Op naar sepang

Zoek het maar uit

  • 46.

    Stemmen: 31 60,8%
  • 99.

    Stemmen: 7 13,7%
  • 93.

    Stemmen: 9 17,6%
  • 29.

    Stemmen: 2 3,9%
  • 26.

    Stemmen: 2 3,9%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Rossi is heus wel zo slim om geen bewuste trappende beweging te maken met 100 camera's om hem heen, hij weet dat dit gevolgen heeft en die kan hij in dit stadium zeker niet gebruiken. Na meerdere keren de beelden bekijken kom ik niet verder dan dat ze elkaar geraakt hebben (Helm van MM tegen knie van Rossi), en dat Rossi zijn knie uitsteekt om hem af te houden.
 
Oke nou dan kan hij daar natuurlijk de boel eens lekker gaan verstoren zoals MM bij hem deed. Dat zie ik dus ook nog wel gebeuren. Niet met knie en voeten maar meer doormiddel van in de weg rijden.

Dat zou kunnen maar dat wordt dan weer beoordeeld en een passende straf voor gegeven.
 
zit wat in, kan me nog goed herinneren dat capirossi ten koste van alles wereldkampioen moest worden, daarbij geholpen door vele italianen in de beruchte laatste australische GP. Helaas ten kosten van onze Hans '(

Mij helaas niks van bekend want ik draai nog niet zo lang mee maar het zal ongetwijfeld zo zijn want Italiaans he!

Stel je voor dat, en die mogelijkheid zit er in, Lorenzo nu WK word dan zul je door de hele wereld die geen ongekleurde bril op heeft, om maar een gebezigde uitspraak aan te halen, toch nooit echt kampioen zijn?
Dan heb je toch zowel een gekleurde bril op alsook een plank voor je harses. De enige kleuren die je dan nog staan zijn het rood/wit van je stok.
Dan is het maar goed dat we geen Groningse en Friesche motorrijders in de GP hebben rond rijden :P ;)
Ik denk niet dat er veel zou gebeuren, je kent Nederlanders toch zelf ook wel, veel te nuchter en passief!?
Bij ongeregeldheden zou er eerst een commissie gevormd worden die een arbitrage gaat aanstellen welke het gebeuren gaat beoordelen om vervolgens tot een ondefinieerbare conclusie te komen die door de commissie naast zich neer gelegd word en word er een onuitvoerbaar besluit genomen die teveel geld kost en zo de situatie in een impasse terecht komt en de gehele organisatie de kop kost.


In het beste geval dan..
 
Al met al het maakt niet uit wie de titel wint Rossi of Lorenzo het zal nu wel de boeken ingaan als een oneerlijke strijd....danwel voor rossi danwel voor lorenzo omdat er eigenlijk niet eerlijk gestreden is. Beetje jammer van een top seizoen dat het doormiddel van domme acties of penalties besloten gaat worden.

Als lorenzo wint zal er gezegd worden hij is geholpen door MM
Als Rossi wint en misschien een mindere straf krijgt ofzo (wat me sterk lijkt) dan zal er gezegd worden hij heeft niet fair geraced door marquez er af te beuken.

Zo is het, en dat is gewoon jammer. Eigenlijk zijn er alleen maar verliezers door deze hele zaak.
 
Even mijn (ont)nuchtere(nde) visie :

Rossi kijkt niet 1 maar iefst 3 keer langszij en aan heel zijn houding te zien is duidelijk te zien dat ie niet bezig is om alleen maar marquez achter zich te houden c.q racen
Mijn inziens schreeuwen de beelden maar 1 ding "kom maar eens hier,dan geef ik je een zetje"
De details doen er dan niet meer toe.
Meestal heeft ie,al dan niet terecht,de schijn mee,deze keer niet :')

De meester van de mindfuck kreeg deze keer de bal teruggekaast :')
 
Laatst bewerkt:
Ja echt heel jammer......dit is echt niet goed voor de MotoGP terwijl dit zon top jaar was. En nogmaals zie het gerust gebeuren dat Rossi schijt aan zijn contract heeft en in 2016 mooi iets anders gaat doen....en das toch jammer voor de MotoGP die toch echt weer in de lift zat kwa populairiteit maar dit soort dingen verneuken gewoon een heel seizoen. Is mijn mening dan hoor.
 
Zozo wat een bizarre race.

Dikke congratz aan Dani, een heel weekend top gereden. Zoals aan bijna elk einde van het seizoen: "als hij dit nu eens een heel jaar kan presteren wordt hij kampioen".

Ik ben hier al een halfuur door de reacties aan het ploeren, wat is me dit allemaal zeg.
Casey Stoner, wat een ventje toch, loopt weg uit de wereld omdat hij dat 'gedoe' niet kan verdragen, maar loopt wel als eerste te tweeten als hij weer zijn oude rivaal kan slecht maken. Jammer, voor mij is hij de grootste verliezer in dit verhaal _O-

VR vs MM. Dit is een moeilijke om een mening over te vormen. Het kan niet duidelijker zijn dat MM VR kwam ophouden, dit was helemaal niet 'racen om de 3e positie'. Mensen die dit zouden beweren hebben wel errug slecht opgelet. Waarom hij dat doet kan over gespeculeerd worden, had VR gelijk tijdens vorige persconferentie, of was dit nu gewoon reactie daarop? Het hoort niet, in geen enkele sport. Maar het gebeurt wel vaker en wordt blijkbaar wel toegelaten.
VR's reactie hierop hoort evenmin thuis op de baan, het gaat om het racen. Deze race had hij al verloren van zodra het gevecht met MM startte. Ik vraag me af wat hij anders kon doen dan wat hij -volgens mij- deed (hem naar buiten duwen en proberen confronteren -boos kijken _O- - afremmen). Hij had allesinds niet tot JL geraakt, dus was hoogst mogelijke positie 3e, en als MM zijn zin kreeg, kwam dovi en de rest van de bende hun ook nog mengen in de strijd.
Opnieuw, ik weet niet wat hij anders kon proberen, maar dit was het allesinds ook niet :o

VR is allesinds 98% zeker zijn titel kwijt. Ik vind het jammer dat JL zijn titel op deze manier moet binnen halen, want .. weer gaan er reacties komen dat hij het niet verdiende omwille van de laatste 3 races, en dat vind ik dan weer wel BS
We moeten het nog zien!
(Ik niet, ben op reis, en vrees dat ik het zal moeten missen)

Waarom mocht JL dat niet zeggen? Het is niet zo dat VR zijn best doet om vriendjes te zijn na vorige persconferentie. Dat het goed overkomt, nee, dat nou niet.

Maar wat is dat hier weer met het beschuldigen van de 'gele brilletjes' (voornamelijk steeds door dezelfden). Het doet me steeds denken aan het gooien met het woordje 'racist'.
Eén, het is vervelend. Twee, je beschuldigd mensen van niet helder te kunnen denken. Drie, door dit steeds te herhalen blijkt dat je zelf met oogkleppen kijkt.
En waarom? Omdat je geen normale tegenargumenten kunt/wilt geven.



Dovi weer gefaald, die zal zichzelf ook wel door de kop willen schieten hebben. :Y


edit: nou vergeet ik het nog, het publiek dat Lorenzo uitjouwde mocht zich schamen. Zoals het al werd aangehaald: "net voetbal". Als hij kampioen wordt, hoop ik dat die zielige ventjes hun wel erg slecht voelen.
 
Laatst bewerkt:
Als Marquez fan keur ik zijn akties af en als Spanjool zijnde schaam ik me voor m'n landgenoten.
Het enige wat is zag gebeuren was een knietje naar buiten en daarna een enorme SCHWALBE van Marquez.

Houd marktplaats maar in de gaten want al die "93" zooi gaat de tent uit.

Driewerf BAH.

go dani '( '(

:') :') :') :')
 
Vraag me af of TZ250 nog steeds van die "leuke" plaatjes komt posten.

Wat een debiel die Rossi. Gatver. Ik vind het zo jammer voor de sport.
 
Ik moest gelijk hier aan denken --->

En ook kwam de vraag in mij op : Mag je iemand niet van de ideale lijn afhouden :?

Racen is ook je tegenstanders vertragen op momenten waar zij sneller zijn. En dat gebeurd in elke race. Maar tot hoe ver mag je hier in gaan ?
 
MotoGP: Officiele verklaring MotoGP racedirectie omtrent straf Rossi

#MalaysianGP - Na afloop van de inmiddels veel besproken MotoGP race op het Sepang International circuit werd Valentino Rossi door de racedirectie bestraft met drie penaltypunten. Racedirecteur Mike Webb gaf een toelichting op het hoe en waarom van deze straf.


De drie uitgedeelde strafpunten zorgen er, samen met het eerder uitgedeelde ene strafpunt, voor dat de leider in de tussenstand van het wereldkampioenschap in de laatste MotoGP race op Valencia achteraan het veld zal moeten starten.

Racedirecteur Mike Webb stelde in een toelichting dat Rossi is gestraft voor onverantwoordelijk rijgedrag:



“Wat wij op de videobeelden geconstateerd hebben en wat wij uit de verklaringen van beide rijders gehoord hebben levert uiteraard verschillende inzichten op. Na alles te hebben afgewogen zijn we tot de conclusie gekomen dat Rossi met zijn actie bewust Marquez zeer ver naar buiten heeft geduwd om de regerend MotoGP wereldkampioen in de problemen te brengen en mogelijk een val van Marquez af te dwingen.


Rossi vertelde uiteraard dat hij nooit die bedoeling gehad heeft om Marquez te laten vallen maar dat was wel het gevolg. We hebben uiteraard ook meegenomen dat Rossi aangaf dat Marquez hem bewust ophield en hij daarmee de strijd om de wereldtitel onrechtmatig aan het beïnvloeden was. We zijn van mening dat bieden fouten gemaakt hebben. Kijkend naar het regelboek zien we echter geen ongeoorloofde acties van Marquez. Hij heeft voor het incident geen contact gehad met Rossi en heeft daarom geen regels overtreden. Ik kan me voorstellen dat velen de mening zijn toegedaan dat Marquez zich niet moet bemoeien met de strijd om de titel maar veel rijders doen dat nu eenmaal wel.


Rossi heeft echter uit frustratie gehandeld. Hij ergerde zich aan de handelwijze van Marquez. In zijn reactie daarop heeft Rossi echter regels overtreden die wij niet ongestraft kunnen laten. Het betrof onverantwoordelijk rijgedrag dat tot een valpartij heeft geleidt. Daarvoor krijgt Rossi drie strafpunten.”

Webb realiseert zich terdege dat veel mensen de straf te licht vinden. Waarom kwam er bijvoorbeeld geen zwarte vlag?



“We hebben dat binnen de racedirectie bediscussieerd en kwamen, mede gezien de belangen die er spelen, tot het besluit niet direct in te grijpen. We wilden eerst het relaas van beide rijders horen alvorens conclusies te trekken. De race ging verder waardoor we ook geen tijd hadden om op dat moment de videobeelden uitgebreid te bestuderen. We moesten ook de rest van de race in de gaten houden. We hebben daarom besloten de videobeelden pas na de race te gaan bestuderen en eerst beide rijders te horen alvorens een definitieve conclusie te trekken. En dat is precies wat we nu gedaan hebben.”

Bron;
racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of TZ250 nog steeds van die "leuke" plaatjes komt posten.

Wat een debiel die Rossi. Gatver. Ik vind het zo jammer voor de sport.

ik heb er wel 1 voor hem :X

full


Maar hij zal dit vast wel sportief opvatten :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet omschrijven hoe erg ik hier van baal. Rossi zijn actie valt NIET goed te praten, hoe je het ook benaderd. maar Marquez moet ook gewoon ophouden met zijn geklier. Laat dit gewoon gestreden worden zoals het hoort, ipv dit gesodemieter. Ik heb een kleine slowmo gemaakt van wat er nou echt gebeurt, dit kan je vergelijken met wat er op de voetbalvelden vrijwel elke pot gebeurt denk ik.


Ik had Rossi ook al zo goed als veroordeelt, ,maar ik las net een tweet van Fast bikes en als je wat meer op het hoofd van Marquez let, zie je dat dat hij eerst zélf met zijn hoofd tegen Rossi's knie aan rijd, waarna Rossi hem wegduwt.
 
MotoGP: Officiele verklaring MotoGP racedirectie omtrent straf Rossi

#MalaysianGP - Na afloop van de inmiddels veel besproken MotoGP race op het Sepang International circuit werd Valentino Rossi door de racedirectie bestraft met drie penaltypunten. Racedirecteur Mike Webb gaf een toelichting op het hoe en waarom van deze straf.


De drie uitgedeelde strafpunten zorgen er, samen met het eerder uitgedeelde ene strafpunt, voor dat de leider in de tussenstand van het wereldkampioenschap in de laatste MotoGP race op Valencia achteraan het veld zal moeten starten.

Racedirecteur Mike Webb stelde in een toelichting dat Rossi is gestraft voor onverantwoordelijk rijgedrag:



“Wat wij op de videobeelden geconstateerd hebben en wat wij uit de verklaringen van beide rijders gehoord hebben levert uiteraard verschillende inzichten op. Na alles te hebben afgewogen zijn we tot de conclusie gekomen dat Rossi met zijn actie bewust Marquez zeer ver naar buiten heeft geduwd om de regerend MotoGP wereldkampioen in de problemen te brengen en mogelijk een val van Marquez af te dwingen.


Rossi vertelde uiteraard dat hij nooit die bedoeling gehad heeft om Marquez te laten vallen maar dat was wel het gevolg. We hebben uiteraard ook meegenomen dat Rossi aangaf dat Marquez hem bewust ophield en hij daarmee de strijd om de wereldtitel onrechtmatig aan het beïnvloeden was. We zijn van mening dat bieden fouten gemaakt hebben. Kijkend naar het regelboek zien we echter geen ongeoorloofde acties van Marquez. Hij heeft voor het incident geen contact gehad met Rossi en heeft daarom geen regels overtreden. Ik kan me voorstellen dat velen de mening zijn toegedaan dat Marquez zich niet moet bemoeien met de strijd om de titel maar veel rijders doen dat nu eenmaal wel.


Rossi heeft echter uit frustratie gehandeld. Hij ergerde zich aan de handelwijze van Marquez. In zijn reactie daarop heeft Rossi echter regels overtreden die wij niet ongestraft kunnen laten. Het betrof onverantwoordelijk rijgedrag dat tot een valpartij heeft geleidt. Daarvoor krijgt Rossi drie strafpunten.”

Webb realiseert zich terdege dat veel mensen de straf te licht vinden. Waarom kwam er bijvoorbeeld geen zwarte vlag?



“We hebben dat binnen de racedirectie bediscussieerd en kwamen, mede gezien de belangen die er spelen, tot het besluit niet direct in te grijpen. We wilden eerst het relaas van beide rijders horen alvorens conclusies te trekken. De race ging verder waardoor we ook geen tijd hadden om op dat moment de videobeelden uitgebreid te bestuderen. We moesten ook de rest van de race in de gaten houden. We hebben daarom besloten de videobeelden pas na de race te gaan bestuderen en eerst beide rijders te horen alvorens een definitieve conclusie te trekken. En dat is precies wat we nu gedaan hebben.”

Bron;
racesport.nl

Marquez het kind,Rossi de puber :+
 
Was het een achterhoede team dan was de wedstrijdleiding vast al wakker geworden met een uitspraak.
Bang om met uitspraken te komen...zwak.
Nee, zorgvuldig.
Een verkeerde/overhaaste beslissing had het kampioenschap voortijdig kunnen beslissen. Het is juist sterk van ze dat ze zich hier kwetsbaar durven op te stellen.
 
ik hoor hier al enkele malen een 'schumachertje' doen of iets in die trend. Ik heb nooit wat gehad met de F1, kan iemand vertellen welk incident, ben nu wel benieuwd geworden ;)
 
Maar 3 strafpunten voor KICKING.
Dit is echt shocking!
FIM wordt (/is) een soort FIFA ...

Commentaar van de race directeur Mike Webb:
“We hebben dat binnen de racedirectie bediscussieerd en kwamen, mede gezien de BELANGEN die er spelen, tot het besluit niet direct in te grijpen."

De belangen gaan dus boven een faire (harde) strijd.
Entertainment (c.q. geld) voor de echte sport.

Voel me ineens een hele naieve MotoGP consument...
Vond het wel grappig dat Iannone bij de qual einde pitstraat wachtte op Rossi.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan