Ook een bakkie

Haakie

MF veteraan
28 mrt 2006
2.690
1.042
Borne
Een zijspan. Vrouwlief en ik hadden het er al vaker over. Ik wilde graag een Rus maar dat vond vrouwlief weer niets. Uiteindelijk tegen dit compromis aangelopen. Kawasaki 1100LTD (vrouwlief is van de LTD's, heeft zelf een 750) met velorex-bak.

Foto-8JI7QW3D.jpg

Foto-EDPABALK.jpg


Er zit nog een beetje werk aan, maar rijden doet hij uit de kunst. Dus dit jaar lekker met het gezinnetje op stap! :)
 
Leuk nog een zijspanrijder er bij ! Veel plezier !!


Zie ik nu een velorexklem voor op je frame zitten ?
 
Ik zit wel te kijken of ik er een ander wiel op kan zetten. Ik lees hier dingen over een VW naaf er op bouwen? Weet iemand hier wat meer over te vertellen?
 
Ik heb het bij mijn Velorex gedaan. As afslijpen en daar het stuk plaat van de draagarm van een Golfje tegenaan lassen.
Ik heb de Velorex niet meer, en ook geen foto's. Maar als je op de sloop een naafje haalt en de onderdelen naast elkaar houdt wijst het vanzelf.
 
ik heb het vijf jaar geleden al eens gedaan bij een DUNA van een maat van me aan zijn XS ragbakspan

zal de foto's hier wel even posten


eerst lekker zagen
full
 
dan puzzelen

hebben er destijds voor gekozen om twee draaipunten naast elkaar te plaatsen om zo het geheel veel stabieler te krijgen dan wanneer je echt maar 1 draai arm pakt, want dan zou die in mijn ogen nog zijdelingse speling over houden
full
 
dan het bakframe voorzien van een basis plaat waar je de arm op kunt schroeven
full
 
Hmmm, zo te zien een klusje waar ik beter een goede lasser/framebouwer bij kan halen. Weet iemand een goede in de regio Twente?
 
EHE woont in Vasse, das heeeel dicht bij Borne ;)

kom maar eens langs voor een bakkie leut, dan praat ik je zo om richting naafbesturing of schommel :)
 
Volgens mij heb ik de xs ragbak vanmorgen op de rhenense brug gezien, leuk om te zien van voor.

succes met bouwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan