Past een R1 blok in een Fazer

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
21.472
13.136
nijmegen
Ik denk dat ik mijn distributie kapot heb ( moet het nog checken) maar heb plotseling op geen enkele cilinder nog compressie, en weet dat een fazer1000 een teruggetuned blok heeft....
Past een R1 blok er gewoon een op een in, en kan ik dan mijn eigen carbs en ontsteking gewoon overzetten...???

Weet dat de carb uitvoeringen van de R1 zo gigantisch fel op het gas reageerde, of moet ik dan de injectieblokken hebben, en dan gewoon de carbs met rubbers overzetten...hoef niet meer vermogen, maar gewoon weer een lekker draaiende motor???
 
De carterhelften tussen een Fazer 1000 uit 2001 en een R1 uit 1999/2000 lijken zeer veel op elkaar, net als het Thunderaceblok. Het komt redelijk overeen, maar of het 1 op 1 past? Geen idee, ik zou kijken bij een model in de winkel. Carbs zou geen probleem moeten zijn, ontsteking kan volgens mij niet zo over.
 
kweenie of het past, maar ik zou eerder de kop alleen gebruiken, met jouw eigen nokkenassen

Ja maar dan nog moet er een nieuwe distr.ketting in en waarschijnlijk een koprevisie, en dat wil ik juist vermijden...gewoon omdat een blok overlepelen veel minder werk is..

Niet dat ik me voor een koprevisie druk maak qua kunde , kennis en gereedschappen, maar heb er gewoon geen zin meer in....dat gezemel over onderdelen, pakkingen e.d.
Leek me het simpelst om er gewoon een blok in te knallen, en R1 blokken zijn meer voorradig en dus goedkoper dan Fazer blokken
 
Ja maar dan nog moet er een nieuwe distr.ketting in en waarschijnlijk een koprevisie, en dat wil ik juist vermijden...gewoon omdat een blok overlepelen veel minder werk is..

Niet dat ik me voor een koprevisie druk maak qua kunde , kennis en gereedschappen, maar heb er gewoon geen zin meer in....dat gezemel over onderdelen, pakkingen e.d.
Leek me het simpelst om er gewoon een blok in te knallen, en R1 blokken zijn meer voorradig en dus goedkoper dan Fazer blokken
R1 blok met fazer nokkenassen bedoelt zot volgens mij?? Iets minder giftig op het gas,n vermoedelijk?? wat meer koppel onderin
 
heb hier al wat gevonden...kop is idd anders
Die 40er-Fallstromvergaser stehen im Weg.Konventionell, also horizontal verbaute 37er-Exemplare und eine neueAirbox müssen ran. Doch damit das klappt, braucht man einen neuenZylinderkopf. Da kann man bei der Gelegenheit ja auch gleich dieNockenwellen etwas entschärfen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan