Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Er zij zat mogelijkheden om toch mee te doen.

5 man met dezelfde telefoon laten aanmelden. Er werd toch niet gescand.
Later starten, staat er niemand meer bij het begin
Ergens de route oppakken

Die dikke varkens heb ik ook op de route gezien... Alsof ze ergens het campement gingen opslaan. Bagagerekken en alles er nog aan. 🙈

Zelf 2* eraf en in keer in een greppel met drek. Kreeg de snelheid er niet goed uit geremd en dacht toen wel even over het slootkantje te kunnen rijden. Die zei helaas "nee". Stond meteen vast 😅

Ik moest de laatste ronde ook nog in de remmen voor een wielrenner. Na het carrousel kreeg je een kruising met blijkbaar een fietspad. Mooi om te springen en die knippen lekker mee te pakken. Kwam die gast er ineens aangesjeest. Ik zag hem komen en hij leek niet van plan te remmen. Gelukkig tegen gehouden door de vrijwilligers waardoor ik door kon. Dat had wel een dingetje kunnen worden, ik weet niet of ik op tijd stil gestaan had.
Ik dacht echt "wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?". Echt een kuststreek van je haha
 
Wat voor mening hebben jullie hier over bandenmaten? vooral dan betreffende de achterband breedte. Ik heb wel eens begrepen dat een 110 beter rijdt dan een 120?
 
Wat voor mening hebben jullie hier over bandenmaten? vooral dan betreffende de achterband breedte. Ik heb wel eens begrepen dat een 110 beter rijdt dan een 120?
Ik merk daar geen ene klap van 8-)
Ik compenseer het door... tja, waardoor eigenlijk :X :+
 
Wat voor mening hebben jullie hier over bandenmaten? vooral dan betreffende de achterband breedte. Ik heb wel eens begrepen dat een 110 beter rijdt dan een 120?
Zet erin wat k op dat moment in voorraad heb. Kan 110/120/140 zijn. Met al t talent wat k mis met k daar geen verschil tussen🤣🤣
 
Wat voor mening hebben jullie hier over bandenmaten? vooral dan betreffende de achterband breedte. Ik heb wel eens begrepen dat een 110 beter rijdt dan een 120?

Ik heb een 140. Breder is natuurlijk meer oppervlak om vermogen aan de grond te krijgen. Aan de andere kant ook minder wendbaar. Op een crossbaan heb ik smaller dan enduro. (120 schoep om 140)

Een schoepenband wil je weer niet te breed hebben. Je moet ook op toeren kunnen komen.
 
Wat voor mening hebben jullie hier over bandenmaten? vooral dan betreffende de achterband breedte. Ik heb wel eens begrepen dat een 110 beter rijdt dan een 120?
Voor elk gebruik wordt een andere breedte geadviseerd. Binnen de supercross wereld worden bredere banden gebruikt (120) want stabiliteit boven wendbaarheid, waar binnen de crosswereld 100 meer gewaardeerd wordt (wendbaarheid boven stabiliteit). Hoe breder de band, hoe stabieler maar ook hoe trager die stuurt t.o.v. een smallere band. En dan hebben we het alleen over wendbaarheid en stabiliteit. Ondergrond speelt ook nog eens een rol.

Dus afhankelijk van wat je wilt doen, kan het goed zijn dat 110 beter rijdt dan 120, maar slechter is ook een mogelijkheid.
 
Die reeds genoemde mitas geeft meer dan genoeg grip... en anders gewoon lekker op een metzeler six days, kan je ook nog eens driftend door de bocht...
 
Dat probleem hebben er meer denk ik.

Moet je voor de grap eens bij de wedstrijden van die kleine mannen na afloop eens op de baan kijken. Door wat voor sporen ze met die kleine wieltjes gaan. En dan zoveel harder als ik zou doen 🙈
 
Dat probleem hebben er meer denk ik.

Moet je voor de grap eens bij de wedstrijden van die kleine mannen na afloop eens op de baan kijken. Door wat voor sporen ze met die kleine wieltjes gaan. En dan zoveel harder als ik zou doen 🙈
Mooiste vind ik nog, vooral die kleintjes van de 65cc. Die gaan ook echt hard. En dan stappen ze af, geen zweet en gaan daarna rennend de paddock in en tikkertje doen oid :P
 
Mooiste vind ik nog, vooral die kleintjes van de 65cc. Die gaan ook echt hard. En dan stappen ze af, geen zweet en gaan daarna rennend de paddock in en tikkertje doen oid :P
Ja precies, dat doen ze puur om de belediging nog even af te maken. Ik weet het zeker.
Op Emmen mogen ze vaak de 1e 2 a 3 uur trainen. Ach dan ligt de baan er nog prima in daarna zou je denken... Niet dus 😅
 
Ik ben voor de Beta ook weer toe aan andere banden, nu lees ik hier veel goede ervaringen over de Mitas. Maar welk type is goed voor in de blubber? Zie door de bomen het bos niet meer :+
 
@Mister C en ik hebben de C02. Heel erg goed in de heel diepe blub, hoge noppen en slijt bijna niet voor een enduro band.

Vanmiddag keuze stress. Naar Dalfsen, m'n lokale KNMV baan die eindelijk weer open is en dan met de Beta, of naar Emmen met de Stark. Mooiere baan en langer open. Wel in totaal een dik uur langer in de auto.
 
Zet erin wat k op dat moment in voorraad heb. Kan 110/120/140 zijn. Met al t talent wat k mis met k daar geen verschil tussen🤣🤣
ik rijd al jaren met een 110. Heb zelf ook 120 en 140 gehad. Maar de reden waarom ik voor een 110 kies is omdat ik zelf vind dat hij dan veel makkelijker in de sporen schiet. bij een 120 of 140 heb je nog wel eens zeker als t spoor echt smal is dat je wiel gaat lopen zoeken. Ik heb zelf dan liever dat mn wiel het spoor in schiet.

Maar zoals zovele dingen. Beste is gewoon zelf testen/ervaren. 100 man kunnen je zeggen dit of dat. Maar eigen gevoel/ervaring is wat mij betrefd de beste keuze.
Denk wel dat als je nu veel op harde ondergrond rijd of veel ofen keien/rotsen. Dan is een bredere voetprint natuurlijk wel fijner gezien je dan meer oppervlakte dus meer grip hebt.

Maar beste is gewoon zelf ervaren.
 
Ik ben voor de Beta ook weer toe aan andere banden, nu lees ik hier veel goede ervaringen over de Mitas. Maar welk type is goed voor in de blubber? Zie door de bomen het bos niet meer :+
mitas XT-754 is een echte aanrader voor NL bodem. Mooie hoge nop Die niet als de nete slijt. En lost ook goed.
Ik kies altijd tussen de mitas XT 754 of de kenda trackmaster. Beetje afhankelijk hoe goed ze leverbaar zijn.
Die mitas XT 754 is de band die bij vele [oudere] wel bekend staat als vroeger de trellerborg.
 
Ik ben voor de Beta ook weer toe aan andere banden, nu lees ik hier veel goede ervaringen over de Mitas. Maar welk type is goed voor in de blubber? Zie door de bomen het bos niet meer :+
Er gaat niets boven de trelleborg. Nu mitas xt754.
Ik heb zelf altijd een motor of een set wielen met deze band. Wat zeg ik gisteravond in de regen nog een rondje gedaan met deze band :)
 
Dan wordt het de XT 754, maar ook zie hier verschillende types in. Rood en groen, wat is daar het grote verschil tussen dan? Zal wel te maken hebben met een hardere of zachtere compound, maar wat merk je daarvan in de praktijk?
 
mitas XT-754 is een echte aanrader voor NL bodem. Mooie hoge nop Die niet als de nete slijt. En lost ook goed.
Ik kies altijd tussen de mitas XT 754 of de kenda trackmaster. Beetje afhankelijk hoe goed ze leverbaar zijn.
Die mitas XT 754 is de band die bij vele [oudere] wel bekend staat als vroeger de trellerborg.
Je was me voor zie ik nu
 
Dan wordt het de XT 754, maar ook zie hier verschillende types in. Rood en groen, wat is daar het grote verschil tussen dan? Zal wel te maken hebben met een hardere of zachtere compound, maar wat merk je daarvan in de praktijk?
Is voor de buitentemperatuur zover ik weet. De zachtere blijft langer zacht denk ik dan maar.
Voor heb ik de superlight.
 
Volgens mij heeft de groene geen Dot, en de rode wel. Of vice versa. Ze hebben de naam van de xt754 eranderd heb ik het idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan