Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Verhoging inschrijfgeld ONK Enduro
De kosten voor het organiseren van een ONK Enduro zijn voor alle clubs flink gestegen. Denk hierbij aan alle vergunningstrajecten , maar ook aan herstel werkzaamheden na de enduro, aan alle ‘leveranciers’ die als partners optreden bij de clubs om elk jaar weer een mooie, uitdagende enduro neer te zetten.

Voor 2024 hebben de clubs en KNMV ook afgesproken om een deel van het inschrijfgeld per deelnemer aan de Promotie Groep Dutch Enduro te voldoen. Deze Promotie Groep Dutch Enduro (PGDE) is een Stichting die bijdraagt aan het algemeen belang van de endurosport in Nederland. De PGDE verzorgt voor de clubs en KNMV o.a. zaken als de caravans ten behoeve van de tijdwaarneming, onderhoud van de systemen en een starttent waar de deelnemers vertrekken. Onderhoud, transport en opslagruimte zijn voor rekening van de PGDE.

Het inschrijfgeld is door de clubs en KNMV dit jaar bepaald op € 56,- per deelnemer per event. Hiervan is, net als vorig jaar, €1,- voor servicekosten van de Licence2Race-App. De PGDE zal €2,- vergoeding berekenen aan de club en KNMV. Voor meer informatie verwijzen we hierbij ook graag naar het Organisatorenboekje op onze website.

56 euro, koekoek...
 
Ik heb het net even nagekeken en voor de enduro in Hellendoorn €46 betaald.

Een tientje meer klinkt niet als bijzonder veel maar is in dit geval gewoon 21,5% verhoging.... Dat heb ik er helaas niet bijgehad als loonsverhoging :/
 
Even een repost; schijnbaar is dit niet doorgevoerd; de €58,- (zie bijlage)

Maar even kijken worden zo 2 dure rondjes.

Vanuit de stichting Promotie Groep Dutch Enduro willen we u alle goeds en een voorspoedig 2024 toe wensen. En willen we alle donateurs en sponsors hartelijk danken voor de bijdrage die ze afgelopen jaar hebben gedaan privé of zakelijk.

Het was voor de PGDE een turbulent jaar.
De stichting is uitgebreid met een nieuw bestuur.
De kosten voor de opslag van caravans zijn gereduceerd en het startpodium is verkocht.
Er is een kleinere aanhanger aangeschaft om de geluidsinstallatie voor de startprocedure te vervoeren en hij wordt geschikt gemaakt om als schuilplaats te dienen voor de starter.
Ook wordt er gewerkt aan een Start tent, waaronder vandaan de rijders kunnen starten.
Verder wordt er een plan gemaakt hoe we onze sponsors beter kunnen presenteren.
Diverse trouwe sponsoren hebben zich voor 2024 al gemeld.
Mocht u als bedrijf of particulier geïnteresseerd zijn om de PGDE (financieel) te steunen en hebben we nog geen contact met u opgenomen, neem dan svp contact op met de stichting. Dan kunnen we wellicht wat afspreken.

Maar goed dat spekgladde podium is weg.
 

Bijlagen

  • kosten1 (1).jpeg
    kosten1 (1).jpeg
    28,7 KB · Weergaven: 0
  • kosten1 (2).jpeg
    kosten1 (2).jpeg
    16,4 KB · Weergaven: 0
Even een repost; schijnbaar is dit niet doorgevoerd; de €58,- (zie bijlage)

Maar even kijken worden zo 2 dure rondjes.



Maar goed dat spekgladde podium is weg.
Blijkbaar €59 want er staat nog een excl €1 achter die tekst op de afbeelding.....

Ik dacht dat het dit jaar wellicht leuk zou zijn om vaker een enduro mee te doen maar dat is zo ook niet grappig meer.

Wordt het ineens ruim 28% duurder van zo'n ritje....
 
Die complete meerkosten gaan inderdaad naar de clubs. Altans zo ging het rond in de app van het tankteam waar ik bij zit. Daar zitten een aantal mannen die bij al die vergaderingen aanwezig zijn.
 
Jups, alleen geen mon crosswedstrijden
is dat nog veranderd dan?? Ik meende mee gekregen te hebben dat de OTR pas tegenwoordig enkel voor OTR is.. en uitzondering voor CC trainingen.. Weet dat voorheen dat wel kon/mogde maar ik meende onlangs ergens gelezen te hebben dat tegenwoordig niet meer mag.. Ik zou t iig ff voor de zekerheid nachecken gemonde ;)

Voordeel OTR pas is natuurlijk Geen extra kosten voor MX MAsterplan en geen VERPLICHTE club contributie. een MX trainingspas kan je [zover ik weet] enkel aanvragen Via een MX club. En dan moet je dus contributie plus MX masterplan erbij nemen.. Je mag dan wel meedoen met club en de regiowedstrijden. [en met trainingspas mag je dus ook CC rijden]

Zie: Offroadpas (niet voor training)
 
Laatst bewerkt:
Even snel andere vraag. Mag ik met een MON offroad pas ook op de MON Crossbanen?
Kan toch niet, ben net gebeld door de mon. Was wat fout gegaan bij mijn inschrijving. Hierdoor stond bij mij dus wel dat k ook mx kon rijden. Je moet idd de mx trainingspas hebben, hiermee mag je mx en offroad en crosscountry rijden. Hierbij komt dus nog wel de €48,- voor t mx masterplan.

Excuses voor de foutieve informatie hierboven
 
Zie vorige pagina ;-) Ik ben diegene die voorop rijdt en een vriend achter me :P

1707391574737.png

En die wipwap was inderdaad niet slim geplaatst, 1 van m'n vrienden reed achter mij en had zo snel niet door dat het een wipwap was (dacht dat het gewoon een schans was), allicht niet zo slim maar hij kwam er nog goed vanaf. (en uiteraard staat er iemand te filmen en staat het op dumpert?)

https://www.dumpert.nl/item/100084032_9cd2d60a
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan