Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Nog meer XV920 / TR1 / XV750 / XV500

ik heb tegenwoordig deze (erbij):


een XV 700 uit '86
maar die gaat toch echt wel verbouwd worden....
 
Klaar !!! Retro-look 920, met gereviseerd en iets gepept blok.
Rijdt fantastisch en echte klappen....
 
VLIX. Wat voor pijpen heb je erop zitten. En moest er nog wat afgesteld worden aan je XV. BTW ziet er stoer uit.
 
Pijppie's zijn van honda, waarschijnlijk 'n ascot of vt.
Andere fiets is 'n verbouwde gs 850.

Moet nog wat bijstellen, denk 10% erbij (sproeiers) bougies zijn
nog wat licht. Heb loopvlak van de nokkenassen halve mill. gevlakt
dus kleppie's gaan iets verder open.
Ben blok nu aan 't inrijden, ga na 400 km alles aantrekken en afstellen.
 
Als je van 2 carb`s naar èèn gaat (xv920) standaard 125 hoeveel % hoger
moet je gaan voor een goed resultaat.

 
Als je van 2 carb`s naar èèn gaat (xv920) standaard 125 hoeveel % hoger
moet je gaan voor een goed resultaat.


Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar als je van 2 naar 1 carb gaat - dus 1 carb voor 2 cylinders. Dan is het nog steeds afhankelijk van je luchtfilter,....mengverhouding. Ik denk ook niet de 1 standaardcarb het kan bolwerken, waarschijnlijk heb je een grotere carb nodig.

Wel een leuke vraag is: Kan dit met een vacuumcarb, slaat deze niet op hol bij een dubbele aanzuiging ???
 
Nou kijk
Ik vond op een web-site informatie over de duo carb die gesplit is en een spruitstuk voor 2->1.
Maar als ik hier mee bezig ga is dus de hamvraag de sproeiers en de filter zoals jij zegt en het vacuum gebeuren.
 
Wel een heel leuk spulletje,..'k zal morguh 'ns aan een expert vragen.

Heb wat meningen aangehoort, 't zou mogelijk moeten zijn.
Vacuumcarb's is geen prob. Wel moet je op vermogenverlies rekenen,
dus groter carb of optimale afstelling - open filter/sproeier.
Voordeel is een veel regelmatiger lopende motor.
 
Laatst bewerkt:
Zo te horen moet het gaan lukken maar heeft deze handige techneut ook een
idee hoe het vacuum wordt bediend als er maar 1 carb overblijft.
Moet je de bestaande aansluitingen blijven hanteren ik zie n.l. op dat spruitstuk
ook geen aansl.meer en een beschrijving kreeg helaas niet van de bedenker(usa).

gr.
 
Tja,...Gaatje in je mooie nieuwe spruitstuk, schroefdraad in tappen ed.

Maar je kan ook 't originele spruitstuk gebruiken op de 'verdeler'??
Op de voorste zitten 2 pijppie's...

Of de kranen aanpassen
 
op de foto zie ik toch duidelijk een nippel in her rubber zitten, lijkt mij dat je daar de vacuum slang op moet zetten
 
Okè
Ik kan dus voor èèn carb de bestaande aansluit systeem blijven hanteren om het
vacuum te benutten.
Over het vermogen verlies is juist dat heb ik eerder gehoord maar KJS split je
eigen carb`s want die moet je opsturen en krijg je tzt weer terug,dus een grotere
carb toepassen hoeft volgens mij niet. Er wordt op de site van dr.Piston gesproken over de mainjet die aangepast wordt,ik zal die uitleg (eng) eens goed gaan uitpluisen.

Iemand een goed idee waarmee (verf) je alu.kan spuiten en wat goed blijft
hechten.
 
Ik denk dat ze sproeiernaald wat hoger zetten en de sproeier aanpassen.
 
Nog even een vraagje voor Bigron. Je hebt een achterwiel van een XJ650 of XS650 erin zitten. Kun je misschien een detailfoto laten zien van hoe je die 10mm hebt opgelost met het tandwiel.
 
XV-CHOPPER

Heb je mijn e-mail ontvangen en klopt het met de yamaha smooth-chopper
en de tekening komt er z.s.m aan hoor.

gr.
 
Hey bedankt voor je reactie. Heb de motor niet gevonden op tr1.de. Wacht met smart op de tekening. Ben ook wel benieuwd hoe breed ik dan kan gaan met de band.
 
XV-Chopper

Ik heb de velg gevonden bij yamaha-parts deze is toch van een XS650SG bj 80
De achterband is van Continental MT 90-16 71H ong.140cm en volgens mij kan je tot
160 gaan voordat deze de ketting raakt.
Tekening volgt nog scanner is stuks

gr.
 
Bigron. 160 op een velg van een XS. Is echt te gek. Oh nee, Vet cool zegt mn zoontje. Ben benieuwd naar de tekening.
 
Startproblemen hebben ze allemaal. Klinkt alsof alle tandwielen je tegemoet komen. Zolang hij start is er niets aan de hand. Startproblemen kan meerdere oorzaken hebben.De mijn had een rotte startmotor. Koste 200 Euro voor een gereviseerde. Start als een xv. Dus met een hoop lawaai maar uiteindelijk doet ie ut. Mits je accu goed is. Heeft zo zn charmes. Keb voor de mijne 420 Euries betaald. Maar daar moest wel het een en ander aan gebeuren. volgens mij is op dit moment voor een goeie xv 1250,= een redelijke prijs. Correct me if i'm wrong.

Groeten,
Gerco

http/www.xv-choppers.tk