Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Klopt, voor de 2 uurs is het nu te kort. Wij verwachten die met 2 Starks net wel/niet uit te rijden, maar uiteraard gaan we gewoon laden. Om het half uur rijden, dus ook laden.

Accu weegt nu 32kg incl behuizing en alle toebehorende. Als dat 42 mag worden kon er wel eens 50% bij komen, randzaken en behuizing wordt niet veel zwaarder. Dan ga je langzaamaan richting 9 a 10 kW. Dan heb je de armen ook wel lam.

Laden is wel een dingetje, maar op de crossbaan kom ik daar met m'n reguliere pauzes prima mee weg. 0-100% in 2 uur, maar je begint niet op 0 en 100 hoeft niet. Eind van de dag 10% over is zat.
misschien rare vraag.. Maar wat voor accu zit daar eigenlijk in.. Ik ga ervan uit een grote lithium accu... Maar gezien die dingen vaak geweigerd worden bij de MX... [zo zag je wel weer bij SX goed] En daar werd aangegeven mede door accuzuur.. Maar een lithium accu is toch vloeistofloos??? Of zitten daar dan echt wel toch die oude lood accu's in ??

Ons werd laatst gezegt dat als je met 60PK modus rijd je de OTR's makkelijk zou moeten kunnen halen..Benieuwd hoeveel km je dan rijd met een bijv. 2 uurs DXCS
 
Lood geloof ik niks van. Voor wat ze laten zien zijn het meer een soort gestapelde batterijen om te zien. In weze allemaal gewoon vaste stof, al kan een vaste stof ook zuur zijn.
Ze zijn momenteel gewoon bang dat de baanhulp/beheer onder spanning komt te staan als ze assisteren na een crash.

Wat betreft de FIM SuperEnduro enz zijn daar ook nog andere gedachten over. EV's mochten mee doen onder strikte voorwaarden, waar Stark aan voldeed. Tot nog geen 24 uur voor de eerste race de regels zo werden aangepast dat het plots niet meer mocht.
Boze tongen beweren dan ook dat de huidige grote namen met diepe zakken de FIM van gedachten hebben doen veranderen.

Op Crosscountry Heerde kon ik 4 rondes van 15 a 18 minuten en 8km per stuk rijden. Een OTR verwacht ik zeker niet te kunnen halen. Misschien Als je inhoudt op de maisplak, maar daar zijn cross/enduro motoren natuurlijk niet voor.
 
Vandaag mijn 1e wedstrijd meegedaan!

Als team met 2 Starks aan de 2 uurs DXCS in Heerde.
33e van de 36 nationalen en 106e van 123 totaal.

Ging op zich lekker al was vooral de 1e ronde wel wat lomp.
Ik had een laag startnummer dus stond ongelijnd tussen de inters. Die zijn bloedfanatiek. Ergens in het 1e stuk (reed netjes mijn lijn) vol in zij aangereden waardoor ik een frontaaltje met een boom had. Later bij de afdaling iemand die perse harder moest dan mij me vol achterin geklapt waardoor we beide met een salto de motor verlaten hebben, die tijdswinst van hem viel dus ook tegen...

Buiten dat opzich heel lekker gereden, zij het niet dat bij een klein tuimelingetje er zand tussen m'n ''down'' knop is gekomen op de Stark, waardoor omlaag schakelen geen optie was, bij het oppakken per ongeluk de omhoog schakelaar geraakt waardoor het 80pk gas is alles stand was.
Pitstraat in, teammaat verder. Schakelaar niet meer werkend gekregen, nu moet je de ''down'' schakelaar ook gebruiken om hem in de ''versnelling'' te zetten als de motor uit heeft gestaan. Mijn motor heeft dus niet weer gereden en rijdt nog niet. Uiteindelijk dus de laatste 2 rondes op die van m'n teammaat gedaan.

Vondt het erg gaaf om mee te doen, al ging het niet helemaal vanzelf 😅

Klachten mailtje naar Stark, kijken wat er van komt. De aan/uit schakelaar heeft al vaker vast gezeten, maar was met wat water en WD40 meestal wel weer opgelost, deze helaas niet.
 
Mooi dat het gelukt is! 👍

Dat gebeuk herken ik van vorig jaar. Als je een goede start hebt moet je daarna opletten. Sommigen houden idd wat minder rekening met je.

Dat die knop niet tegen wat zand kan is toch een redelijke faal voor een MX motor.
 
Ik hield expres in bij de start, zag me al vol tussen die idioten door de vernauwing moeten.

Die knop is wel een echte faal. Ook het smartphone dashboard is niet altijd het je-van-het. Als daar een vaste opstelling zonder ''smart'' connectie oid voor komt bestel ik die ook direct.

Verder is het een ronduit geweldige motor om mee te rijden.

Edit: Grappig detail wel, we reden als enige elektrische motoren mee. Nu vinden sommigen dat dat een eigen klasse zou moeten zijn...
Dan wil ik ook een eigen klassement en een mooie beker voor in de kast :9
 
Vandaag mijn 1e wedstrijd meegedaan!

Als team met 2 Starks aan de 2 uurs DXCS in Heerde.
33e van de 36 nationalen en 106e van 123 totaal.

Ging op zich lekker al was vooral de 1e ronde wel wat lomp.
Ik had een laag startnummer dus stond ongelijnd tussen de inters. Die zijn bloedfanatiek. Ergens in het 1e stuk (reed netjes mijn lijn) vol in zij aangereden waardoor ik een frontaaltje met een boom had. Later bij de afdaling iemand die perse harder moest dan mij me vol achterin geklapt waardoor we beide met een salto de motor verlaten hebben, die tijdswinst van hem viel dus ook tegen...

Buiten dat opzich heel lekker gereden, zij het niet dat bij een klein tuimelingetje er zand tussen m'n ''down'' knop is gekomen op de Stark, waardoor omlaag schakelen geen optie was, bij het oppakken per ongeluk de omhoog schakelaar geraakt waardoor het 80pk gas is alles stand was.
Pitstraat in, teammaat verder. Schakelaar niet meer werkend gekregen, nu moet je de ''down'' schakelaar ook gebruiken om hem in de ''versnelling'' te zetten als de motor uit heeft gestaan. Mijn motor heeft dus niet weer gereden en rijdt nog niet. Uiteindelijk dus de laatste 2 rondes op die van m'n teammaat gedaan.

Vondt het erg gaaf om mee te doen, al ging het niet helemaal vanzelf 😅

Klachten mailtje naar Stark, kijken wat er van komt. De aan/uit schakelaar heeft al vaker vast gezeten, maar was met wat water en WD40 meestal wel weer opgelost, deze helaas niet.
Dit is precies de reden dat k ipv rennend naar de brommert, gewoon op mijn gemak erheen loop bij de start.... Ziet er ook altijd grappig uit🤣🤣
 
Nouja ik liet de grootste groep ook al gaan. Die stonden gezamenlijk in de knel. Ik dr voorbij. Nouja toen kreeg ik er dus 1 in de zij en vol op die boom 😅
 
Iemand anders die toevallig met een kleintje de overstap heeft meegemaakt naar koppeling rijden :?
Mn zoontje is eind vorig jaar overgestapt van zn elektrische KTM naar een 80cc trial en zal binnenkort ook opstappen op zn 65cc.
Nu gaat t wegrijden best ok maar in n onverwachte situatie zit het koppelen er totaal (nog) niet in.
Ik zie dan blinde paniek in zn ogen terwijl hij zn voorrem een beetje inknijpt maar de trial op koppel met een blokkerend voorwiel in t zand doortokkeld :X
Ik schreeuw dan KOPPELING en na de derde keer bléren valt t kwartje. Soms is dat op tijd maar meestal ligt hij al.
Enig idee hoe we dit kunnen trainen dat t "muscle memory" word :?

(ow enne, nog 3 weken en dan een week crosstraining van Carlo Hulsen in Spanje. 5 verschillende banen in 6 dagen in de buurt van Barcelona, daar al gruwelijk zin in :Y Motor vandaag opgehaald ivm nieuwe bandjes, en algehele check. Was ff proppen maar paste net :P)

WhatsApp Image 2024-01-27 at 16.09.07.jpeg
 
WE GAAN LOS!!!!

Crosscountry training bij MSV Overloon
Vanaf zaterdag 3 februari 13.30 uur gaan we open voor crosscountry trainingen.

Veel inzet van alle vrijwilligers weer.. Ze hebben wederom veel werk verricht. En weer nieuwe dingen erin gemaakt
Hopelijk een mooie opkomst en vind iedereen het weer een mooi iets wat we ervan gemaakt hebben... Veel plezier voor iedereen die er een ronde gaat maken..
 

Bijlagen

  • 423162101_2555290374641929_5656875260332893920_n.jpg
    423162101_2555290374641929_5656875260332893920_n.jpg
    450,4 KB · Weergaven: 0
  • 423133182_2555289897975310_2986815499387707157_n.jpg
    423133182_2555289897975310_2986815499387707157_n.jpg
    461,7 KB · Weergaven: 0
  • 423195647_2555290217975278_3699332479000247791_n.jpg
    423195647_2555290217975278_3699332479000247791_n.jpg
    400,3 KB · Weergaven: 0
  • 423777602_2555290097975290_7359656511222436023_n.jpg
    423777602_2555290097975290_7359656511222436023_n.jpg
    460,6 KB · Weergaven: 0
Gaaf!

Ik kan helaas komende weekenden niet. Ga nog proberen vrij te krijgen, maar ben dr bang voor.
Wordt er ook doordeweeks getraind?
 
waarschijnlijk wel. Maar ik raad je aan om altijd van te voren ff facebook in de gaten te houden. Daar word het actueel aangegeven of er wel of niet getraind kan worden.. ik/Wij vinden het wel echt mooi om te zien dat er inmiddels ook meer zijn die hierin meedenken en ook als clubzijnde zich hard maken voor de enduro/offroad rijders... En zeker gezien je vaak in die tijden van het jaar zit dat de crossbbaan ansich vaak slecht/te slecht is voor volledig MX. Voor CC kun je dan iets ruimer denken en slechte stukken er dus uit laten. Of een een lusje eromheen. Zodoende kan er dan toch gereden worden.

En Mx gasten mogen ook gewoon rijden.. Al raad ik wel aan minimaal een skidplate te hebben/gebruiken... Als ik soms zie hoe sommige hun motor laten butsen op de hindernissen... Dat vinden de frames niet zo heel leuk zullen we maar zeggen.. Voor degene die lekker willen rijden.. heel veel plezier... p.s. Heb je op/aanmerkingen of wellicht een goed doordacht advies. schroom niet om dat te laten horen. Dan kunnen we dr ook wat mee doen [Maar dat geld eigenlijk voor elke organisatie, Bij geen gehoor gaat men ervan uit dat alles goed is uiteraard.]
 
Het is te merken dat er in ieder geval zat mensen zijn die willen rijden.
Ik was afgelopen zaterdag in Nunspeet, to-tale chaos daar (in de goede zin van t woord).
Gruwelijk druk dat de gehele aanvoerweg door het bos ook als parkeerplaats gebruikt moest worden. Overal en nergens bussen en auto's met aanhangers half in t bos :P
Wel mooi dat t zo gemoedelijk gaat. Ik moest halverwege terug maar door dichte aanhanger geen zicht dus achteruitrijden nauwelijks te doen. Dus aanhanger ff afgekoppeld, maar draaien omhoog in t zand gaat niet zo makkelijk, voor je t weet staat er 4 man aan de kar te trekken en is t voor elkaar :Y Top!
 
Het is te merken dat er in ieder geval zat mensen zijn die willen rijden.
Ik was afgelopen zaterdag in Nunspeet, to-tale chaos daar (in de goede zin van t woord).
Gruwelijk druk dat de gehele aanvoerweg door het bos ook als parkeerplaats gebruikt moest worden. Overal en nergens bussen en auto's met aanhangers half in t bos :P
Wel mooi dat t zo gemoedelijk gaat. Ik moest halverwege terug maar door dichte aanhanger geen zicht dus achteruitrijden nauwelijks te doen. Dus aanhanger ff afgekoppeld, maar draaien omhoog in t zand gaat niet zo makkelijk, voor je t weet staat er 4 man aan de kar te trekken en is t voor elkaar :Y Top!
en precies dit vonden mijn broer en ik de eerste keer tijdens een OTR rit dus ook zo mooi... Na dik in de 20 jaar aan MON motorcross en dus de strengere regels gewend te zijn ging dr ineens een compleet ander boekje open tijdens zo een OTR... Waar bij MX het doodsschandaal is om in het paddock te rijden.. Zie je bij de OTR s'ochtends mensen motoren uit bussen/aanhangers halen.. helm loos wingwing motor aan en naar keuring scheuren wahahaha.. Zo gemoedelijk en iedereen die aan de ene kant zn eigen ding doet. Maar aan de andere kant heel sociaal zijn en elkaar helpen. dan zie je dat het prima kan. Nu weet ik ook wel dat je het een niet met het ander kan vergelijken Bij otr heb je oa al veel minder toeschouwers.. Dus niet snel kinderen die overal achterlangs vandaan komen en of honden enz enz.. Maar goed als het zo kan kan het he :D en mooi elkaar helpen. ook al ken je de ander totaal niet.. dat maakt t juist mooi. Met elkaar voor elkaar.
 
en precies dit vonden mijn broer en ik de eerste keer tijdens een OTR rit dus ook zo mooi... Na dik in de 20 jaar aan MON motorcross en dus de strengere regels gewend te zijn ging dr ineens een compleet ander boekje open tijdens zo een OTR... Waar bij MX het doodsschandaal is om in het paddock te rijden.. Zie je bij de OTR s'ochtends mensen motoren uit bussen/aanhangers halen.. helm loos wingwing motor aan en naar keuring scheuren wahahaha.. Zo gemoedelijk en iedereen die aan de ene kant zn eigen ding doet. Maar aan de andere kant heel sociaal zijn en elkaar helpen. dan zie je dat het prima kan. Nu weet ik ook wel dat je het een niet met het ander kan vergelijken Bij otr heb je oa al veel minder toeschouwers.. Dus niet snel kinderen die overal achterlangs vandaan komen en of honden enz enz.. Maar goed als het zo kan kan het he :D en mooi elkaar helpen. ook al ken je de ander totaal niet.. dat maakt t juist mooi. Met elkaar voor elkaar.
Dat scheuren is leuk totdat er weer zo'n debiel met 60 en een wheelie tussen iedereen doorrijdt en iemand aanmaait.
Helaas al 2x gezien. 1x raakte iemand een kind die daar rondliep, andere keer iemand anders die zijn motor uit de bus haalde.
 
Gister voor het eerst de zandpaden en het bos opgezocht met de Beta 390, na 7 jaar niet meer gereden te hebben was het wel even inkomen ( met echte blubber had ik nog een beetje angst ) maar na een tijdje ging het best weer lekker :)
Alleen ging halverwege het storingslampje aan en ging niet meer uit.. qua rijden merkte ik er niets van gelukkig.

Is dit een bekend kwaaltje toevallig van de Beta?
 
Dat scheuren is leuk totdat er weer zo'n debiel met 60 en een wheelie tussen iedereen doorrijdt en iemand aanmaait.
Helaas al 2x gezien. 1x raakte iemand een kind die daar rondliep, andere keer iemand anders die zijn motor uit de bus haalde.

Die Henkies heb je er altijd bij. Vaak op quads ;-)

Wel balen van de Stark @Erwin P , maar ik heb mijn 450 ook al eens vanuit helemaal achteraan in Heerde terug moeten drukken omdat hij niet meer wilde starten, dus dat wil met een benzine motor ook wel.
 
Laatst bewerkt:
De check engine melding. Doet mijn 390 ook, meestal als ik de motor heb laten afslaan bij een obstakel oid. Na 2 of 3x normale start stops verdwijnt de melding weer.
 
Ik kreeg de indruk dat die rit in Eext ook in aangepaste vorm is. Iemand enig idee of het dan de moeite waard is om die kant op te gaan? Of blijft er dan niks van de rit over?
 
Ik kreeg de indruk dat die rit in Eext ook in aangepaste vorm is. Iemand enig idee of het dan de moeite waard is om die kant op te gaan? Of blijft er dan niks van de rit over?

De mensen van Eext kennend is de route wel leuk. Hopen op een droog weekje inderdaad. Ik heb me net ingeschreven 8-)
 
Gister voor het eerst de zandpaden en het bos opgezocht met de Beta 390, na 7 jaar niet meer gereden te hebben was het wel even inkomen ( met echte blubber had ik nog een beetje angst ) maar na een tijdje ging het best weer lekker :)
Alleen ging halverwege het storingslampje aan en ging niet meer uit.. qua rijden merkte ik er niets van gelukkig.

Is dit een bekend kwaaltje toevallig van de Beta?
Ja regelmatig, zowel met m'n vorige 390 als met m'n huidige.
Er komen wel regelmatig nieuwe mappings had ik begrepen die problemen (zouden moeten) oplossen.
 
Op zaterdag 3 februari ’24 vanaf 13.30 uur is de baan geopend voor trainingen.



Op zaterdag 3 februari ’24 zal ook JTX en HGS aanwezig zijn om diverse Enduromodellen te testen en je kunt op je eigen motor een HGS uitlaat testen.



Traningsdagen zijn: Zaterdag 3 Februari vanaf 13.30 uur



Woensdag 7 februari vanaf 13.30 uur



Zaterdag 10 Februari vanaf 13.30 uur



Woensdag 14 februari vanaf 13.30 uur



Voor de trainingen aanmelden bij het clubgebouw

Dus ja ja kunt ook op woensdag terecht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan