabel kunnen repareren of een bandenreparatie kunnen uitvoeren.
 
op een lekke band kan je best nog een heel eind rijden als je het rustig doet, en dan kom je vast wel ergens ontvangst voor je mobiel tegen of iemand die nog een vaste telefoonlijn heeft. kost je misschien een band en een velg maar dat kan je oplossen met een creditcard.
 
op een lekke band kan je best nog een heel eind rijden als je het rustig doet, en dan kom je vast wel ergens ontvangst voor je mobiel tegen of iemand die nog een vaste telefoonlijn heeft. kost je misschien een band en een velg maar dat kan je oplossen met een creditcard.
Ben je hier serieus of sarcastisch? Tegen het ongemerkt bij hebben van een reparatieset is dat wel een ernstige oplossing
 
Ben ook eens ‘n keer gestopt bij een motor op een plek dat je dacht wat raar :?
Loop ik terug naar de gestrande motor
komt er een meid uit de bosjes met een lekkende spijkerbroek net te lang haar plasje opgehouden :+
Je ziet maar het hoeft niet altijd motorpech te zijn
Ik heb me maar omgedraaid, ik kan toch niks voor haar betekenen :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je hier serieus of sarcastisch? Tegen het ongemerkt bij hebben van een reparatieset is dat wel een ernstige oplossing
gewoon serieus. al vaker gehad dat een lekke band op een heel ongelegen punt zich openbaarde zoals op de brienenoordbrug waar geen vluchtstrook is. dan ga ik echt niet op de rijbaan stil staan om daar eens te proberen een band te plakken dan rij ik gewoon door naar de pomp een paar km verder en kijk daar wel wat de schade is en hoe ik het ga repareren. of 's nachts op een P in een donker bos waar je niet kan zien wat het probleem veroorzaakt. dan maar een pak km rijden naar een plek waar wel licht is en toevallig ook een compressor. en nee de velg ging niet kapot en als het een gaatje in de band is dan heb ik de spullen bij me om verder te kunnen en die gebruik ik ook. en ja het rijd niet fijn zeker niet in de bochten maar je hoeft dus niet stil te blijven staan omdat er toevallig geen lucht meer in de band zit. het rubber komt niet zomaar van de velg af normaal (behalve als je geen tubeless velgen hebt). en de meesten hier komen europa niet uit en dan ben je nooit ver weg van de bewoonde wereld en hulp.
en ook met een gebroken koppelingskabel kan je gewoon rijden (remkabels komen niet zo veel meer voor gelukkig) schakelen gaat prima met een beetje gevoel en tegen de tijd dat je moet stoppen ben je hoogst waarschijnlijk in een bewoonde omgeving met hulp en telefoonontvangst in de buurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
gewoon serieus. al vaker gehad dat een lekke band op een heel ongelegen punt zich openbaarde zoals op de brienenoordbrug waar geen vluchtstrook is. dan ga ik echt niet op de rijbaan stil staan om daar eens te proberen een band te plakken dan rij ik gewoon door naar de pomp een paar km verder en kijk daar wel wat de schade is en hoe ik het ga repareren. of 's nachts op een P in een donker bos waar je niet kan zien wat het probleem veroorzaakt. dan maar een pak km rijden naar een plek waar wel licht is en toevallig ook een compressor. en nee de velg ging niet kapot en als het een gaatje in de band is dan heb ik de spullen bij me om verder te kunnen en die gebruik ik ook. en ja het rijd niet fijn zeker niet in de bochten maar je hoeft dus niet stil te blijven staan omdat er toevallig geen lucht meer in de band zit. het rubber komt niet zomaar van de velg af normaal (behalve als je geen tubeless velgen hebt). en de meesten hier komen europa niet uit en dan ben je nooit ver weg van de bewoonde wereld en hulp.
en ook met een gebroken koppelingskabel kan je gewoon rijden (remkabels komen niet zo veel meer voor gelukkig) schakelen gaat prima met een beetje gevoel en tegen de tijd dat je moet stoppen ben je hoogst waarschijnlijk in een bewoonde omgeving met hulp en telefoonontvangst in de buurt.
Dat is weer heel wat anders dan tijdens een vakantie, dan ga je toch niet zowel je velg als je vakantie aan gort rijden/verruïneren terwijl je makkelijk er even een stoppie d’r in douwt?
 
en wat ga je dan doen op vakantie waar je geen hulp kan bereiken want geen ontvangst en het is niet de band die lek is maar het ventiel dat is overleden. dan is het leuk dat je bandenplak spullen hebt en een koppelingskabel maar dan heb je nog steeds geen lucht in je band. en ook op vakantie kan je gewoon rustig doorrijden voor een beperkte afstand zonder verdere schade aan je velg te doen. en binnen die afstand kan je vast wel weer bereik voor je mobiel krijgen zolang je europa niet verlaat.
en ja ik heb ook banden noodreparatie setjes bij me. waar mijn reactie meer op bedoeld was is de reactie
sta je dan met je mobiele telefoon zonder bereik en je creditcard waar je op dat moment helemaal geen ene flikker aan hebt
in geval van nood hoef je niet te staan. er zijn meer opties als alleen maar blijven staan en hopen dat er iemand hulp komt aanbieden. en ja sommige van die opties kosten geld en sommige kosten veel geld maar er zijn ook genoeg mensen die die volledig A-technisch zijn en voor wie geld niet het grootste probleem is.
persoonlijk heb ik liever een kapotte velg (die voor een paar honderd euro vervangen is binnen 2 werkdagen) als dat ik op een punt blijf wachten op eventuele hulp omdat er een probleem is waar ik op dat moment de spullen of kennis niet voor heb om het te verhelpen.
 
ik telegrafeer m n vrouw en die komt me dan ophalen met t koekblik met aanhanger ,als ze tijd heeft
 
Was een paar dagen geleden in zweden wel blij dat ik losse binnenkabels en nippels bij me had toen mijn koppelingskabel brak, in heel zweden geen kabel op voorraad voor een vstrom 650
 
Uiteindelijk " sleur " je bepaalde zaken mee die je nooit zal nodig hebben .
Maar ik denk dan , heb je het toch eens heel toevallig nodig dan zit het wel in je koffer.

Heb je bijna alle steeksleutels mee.... heb je altijd net maatje 18 nodig en dat is net degene die je thuis nooit nodig hebt dus die heb je net weer niet bij je........

Zo gaat dat toch altijd ?


Ik heb niets bij me, ik doe het onderhoud zelf dus ze gaan niet kapot O-) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan