Offroad/ Enduro topic #10 The knippenpat GP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mijn crossmaatje plaats ik hier even het volgende..

Te koop:
Merk: Husqvarna TE 510
Bouwjaar: 2009
Kmstand: ongeveer 4500
Van de tweede eigenaar
Netjes bij gehouden en iedere rit alles schoon gemaakt.
Altijd netjes onderhouden.
Prijs: €3900,-

Reden verkoop, aanschaf nieuwe motor.

Indien iemand interesse heeft of kent iemand die zoiets zoekt, even een PB maar mij voor de contact gegevens.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag voor de specialisten.

een tijdje geleden heb ik een nieuwe voorband laten monteren en hierover ben ik niet heel tevreden.
Er lang een 90/90 op en nu een 80/100. Al bij de eerste rit voelde het alsof m'n voorwiel ineens weg wilde klappen in een bocht maar ook dat hij ineens de motor nog een stuk platter drukt dan je wilde.
Dit maakt hem erg onvoorspelbaar en mede hierdoor vorige week er ook twee keer hard afgegaan.

Nu is mijn vraag, kan dit aan de band liggen en dan misschien specifiek het feit dat het een 80/100 is?
Of zou ik iets aan de geometrie van de motor moeten veranderen (poten iets laten zaken?)

Misschien nog andere opties die ik kan proberen?

Ik ben geen specialist :+ Maar mag ik vragen wat voor voorband je hebt?
 
is 80 breedte en 100 hoogte?
of andersom?

Even een vraag voor de specialisten.

een tijdje geleden heb ik een nieuwe voorband laten monteren en hierover ben ik niet heel tevreden.
Er lang een 90/90 op en nu een 80/100. Al bij de eerste rit voelde het alsof m'n voorwiel ineens weg wilde klappen in een bocht maar ook dat hij ineens de motor nog een stuk platter drukt dan je wilde.
Dit maakt hem erg onvoorspelbaar en mede hierdoor vorige week er ook twee keer hard afgegaan.

Nu is mijn vraag, kan dit aan de band liggen en dan misschien specifiek het feit dat het een 80/100 is?
Of zou ik iets aan de geometrie van de motor moeten veranderen (poten iets laten zaken?)

Misschien nog andere opties die ik kan proberen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen specialist :+ Maar mag ik vragen wat voor voorband je hebt?
en op dezelfde ondergrond?

Qua hoogte maakt het bijna niets uit, qua breedte 10mm. Dus aan je geometrie zou het bijna niet mogen liggen.
 
Smallere band.
Dat zal in zachtere ondergrond nadeliger zijn denk ik.
Vooral als het een zwaardere motor betreft.
 
Ik heb een dunlop geomax mx51f

Ondergrond is hier nogal verschillend, van zand/modder naar hard.
Op alle ondergronden hetzelfde gedrag. Enige waar hij het perfect doet is asfalt maar dat wil ik nou juist zoveel mogelijk mijden.

Ze zeiden er nu juist bij dat deze ook in zand goed was omdat hij goed loste, ik dacht alleen dat ze daarmee het zand end bedoelde en niet de hele motor + rijder _O-
 
Laatst bewerkt:
Vrij veel voorkomende maar hoor.
Ik wilde eigenlijk 90/90 maar die hadden ze ff niet liggen en ik wilde niet wachten.
Deze verkochten ze het meest dus ik dacht zal wel goed zijn.

tussen de 0.9 en 1 bar
 
Laatst bewerkt:
Heb geen ervaring met die band.
Mijn ervaring met voorband is AC10 / michelin competition / metzeler sixdays.
Die volgorde is voor mij matig / goed / zeer goed.
Bandendruk circa 0.9/1,0bar.
 
Ik heb een dunlop geomax mx51f

Ondergrond is hier nogal verschillend, van zand/modder naar hard.
Op alle ondergronden hetzelfde gedrag. Enige waar hij het perfect doet is asfalt maar dat wil ik nou juist zoveel mogelijk mijden.

Ze zeiden er nu juist bij dat deze ook in zand goed was omdat hij goed loste, ik dacht alleen dat ze daarmee het zand end bedoelde en niet de hele motor + rijder _O-
Dan lijkt het erop dat de voorkant wat te laag staat, naar binnen vallen (omklappen) is typisch voor een motor die "op de kop staat", zeker op zand.
Wat meer compressie demping geven of de kroonplaten zo hoog mogelijk zetten en weer proberen.

Wat is het verschil in omtrek/diameter tov je oude voorband?
Geomax MX 51F 80/100 is 707,9mm dia (2224mm omtrek). Als dit al cm's scheelt, weet je waar het in zit.
 
De poten stonden juist helemaal hoog, ik heb ze nu 1cm laten zakken om meer druk op het voorwiel te krijgen, alleen nog geen tijd (en met dit hete weer zin) gehad om te proberen.

Die oude band heb ik niet meer dus kan er niet mee testen.
Heb wel net een ander voorwiel gekocht met daarin nog een goede geomax (type weet ik ff niet meer) 90/90 deze wilde ik testen na het rijden met de lagere vering om het verschil echt een beetje voelen (if any)
 
Je bedoeld wellicht de kroonplaten..
Ik wil je oude band wel opmeten, maar ik heb hem nog niet hier.
 
Laatst bewerkt:
Heb geen ervaring met die band.
Mijn ervaring met voorband is AC10 / michelin competition / metzeler sixdays.
Die volgorde is voor mij matig / goed / zeer goed.
Bandendruk circa 0.9/1,0bar.
Vind je :?
Ik zou persoonlijk de michelin en de metzeler omdraaien in jouw tekst ;)
 
S12 van michelin is een gruwelijk fijne voorband (voor cross althans), maar weet niet of die echt geschikt is voor enduro?
 
Hoor ook van otr/enduro rijders die met S12 rijden dat dit geweldig is. Maar het mag helaas niet. (Geen dot/fim)
 
Ik ga in oktober een Dunlop Geomax Enduro aan de voorzijde proberen. Achter heb ik er al eentje versleten en die doet het prima! Straks een Dunlop voor en achter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een Pirelli pro F.I.M voorband besteld. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ook voor op de crossbaan met veeeel los zand.
 
Wie heeft er voor mij nog een beetje talent liggen?.....
Nu een jaar lid bij een cross vereniging en is zeker wat vooruitgang....
Maar mis talent :P
 
Wie heeft er voor mij nog een beetje talent liggen?.....
Nu een jaar lid bij een cross vereniging en is zeker wat vooruitgang....
Maar mis talent :P


kwestie van veel heeeeeel veel rijden.
En het liefste met goede regelmaat. [dus niet 1 week bijv. 3 keer rijden en dan vervolgens 3 weken niets meer.

Door veel te rijden boek je vanzelf vooruitgang.
In het begin gaat het snel met vooruitgang boeken daarna minder snel maar je gaat evengoed wel vooruit.

Kijk dan of er iemand is die je kan timen. Dan zie je alsnog je resultaat. [Al zou ik als ik jouw was je ook niet scheel staren op resultaat.]
Dat komt allemaal vanzelf wel :] :] :] :] :] # GENIETEN
 
kwestie van veel heeeeeel veel rijden.
En het liefste met goede regelmaat. [dus niet 1 week bijv. 3 keer rijden en dan vervolgens 3 weken niets meer.

Door veel te rijden boek je vanzelf vooruitgang.
In het begin gaat het snel met vooruitgang boeken daarna minder snel maar je gaat evengoed wel vooruit.

Kijk dan of er iemand is die je kan timen. Dan zie je alsnog je resultaat. [Al zou ik als ik jouw was je ook niet scheel staren op resultaat.]
Dat komt allemaal vanzelf wel :] :] :] :] :] # GENIETEN


;) ik ga zeker vooruit.....maar ben laat begonnen...en lol heb ik zeker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan