Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Oh das een beetje zo gelopen sinds Enduro Sprint vorig jaar, toen was Sven daar ook foto's aan t maken voor z'n broer en hebben we wat contact gehad. Volgens mij doet hij best veel foto's op aanvraag.
 
Op de een of andere manier vind ik wel dat er bij De Wijk altijd meer wannebe wereldkampioenen rondrijden dan bij andere ritten. Zal wel een gevoel zijn maar toch.....
 
Op de een of andere manier vind ik wel dat er bij De Wijk altijd meer wannebe wereldkampioenen rondrijden dan bij andere ritten. Zal wel een gevoel zijn maar toch.....
ja beste kan je een uur na opening pas vertrekken. Die wannebee herlings gasten starten vaak ook vooraan. En die willen ZSM voorop rijden.. Beetje triest wel. Zeker als je weet dat veelal nieuwelingen die nog een beetje onzeker zijn ook als eerste willen vertrekken met t oog op dat de route dan nog niet geheel kapot gereden is.

Wij startte vroeger ook als een van de eerste. Kwam je vaak die GP mannen tegen idd. IMO kan je beter sochtends lekker je tijd nemen. laat die GP mannen maar ff razen. Voordeel is dat er dan ook overal wel al een kantje ligt. scheelt een hoop glijden voorkomen... Snap de insteek dat men op een ''vlakke'' ronde willen starten. Maar zo mega snel komen die diepen gaten nou ook weer niet. lekker rustig aan dus uurtje a anderhalf na startsein is ideaal. [Beetje afhankelijk hoelang de route is. Die GP mannen hebben een korte route ook sneller gedaan dus die starten ook weer sneller aan een 2e ronde] Maar een uur a anderhalf moet je altijd wel safe op zitten. En dan zijn die grootste opstoppingen ook wel weg
 
  • Eens
Waarderingen: #4
Was weer een heerlijk dagje. Helaas wel paar flinke klappers gezien..... En wat k echt kansloos vind is dat er gewoon lui op een crosser tussen reden, je zal ff iemand kreupel rijden 🖕🖕
 
  • Leuk
Waarderingen: #4
In het begin ging het wat roestig, maar het was een mooi dagje. Ik heb ook wat gp wannabe's voorbij zien komen, maar daarvan gingen er een aantal onderuit, zoals velen. Het gebrek aan rijtijd was over het algemeen wel te merken. Ik zag ook wat meer rijders op dikke adventure bikes dan vroeger, en ook wannabe "Itchy boots" rijdsters op crf300's.
 
Ik moest vandaag op het begin wel weer even wennen aan benzine rijden, maar vooral de voetrem. Is toch wel een dingetje aan het worden.

Misschien dat ik op de Stark maar een voetrem bij plaats.
 
Denk dat hij mijn bericht bedoeld. K gok ergens langs de route er gewoon oprijden. Is niet heel moeilijk natuurlijk, er wordt alleen gecontroleerd of je een bandje hebt bij de start en daarna niet meer.
Precies, zonder ticket rijden zou prima kunnen.
Zou ik niet willen, maarja als alles uitverkocht is en je wilt heel graag...
 
Er zij zat mogelijkheden om toch mee te doen.

5 man met dezelfde telefoon laten aanmelden. Er werd toch niet gescand.
Later starten, staat er niemand meer bij het begin
Ergens de route oppakken

Die dikke varkens heb ik ook op de route gezien... Alsof ze ergens het campement gingen opslaan. Bagagerekken en alles er nog aan. 🙈

Zelf 2* eraf en in keer in een greppel met drek. Kreeg de snelheid er niet goed uit geremd en dacht toen wel even over het slootkantje te kunnen rijden. Die zei helaas "nee". Stond meteen vast 😅

Ik moest de laatste ronde ook nog in de remmen voor een wielrenner. Na het carrousel kreeg je een kruising met blijkbaar een fietspad. Mooi om te springen en die knippen lekker mee te pakken. Kwam die gast er ineens aangesjeest. Ik zag hem komen en hij leek niet van plan te remmen. Gelukkig tegen gehouden door de vrijwilligers waardoor ik door kon. Dat had wel een dingetje kunnen worden, ik weet niet of ik op tijd stil gestaan had.
 
Laatst bewerkt:
1 van mijn vrienden z'n vader reed ook mee en die werd er afgeblok-passed en brak zn onderbeen, dus dat was wel een domper.
Was dat na dat weiland met dat landhuis, met een soort jumpje in een ander weiland. Daar zag ik ronde 3 een aantal liggen.
Die dikke varkens heb ik ook op de route gezien... Alsof ze ergens het campement gingen opslaan. Bagagerekken en alles er nog aan. 🙈
Zo'n hok opwielen stond al een tijdje vast bij een bruggetje. Iemand voor mij ging er rechts omheen door een sloot walletje. Ik denk dat kan ik ook wel, want we stonden al even.... Ja dus prikkeldraad in mijn achterband en muurvast. Met overmaat van ramp smolt mijn handvat nog vast aan de uitlaat bocht van iemand die dacht om hier weer even tussendoor te gaan. Lekker zo. Na wat ploeteren de motor wat vrij vrij gekregen en goed was gas gegeven toen kwam die helemaal eruit.

Al met al heerlijk gereden. Enorm veel verschil gezien in rijders kwaliteiten. Zoals altijd bij de wijk veel hoge snelheid met zijn allen richten op 1 walletje. 3 rondjes kunnen doen. Na 2uur mocht je schijnbaar al niet meer starten...
 
Ik moest vandaag op het begin wel weer even wennen aan benzine rijden, maar vooral de voetrem. Is toch wel een dingetje aan het worden.

Misschien dat ik op de Stark maar een voetrem bij plaats.
kan ik me heel goed voorstellen. Ik denk dat je aan die hand/achterrem heel snel gewend raakt. Lijkt mij persoonlijk ook echt chill. Nu zijn er wel van die left hand rear brake kitjes te koop voor op elke motor. Maar dan zit je wel met 2 handels te kloten dat lijkt me dan weer niet ideaal.

Ik heb met de kerstshow bij JTX ook een tijdje staan kijken bij die stark varg en met Robin een tijdje gesproken. [Robin zit overigens ook bij msv overloon bij de club en vaders zet zich ook altijd goed in voor de crosscountry's dus die kennen we wel]
Daar hadden wij het toen dus ook over die remmen. Ik zou sws voor de handrem gaan. Men maatjes waarmee ik was zeiden beide hun niet.
Zei toen ook Kunt altijd nog een voetrem erbij zetten dat je en hand en voet rem hebt. Die optie is er en stelt niet heel veel voor om erop te zetten.

Ik denk alleen wel dat je die voetrem als je die handrem eenmala gewend bent niet veel meer zult gaan gebruiken. Maar ik denk dat je die switch ook vrij snel wel weer terug hebt als je dan weer wisselt naar een regulieren motor.
 
Handrem ben je zo aan gewend. Alleen na een tijdje benzine breek je je enkel even 1x ergens in de 1e 2 rondjes en dan ben je dr weer _O-

Hand naar voet is lastiger wennen. Je gaat dan met koppeling en voorrem ingeknepen de bocht duikend in.
De hand/voet combinatie wil ik er eigenlijk nog wel opbouwen. Voor hard aanremmen is het toch wel lekker gezien je vrij veel kracht op die linker hand moet zetten om flink te remmen.
 
Ik reed gisteren over de snelweg daar en zag de motoren, ook al de busjes en aanhangers. Nu ook de video van Erwin bekeken (nog niet helemaal, maar kijk straks verder) en wat lijkt het me gaaf om aan zoiets mee te doen. Ik heb wel een crossmotor waarmee ik alleen op crosscircuits rijd, maar geen noppenmotor met kenteken. Kriebelt wel nu...
 
Denk dat hij mijn bericht bedoeld. K gok ergens langs de route er gewoon oprijden. Is niet heel moeilijk natuurlijk, er wordt alleen gecontroleerd of je een bandje hebt bij de start en daarna niet meer.

Op de peelrandrit zie je dat soms ook, zoals 85cctjes ertussen of wat dan ook, het kan me niet boeien.
30 euro voor een dagje vermaak voor iedereen zonder forrnele regeltjes of gezeur. Gelukkig bestaat het nog, en je kreeg ook nog 2 consumptiebonnen ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan