Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Zijn er al mensen die bij de KNMV een Cross + Offroad licentie hebben aangevraagd?

Ze zeggen zo mooi dat de 2e licentie slechts €25 kost, maar motorcross en trial kan bijvoorbeeld wel, maar off-road staat er nergens tussen.

Edit: Bij off-road kun je ''Off-road plus motorcross'' aanvinken. Ik zit nog even uit te zoeken of daar dan ook niet voor €25 trial bij kan.
Dacht dat er bij stond dat je een mailtje naar ze moest sturen.
Zou het gewoon proberen
 
Gisteren de Romaniacs voor 2024 afgezegd. Het gros van "mn" groepie gaat naar de Sea 2 Sky in Turkije dus daar gisteren voor ingeschreven :)
Schijnt nog een heel gedoe te zijn om je motor daar te krijgen met invoeren oid, maar daar hebben we nog even de tijd voor om te regelen :)

Wel leuk, een totaal nieuwe rit :Y
 
Gisteren de Romaniacs voor 2024 afgezegd. Het gros van "mn" groepie gaat naar de Sea 2 Sky in Turkije dus daar gisteren voor ingeschreven :)
Schijnt nog een heel gedoe te zijn om je motor daar te krijgen met invoeren oid, maar daar hebben we nog even de tijd voor om te regelen :)

Wel leuk, een totaal nieuwe rit :Y
Kickuh hoor weer een nieuwe uitdaging💪💪
 
Gisteren de Romaniacs voor 2024 afgezegd. Het gros van "mn" groepie gaat naar de Sea 2 Sky in Turkije dus daar gisteren voor ingeschreven :)
Schijnt nog een heel gedoe te zijn om je motor daar te krijgen met invoeren oid, maar daar hebben we nog even de tijd voor om te regelen :)

Wel leuk, een totaal nieuwe rit :Y
Ik ben benieuwd!
Als het net zo is als in Marokko valt dat hard mee.
- Papieren bij je hebben, melden bij de grens.
- Kijken een paar snorren heel aandachtig naar de papieren.
- Heel verhaal in een taal die je niet verstaat.
- Vragende blikken.
- Snor gaat andere snor halen die een paar woorden Engels spreekt.
- Snor overhandigd je papieren + nog een klein papiertje met de begeleidende gebrabbelde woorden. ''Important papier. No loose. Need for bike out Country!''

Het tijdelijke invoer bewijs was ook gelijktijdig je uitvoerbewijs. Zonder kreeg je de motor ook niet mee terug.
 
Ik ben benieuwd!
Als het net zo is als in Marokko valt dat hard mee.
- Papieren bij je hebben, melden bij de grens.
- Kijken een paar snorren heel aandachtig naar de papieren.
- Heel verhaal in een taal die je niet verstaat.
- Vragende blikken.
- Snor gaat andere snor halen die een paar woorden Engels spreekt.
- Snor overhandigd je papieren + nog een klein papiertje met de begeleidende gebrabbelde woorden. ''Important papier. No loose. Need for bike out Country!''

Het tijdelijke invoer bewijs was ook gelijktijdig je uitvoerbewijs. Zonder kreeg je de motor ook niet mee terug.
Gisteren al ff online beetje gezocht maar schijnt dat wanneer je het land in gaat maar 1 vervoermiddel op je paspoort gezet kan krijgen.
Verhalen gelezen van mensen met een camper met een scooter achterop die dus gewoon de dag erop het land weer kunnen verlaten en er niet in mogen (scooter/motor op naam van de bestuurder die ook de camper op zijn naam heeft).
Dus een bus met 4/5 motoren lijkt sowieso geen optie te zijn zonder lastig traject. Ben nu ff aan t loeren of er misschien een transportpartij is die de boel daarheen kan brengen en weer mee terug nemen :)
 
Gisteren al ff online beetje gezocht maar schijnt dat wanneer je het land in gaat maar 1 vervoermiddel op je paspoort gezet kan krijgen.
Verhalen gelezen van mensen met een camper met een scooter achterop die dus gewoon de dag erop het land weer kunnen verlaten en er niet in mogen (scooter/motor op naam van de bestuurder die ook de camper op zijn naam heeft).
Dus een bus met 4/5 motoren lijkt sowieso geen optie te zijn zonder lastig traject. Ben nu ff aan t loeren of er misschien een transportpartij is die de boel daarheen kan brengen en weer mee terug nemen :)
Dat laatste is helemaal deftig, laatst toevallig (toen we het er ook al over hadden) een partij gezien die dat doet en ook motor vervoer regelt.

Dat verhaal over 1 voertuig komt me niet bekend voor, maar uiteraard ook nooit in verdiept.
 
Dat laatste is helemaal deftig, laatst toevallig (toen we het er ook al over hadden) een partij gezien die dat doet en ook motor vervoer regelt.

Dat verhaal over 1 voertuig komt me niet bekend voor, maar uiteraard ook nooit in verdiept.
Weet je per ongeluk nog wie die partij was?
 
Weet je per ongeluk nog wie die partij was?
Nee, maar het is mogelijk dat ik de link hier toen gepost heb. Was een Duitse partij die redelijk dicht aan de Nederlandse grens zat. Volgens mij vond ik ze via de website van Sea 2 Sky als 1 van de verhuurders.
 
Nee, maar het is mogelijk dat ik de link hier toen gepost heb. Was een Duitse partij die redelijk dicht aan de Nederlandse grens zat. Volgens mij vond ik ze via de website van Sea 2 Sky als 1 van de verhuurders.
Dan doel je waarschijnlijk op Ride Xpower. Die heb ik inderdaad al ff een bericht gestuurd :Y
 
Over die licentie; nogmaals mailen werkt gewoon. Bijvoorbeeld enduro + crossbaan.

Ja, dat kan zeker:



• Vraag jij een Basis Sportlicentie aan voor twee sporten, dan betaal je voor de tweede sport slechts 25 euro. Deze korting werkt alleen als je de Basis Sportlicentie voor beide sporten tegelijkertijd afsluit. Wil je een Startlicentie én daar een Basis Sportlicentie voor een andere sport bij voor 25 euro? Mail dan naar sport@knmv.nl.
 
Daglicenties voor KNMV, werken die hetzelfde als die van MON (gewoon accountje aanmaken, wat gegevens invullen, en je kunt een daglicentie aanschaffen)?
 
Zijn er al mensen die bij de KNMV een Cross + Offroad licentie hebben aangevraagd?

Ze zeggen zo mooi dat de 2e licentie slechts €25 kost, maar motorcross en trial kan bijvoorbeeld wel, maar off-road staat er nergens tussen.

Edit: Bij off-road kun je ''Off-road plus motorcross'' aanvinken. Ik zit nog even uit te zoeken of daar dan ook niet voor €25 trial bij kan.

Bedoel je dit? Zou wel plezierig zijn dat het weer voor een betaalbaarder bedrag kan dan 2 losse veel de dure licenties:

1704744337131.png
 
Klopt, echter wil ik er ook trial bij, uiteraard voor 25 als het even kan. Had gister een mail gestuurd. Als ik morgen niks hoor bel ik ze even.
 
Ik heb ze zojuist gebeld. Wil je Off-road, Cross EN Trial, dan moet je het volgende doen.

- Licentiesoort: Startlicentie
- Tak van Sport: Off-road
- Klasse: Off-road plus Motocross
- Aanvragen en betalen.
- Mail sturen dat je bovenstaande hebt gedaan en graag aanspraak wilt maken op een 3e licentie, namelijk trial, dan gaan zij dat voor €25 voor elkaar maken.
 
Ik heb ze zojuist gebeld. Wil je Off-road, Cross EN Trial, dan moet je het volgende doen.

- Licentiesoort: Startlicentie
- Tak van Sport: Off-road
- Klasse: Off-road plus Motocross
- Aanvragen en betalen.
- Mail sturen dat je bovenstaande hebt gedaan en graag aanspraak wilt maken op een 3e licentie, namelijk trial, dan gaan zij dat voor €25 voor elkaar maken.

Mooi dat het nu wel weer wat flexibeler is bij de mensen van de KNMV
 
Ik moet zeggen dat ik de prijzen ook niet heel gek vindt op het moment.
€100 voor OTR
€125 voor OTR en Cross. Al komt er bij cross wel €48 voor het MX masterplan bij. Als ik zie wat het MX masterplan tot nu toe heeft kunnen bereiken heb ik dat er graag voor over, de MON hanteert hetzelfde bedrag in dezelfde pot.
€25 voor Trial er bij (los €75).

Al met al €298 voor 3 licenties incl een bijdrage aan het juridisch open houden van de banen (wat onze crossbaan lijkt te hebben gered).
 
Wie maakt er gebruik van een action cam?
Ik wil misschien toch een nieuwe aanschaffen ook met aankomende wintersport.
Een go pro is natuurlijk wel heel leuk maar is er ook iets vergelijkbaars voor iets minder geld?
Ik heb nog een oude SJcam liggen maar die kwaliteit voldoet niet aan mn wensen
 
ik zou idd gewoon voor een gopro gaan.. Staan op MP genoeg echt nette op.. Afhankelijk van je budget kan je dan zelf een keuze maken wat [en vaak krijg je dr dan ook meer bij] Waar ik wel op zou letten... Zeker voor enduro gebruik.. De gopro hero 7 heeft dat je de lens er heel makkelijk af kunt halen.. Bij de 8 hebben ze dat vast gemaakt.. En vanaf de 9 is die wederom weer los.. Ik zou je aanraden om die 8 dus mooi links te laten liggen.. Als je dan eens een steentje ofzo tegen je lens krijgt en de lens is stuk heb je dr aanzienlijk meer werk mee.. dus de 8 zou ik skippen.

verder... ik denk dat je aan een 7 of laat staan dan de 9 meer dan voldoende al aan hebt.. je moet nagaan dat A je PC moet het ook aankunnen.. en als je bijv. geen 4k. tv hebt.. dan heb je aan 4k opnames dus ook zeer weinig meerwaarde.


ik heb zelf de hero9 black. voor 175 euro gekocht 2e hands... verkoper zei 1x gebruikt voor reclame werk.. Gezien alle beschermfolies er nog netjes opzaten en het ding echt 0 krassen of gebruikersschhade had was dat wel aannemelijk. dus dan valt het kwa kosten wel mee en heb je toch een goede camera met ook goede stabiliteit..
 
Ik heb ook de 9 en die bevalt me ook erg goed. De 10 en 11 zijn daar geloof ik weer op doorontwikkeld maar hebben best vaak crashes begrijp ik.
 
heb vroeger (10jaar geleden) een Rolei gehad. was in die tijd een goede prijs kwaliteit verhouding. weet niet of ze nog camera's maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan