Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik reed gisteren over de snelweg daar en zag de motoren, ook al de busjes en aanhangers. Nu ook de video van Erwin bekeken (nog niet helemaal, maar kijk straks verder) en wat lijkt het me gaaf om aan zoiets mee te doen. Ik heb wel een crossmotor waarmee ik alleen op crosscircuits rijd, maar geen noppenmotor met kenteken. Kriebelt wel nu...
Kan t sterk aanraden. Crosser dr uit, enduro met kenteken dr in.
Bij wijze van t zelfde merk, kun je de vering, blok enz zo maken als je huidige staat.
 
Wederom een nieuwe aflevering in mijn Beta verhaal.. Vorige week dus die losgeschoten brandstofleiding, wat weer door de motorzaak gemaakt is. Dus gisteren maar eens even uitproberen en hopen op een rit zonder problemen.. Nou, niet dus.. Het begon al dat de motor slecht wilde starten ( Dat was voor de reparatie van vorige week ook al wel regelmatig ) Ik heb een ritje gemaakt van bijna 100 kilometer en de motor is zeker een keer of 40 afgeslagen, erg vervelend als je op je stepjes staat en ineens slaat die af. Vaak met de koppeling los in zijn 2 sloeg de motor wel weer aan, maar meerdere keren moest ik ook zeker wel meerdere keren en langere tijd starten voordat de motor aansloeg.

De Beta is vandaag opgehaald door de motorzaak en gaat hoogstwaarschijnlijk naar de dealer om helemaal in orde gemaakt te worden.. Begin nu al wel een beetje spijt te krijgen van de aankoop, want heb nog geen rit kunnen rijden zonder problemen :(
 
Was dat na dat weiland met dat landhuis, met een soort jumpje in een ander weiland. Daar zag ik ronde 3 een aantal liggen.
Nee het was meer halverwege, net voor er zo'n knikje tussen 2 weilanden in waar je bijna de sloot in reed als je de lijn volgde
 
Wederom een nieuwe aflevering in mijn Beta verhaal.. Vorige week dus die losgeschoten brandstofleiding, wat weer door de motorzaak gemaakt is. Dus gisteren maar eens even uitproberen en hopen op een rit zonder problemen.. Nou, niet dus.. Het begon al dat de motor slecht wilde starten ( Dat was voor de reparatie van vorige week ook al wel regelmatig ) Ik heb een ritje gemaakt van bijna 100 kilometer en de motor is zeker een keer of 40 afgeslagen, erg vervelend als je op je stepjes staat en ineens slaat die af. Vaak met de koppeling los in zijn 2 sloeg de motor wel weer aan, maar meerdere keren moest ik ook zeker wel meerdere keren en langere tijd starten voordat de motor aansloeg.

De Beta is vandaag opgehaald door de motorzaak en gaat hoogstwaarschijnlijk naar de dealer om helemaal in orde gemaakt te worden.. Begin nu al wel een beetje spijt te krijgen van de aankoop, want heb nog geen rit kunnen rijden zonder problemen :(

Ja dat is inderdaar erg klote, als je er zoveel pech mee hebt. Duim voor je dat je straks een tijdje probleemloos door kan.
 
Kan t sterk aanraden. Crosser dr uit, enduro met kenteken dr in.
Bij wijze van t zelfde merk, kun je de vering, blok enz zo maken als je huidige staat.
Ik heb naast mijn CR500, welke ik echt niet zo maar weg doe een KTM SX250 uit 2016 en die zou ik inderdaad kunnen vervangen door een enduro. Zal me eens wat gaan oriënteren
 
Ja het blok zou moeten passen. Bak verhouding en lichtspoel is wel een dingetje.
Ik heb tot kort geleden mijn enduro voor beide gebruikt. Sinds kort een crosser voor puur crossbaan. Maar daarbij hoef ik me niet druk te maken over lichtspoel en bakverhoudingen.
 
Wederom een nieuwe aflevering in mijn Beta verhaal.. Vorige week dus die losgeschoten brandstofleiding, wat weer door de motorzaak gemaakt is. Dus gisteren maar eens even uitproberen en hopen op een rit zonder problemen.. Nou, niet dus.. Het begon al dat de motor slecht wilde starten ( Dat was voor de reparatie van vorige week ook al wel regelmatig ) Ik heb een ritje gemaakt van bijna 100 kilometer en de motor is zeker een keer of 40 afgeslagen, erg vervelend als je op je stepjes staat en ineens slaat die af. Vaak met de koppeling los in zijn 2 sloeg de motor wel weer aan, maar meerdere keren moest ik ook zeker wel meerdere keren en langere tijd starten voordat de motor aansloeg.

De Beta is vandaag opgehaald door de motorzaak en gaat hoogstwaarschijnlijk naar de dealer om helemaal in orde gemaakt te worden.. Begin nu al wel een beetje spijt te krijgen van de aankoop, want heb nog geen rit kunnen rijden zonder problemen :(
Balen zeg.
Gaat je motor naar RBC? Ik zag dat hij daar vandaan kwam.
 
Ik rijdt met mijn Enduro zowel crossbaan als Enduro/OTR echter voor de crossbaan moet de vering vaak wel even aangepast worden. Anders is het vaak veelste zacht.
 
Over grond kopen om te rijden:
Ik denk er weleens over om gewoon grond in frankrijk te kopen met een paar man. In frankrijk of spanje koop je zo 8 tot 15 hectare voor een 30 tot 60k.
Dat is met een paar man wel op te brengen. Daar doen ze (nog) niet zo moeilijk en wie weet is dat over n paar jaar nog de enige manier om een beetje te kunnen rijden.
Qua investering zal het niet renderen maar hobby mag geld kosten toch?
Als ik zie wat het mx masterplan aan kosten heeft: doe "ons" dan ook ff een tonnetje, kopen we ff 30-80 hectare afhankelijk van locatie en hebben we ons eigen bilstain :P
Dromen mag toch?
Ik zie wat te koop staan in Frankrijk.
mx-londinieres.nl verder geen idee wat de vraagprijs is.
 
Ik heb naast mijn CR500, welke ik echt niet zo maar weg doe een KTM SX250 uit 2016 en die zou ik inderdaad kunnen vervangen door een enduro. Zal me eens wat gaan oriënteren
Ik heb wel een 2020 ktm exc 250 te koop, wil best je sx250 inruilen. Maatje van me heeft een motorzaakje.

Motor heeft een belgisch kenteken, maar zal na invoer nog steeds de goedkoopste 2020 exc van nederland zijn. Nette motor verder.
 
Ik rijdt met mijn Enduro zowel crossbaan als Enduro/OTR echter voor de crossbaan moet de vering vaak wel even aangepast worden. Anders is het vaak veelste zacht.
Klopt natuurlijk, maar eigenlijk elke crosser die niet op gewicht geleverd wordt ''moet'' dat wel.
Scheelt dat Nederlandse OTR hoge snelheid en diep zand is. Dan is die harde vering ook welkom.
 
OTR rijdt ik op veel zachtere vering(bijna helemaal open.... En ook dan benut ik niet de gehele veerweg. Een keer per abuis een OTR ronde gedaan met vering op standje crossbaan. Net de helft van de veerweg gebruikt...
MC Flevoland met standaard vering of een andere crossbaan met jumps, dan leer je dat wel af.
 
Klopt, hij is wel ergens anders aangeschaft maar gaat dan deze week zoals er nu naar uit ziet naar RBC. Ben het goed zat in ieder geval.
Veel succes/sterkte. Nooit leuk om in zo'n rot carrousel van gedoe terecht te komen. Hopelijk ben je hierna van het geneuzel af en kun je eindelijk gaan genieten!
 
Klopt, hij is wel ergens anders aangeschaft maar gaat dan deze week zoals er nu naar uit ziet naar RBC. Ben het goed zat in ieder geval.
Ja kan ik me goed voorstellen idd. Dat is niet de bedoeling van veel geld uitgeven voor een nette motor.
Weet je wel iets van de achtergrond van de motor toen je hem kocht?
En hopelijk zit je niet tegen revisie aan want dat is niet goedkoop.
 
Ja kan ik me goed voorstellen idd. Dat is niet de bedoeling van veel geld uitgeven voor een nette motor.
Weet je wel iets van de achtergrond van de motor toen je hem kocht?
En hopelijk zit je niet tegen revisie aan want dat is niet goedkoop.
Achtergrond weet ik wel inderdaad en dit is ook bevestigd door meerdere personen, de vorige eigenaar heeft er tot aan inruil nooit problemen mee gehad. Maar toch, wel heel toevallig dat ik er nu met net geen 350 kilometer ermee gereden te hebben al zoveel gedoe er mee heb gehad.
 
voor de 4 crossbanen rit.. Ik neem aan dat iedereen die intresse had/heeft en zich heeft aangemeld dit bericht wel ontvangen heeft zoniet dan bijdeze:

Beste Deelnemers,

De 4 cross banen tour van 16 maart gaat verreden worden.

Gezien de weersvoorspellingen ( waar je de laatste tijd niet veel van op aan kan) ziet er goed uit dus we gaan van start !!!

Melden circuit:

Overloon 11.00u
Stevensbeek 11.00u
Boxmeer 11.00u
Cuijk 10.30u

Neem mee;

Rijbewijs
MON-KNMV trainingsbewijs of dag verzekering
Zorg dat je motor in orde is: originele nummerplaat, spiegeltjes en als je ze hebt richting aanwijzers.
Verder is het je eigen risico onderweg wat er gebeurd !!
Gidsen of organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld.
Je wordt bij een voorrijder ( gids) geplaatst in en groep, volg instructies van de gids op.
Eten en drinken is er genoeg bij de 4 clubs.
Veel plezier met de rit en gedraag je onderweg zodat we volgend jaar ( dit jaar) nog kunnen blijven organiseren.

Met vriendelijke groet,
CCC CUIJK
SMW Boxmeer
MSV Stevenbeek
MSV Overloon


Het weer voor zaterdag zou heel mooi moeten zijn. Dus verwacht dat er goed/mooi te rijden is.

Nu is het verder IMO vrij overbodig om te zeggen dat je je moet gedragen,Dat moet je bij een OTR tenslotte ook. Maar voor dit concept is dat verhaal wel net iets anders. Dus gedraag je aub op de tussenstukken. En ga dan lekker te keer op de crossbanen.

Anders is er een best risico dat het de laatste keer is dat moeten we niet willen natuurlijk. En zie je dat iemand zich wel misdraagt schroom dan vooral niet er wat van te zeggen.
Verder zou ik zeggen. Heel veel plezier maak dr wat moois van. mopmop gas derop :] :] :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan