GP van Maleisië: Sepang wat is het heet!

Pakt Bagnaia hier de titel in de Moto2?


  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.115
2.553
Nijmegen
Het drieluik Japan - Australië - Maleisië is toe aan de finale: de Grand Prix van Sepang. Een prachtig modern en breed circuit, waar de MotoGP-machines helemaal tot de limiet worden gebracht. Voor de coureurs geldt hetzelfde: of het nu de hitte is of een eventuele stortvloed aan regen, de laatste race in Azië vraagt het maximale van het veld.

De MotoGP titelstrijd is inmiddels voorbij, maar in de Moto2 en met name de Moto3 is het nog spannend. Francesco Bagnaia heeft aan 14 punten, oftewel een podiumplek, genoeg om de titel veilig te stellen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want de druk kan nog wel eens een raar effect hebben op een coureur, zeker als de strijd naar Valencia uitgesteld zou worden. Bagnaia heeft nog nooit voor een wereldkampioenschapstitel gereden, dus dit wordt een belangrijke test voor de Italiaan. Voor Miguel Oliveira is het zaak om te winnen, al het andere is niet belangrijk. Beide coureurs komen volgend jaar naar de MotoGP, dus als ze ooit nog een titel willen scoren, is nu het moment.

pembalap-malaysia-hafizh-syahrin_20180409_163513.jpg


In de Moto3 strijden er in theorie drie man voor de titel, waar 20 punten het verschil maken tussen Jorge Martin, Marco Bezzecchi en Fabio DiGiannantonio. Er zijn nog vijftig punten om voor te racen, en Martin heeft een voorsprong van 12 punten. Aan de ene kant zou je zeggen dat dat een gedane zaak is, aan de andere kant hebben zowel Martin als Bezzecchi er een handje van om eraf te rossen of eraf gerost te worden. Eén ding is zeker: als er zich weer kopgroepen van 15 man gaan vormen, wordt het iene-miene-mutte voor de podiumposities.

Oh, en voor we het vergeten: net als Thailand, Japan en Australië moeten we weer redelijk vroeg op om alles live mee te maken. De races op zondag:
05:00u Moto3
06:20u Moto2
08:00u MotoGP
 
Bagnaia word kampioen! Oliveira gaat hem namelijk niet winnen dit weekend.

Martin krijgt problemen in de race en bezzechi gaat hem winnen waardoor ze met 0 punten verschil naar Valencia gaan.. waar Martin als nog wint.

Gp gaat de overwinning naar dovi mits het droog is.
Marquez haalt de finish niet en Rossi komt op podium.
Syharin rijd een goeie top 10
 
Zondagnacht/ochtend uitzendtijden voor de vroege vogels....


Eurosport-1.png


  • 01:30 – 02:30: Grand Prix Maleisië
    Moto GP Kwalificatie
  • 02:30 – 03:00: Grand Prix Maleisië
    Warming up (LIVE)
  • 03:00 – 04:00: Grand Prix Maleisië
    Warming up (LIVE)
  • 04:00 – 05:00: Grand Prix Maleisië
  • 05:00 – 06:15: Grand Prix Maleisië
    Moto3 Race (LIVE)
  • 06:15 – 07:45: Grand Prix Maleisië
    Moto2 Race (LIVE)
  • 07:45 – 09:00: Grand Prix Maleisië
    Moto GP Race (LIVE)
  • 12:45 – 13:45: Grand Prix Maleisië
    Moto2
  • 14:45 – 15:15: Grand Prix Maleisië
    Moto GP
 
Ff wat anders.
Las net dat F1 voor Zandvoort kiest.
Vindt ik persoonlijk niet erg.
( is trouwens nog niks getekend )
Was bang dat de baan in Assen er door verpest werd.
 
Als KTM fan hoop ik dat Oliveira kampioen wordt, maar die kans acht ik klein. Hij/KTM hebben te veel steken laten vallen dus Bagnaia wordt terecht kampioen.
In de Moto3 gun ik het beide kemphanen*O*, maar die Bezecchi is er dit jaar zo vaak afgereden dat ik het hem ietsjes meer gun, denk wel dat het Martin wordt overigens. En volgend jaar zitten ze allebij op KTM in de Moto2})
 
Terug
Bovenaan Onderaan