Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Dat is een feit. K ben ook van mening dat de reden voor de goedkopere licenties bij de knmv dit jaar, toch echt kwamen onder er veel mensen overgestapt zijn naar de mon
Precies, dat denk ik ook.

Steeds meer clubs zijn KNMV en MON. Waarbij dus steeds meer rijders met MON rijden.
Ik en de andere Stark rijder bij onze club gaan dus wederom extra druk zetten om toch de MON uit te nodigen voor onze baan. Vorig jaar was dat al een twijfel geval. Maar gezien wij in het bijzonder met geluid zitten wordt het voor de club nu wel heel verleidelijk.
 
Precies, dat denk ik ook.

Steeds meer clubs zijn KNMV en MON. Waarbij dus steeds meer rijders met MON rijden.
Ik en de andere Stark rijder bij onze club gaan dus wederom extra druk zetten om toch de MON uit te nodigen voor onze baan. Vorig jaar was dat al een twijfel geval. Maar gezien wij in het bijzonder met geluid zitten wordt het voor de club nu wel heel verleidelijk.
Dat snap k helemaal. En volgens mij is t ook niet zo dat de mon hele andere regels hanteert dan de knmv om de baan goedgekeurd te krijgen. Neem bv Lelystad, die zijn ook weer naar knmv en mon gegaan en hebben dat meteen gemerkt in dat t weer drukker werd met rijders👌👌
 
MON is kwa baankeuring zelfs een stuk milder dan de KNMV. terwijl ik bij best wel wat knmv banen dingen zien die in theorie niet mogen. Denkende aan de baanafzettingen te dicht op de baan.

Wat dan wel weer apart is. Voor trial MOET je naar de KNMV simpelweg mon heeft geen trial licentie. Maar dr zijn ook elektrische trial motoren. En die mogen dan wel rijden op de knmv circuits.

Vind verhaaltje dat t onveilig is ook zeer apart Of dr een een E motor of benzine motor in de fik vliegt. ja die elektkrische hebben meer kans om weer te her ontbranden. Das de reden waarom ze die electrische voertuigen als ze branden in een dompelbad flikkeren. Doen ze bij een brandje aan de E-fiets ook. of iig eerst voeruig blussen dan accu eruithalen en die accu een X tal dagen in een bak water laten.
 
Volgens mij lopen ze vooral achter de feiten aan. Opleidingen voor hoe om te gaan met blussen/ongevallen etc.

Daarnaast krijgen bedrijven nauwelijks nog stroom aansluitingen m.b.t. laden.
 
Ik vind het wel mooi hoe er hier op gereageerd wordt!

Niemand rijdt hier verder elektrisch, maar toch verontwaardiging.
Of je nou voor of tegen electrisch bent, t is een feit dat je dit jaar best wel iets meer dan een handje vol stark vargs op de baan krijgt. Dan vind k t raar dat je als motorbond ze gewoon buiten sluit......

Verder blijf k zo lang mogelijk 2takt rijden omdat k dat gewoon t mooiste vind (en k geen geld heb voor een stark🤣🤣)
 
Volgens mij lopen ze vooral achter de feiten aan. Opleidingen voor hoe om te gaan met blussen/ongevallen etc.

Daarnaast krijgen bedrijven nauwelijks nog stroom aansluitingen m.b.t. laden.

Dat de bedrijven de aansluiting niet krijgen is hun eigen keuze. Wij sluiten alles aan. Er komt dan alleen geen vermogen beschikbaar dus je hebt er niets aan. 😬.


Maar een beetje club zoekt contact en kijkt wat er mogelijk is. Veel bedrijven zijn op zaterdag dicht.... Dus wellicht dat er dan wel vermogen beschikbaar is op het net.
 
Zelfs bedrijven krijgen tegenwoordig geen stroomaansluiting meer op grote industrie terreinen, het is dus niets persoonlijks
 
Zelfs bedrijven krijgen tegenwoordig geen stroomaansluiting meer op grote industrie terreinen, het is dus niets persoonlijks

Zie
Dat de bedrijven de aansluiting niet krijgen is hun eigen keuze. Wij sluiten alles aan. Er komt dan alleen geen vermogen beschikbaar dus je hebt er niets aan. 😬.


Maar een beetje club zoekt contact en kijkt wat er mogelijk is. Veel bedrijven zijn op zaterdag dicht.... Dus wellicht dat er dan wel vermogen beschikbaar is op het net.
 
Wij krijgen op de zaak nog wel gewoon een nieuwe aansluiting voor X aantal mW. Maar we zitten dan ook direct op de 110kV. Daar is eigenlijk nog geen probleem.

Los daarvan begrijp ik niet wat dat kwa veiligheid met elektrische motoren op de baan van soen heeft.

De lader van de Stark is gewoon CE gekeurd voor consumenten gebruik. Maar als dat alsnog te gevaarlijk wordt gevonden verbied je toch het laden? Op een zware geulenbaan zoals Hellendoorn ben ik eerder leeg dan de accu. Op Dalfsen mogen we in totaal 3 kwartier rijden op een krappe baan, dat red de accu.
Kwa laden heb ik indien nodig gewoon m'n generator bij me.
 
Ik neem aan dat de angst voor elektrisch (of ik het er nu mee eens ben, of niet...) komt door de angst dat - na crashes - hoogspanningsdelen aangeraakt kunnen worden. En dat daar verzekeringsclaims van komen.
KTM heeft al toegegeven dat hun concept (gebouwd op laagspanningstechnologie) niet handig was. En daardoor niet is doorontwikkeld.

Super jammer allemaal, want het vertraagt de redding van de MX :-(

Maurice
 
Laatst bewerkt:
Hier de mail die ik gisteravond nog had gestuurd:

Jullie snappen dat je voor iedereen die zijn kop boven het maaiveld hebben uitgestoken zijn hobby de nek omdraaien en ook dealers het faillissement in gaan drukken? De Starks zijn natuurlijk onverkoopbaar sinds het moment dat jullie op verzenden hebben gedrukt van deze mail.
Welk (extra?) risico? Ik rij met mijn elektrische auto naar de baan, word ik dan straks ook geweerd??? Er zijn meer elektrische auto's naast de baan dan elektrische motoren op de baan.
Onbegrijpbaar besluit, zeker omdat er naar mijn weten nog geen incidenten zijn geweest met elektrische motoren.

Iedereen hier ff een vergelijkbaar mailtje sturen naar sport at knmv punt nl.
Kleine moeite en mogelijk groot plezier (voor de Stark rijders en dealers die ze op dit moment op voorraad hebben staan).
 
Wat ik me vooral afvraag.
Stel in 2026 hebben ze:
- De accu verdubbeld en de motor rijdt nog vergelijkbaar.
- Een paar snelle jongens op de motoren zitten.

Stel nou ook eens dat die combi echt hard gaat. Even hard of harder dan de 450 klasse...
Wordt het dan de nieuwe koningsklasse? En wat gebeurt er dan?

Uiteindelijk kun je wel een losse klasse maken, maar je rijdt op dezelfde baan dus mensen zien ook rondetijden...
 
250 is toch ook vaak sneller dan 450. Waarschijnlijk ook vanwege de baanpreparatie...
Maar verder eens: voor korte races gaat elektrisch harder dan een plofmotor. Pas bij langere races wordt de lagere energiedichtheid van batterijen nadelig, omdat de aandrijflijn zelf zoveel lichter is.

Ik dacht dat de grens van laagspanning bij 50V lag (veiligheidsklasse III)
 
Wat ik me vooral afvraag.
Stel in 2026 hebben ze:
- De accu verdubbeld en de motor rijdt nog vergelijkbaar.
- Een paar snelle jongens op de motoren zitten.

Stel nou ook eens dat die combi echt hard gaat. Even hard of harder dan de 450 klasse...
Wordt het dan de nieuwe koningsklasse? En wat gebeurt er dan?

Uiteindelijk kun je wel een losse klasse maken, maar je rijdt op dezelfde baan dus mensen zien ook rondetijden...
ik denk dat dat dan toch wel een aparte klasse blijft. Of iig een aparte klassering.
MAARRRR.. hoeveel budget heeft een stark varg dan ook he. Bedoel. De stark is momenteel gewoon de beste daar kunnen we kort over zijn. Als je meerdere toppers wilt.. Heb je ook best wat centen nodig. en een fabricant kan wel de top willen. Toppers zelf kijken ook deels naar hun eigen kansen uiteraard. Stel stark zou een contract geven aan een herlings een fabrve en prado en een gajser De kans dat dr dan onderling gezeik gaat komen is aanzienlijk. En wie geeft het team dan de voorkeur.

Kortom dr zullen dan toch echt nog wat meer teams erbij moeten komen.
Ik vind t zelf wel wat hebben. Maar denk dat je de eerste +-10 jaar toch zeker nog geen 450 klasse ziet verdwijnen. Dan zullen dr bij meerdere landen al gezeik moeten zijn omtrend de vergunningen.
 
Ik denk niet dat ze voor een gevestigde kampioen gaan. Een aanstormend talent uit de 250 denk ik eerder.

De snelste rijder hebben bewijst dat je de snelste rijder hebt. Een rookie die in de top meekomt bewijst je motor.
 
Ik denk niet dat ze voor een gevestigde kampioen gaan. Een aanstormend talent uit de 250 denk ik eerder.

De snelste rijder hebben bewijst dat je de snelste rijder hebt. Een rookie die in de top meekomt bewijst je motor.
nee dat zal niet gebeuren. Ik denk eerder oudjes. EX GP rijders. De jongens van EMX125 stromen door naar EMX250. EN de EMX250 jongens stromen door naar de MX2. Denk dat je die niet snel dan ziet switchen naar de E- motoren.
Dat is overigens ook het mooie van dat mxgptv Dan zie je best ver van te voren hoe nieuwe talentjes steeds de doorstroom maken dus van 125 naar 250 250 naar MX2.

denk eerder dus dan EX-Gp rijders dan naar e-emx [zal t dan wel heten denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan